ورود به کانال تلگرام ورود به پیج اینستاگرام
نکات آرایشی که خانمها باید بدانند

آنچه خانم ها درباره آرایش باید بدانند!

آنچه خانم ها درباره آرایش نمی دانند!

این روزها زیبایی و نحوه ارایش مورد توجه بسیاری از خانم ها و زیبادوستان است به گونه ای که بسیاری از افراد راغب هستند که از تکنیک ها و ترفند های زیبا سازی جدید و متناسب چهره خود استفاده کنند تا زیبا تر به نظر برسند . افراد زیادی به دلیل عدم آگاهی و اطلاع از اصول آرایشی و استفاده از وسایل نامرغوب ، چهره هایی غیر طبیعی با ارایش دارند ؛ برای اگاهی بیشتر راجب نحوه ارایش و نکات ارایشی و زیبایی با مقاله اموزشی آرایشی بیست همراه باشید .

از آن جا که موضوع آرایش در جوامع مختلف گسترده شده است و یکی از مهمترین رکن ها برای خانم ها می باشد باید به نکاتی که می تواند در این راستا موثر باشند دقت کرد . زیبا تر شدن کار سختی نیست فقط کافی ست نکات اصولی ارایش را دنبال کنید و زیبایی چهره ی خود را دوچندان کنید و در عین سادگی زیبایی را برای خود به ارمغان اورید . منظور از آرایش اصولی و یا رعایت نکات ارایشی اشاره به آرایش غلیظ نیست بلکه ارایشی است که در عین سادگی ، زیبایی را در بر دارد . از نظر مردم و اغلب آقایان ، خانم هایی با چهره های طبیعی وآرایش های ملایم و اصولی دارای جذابیت بیشتری نسبت به خانم ها با آرایش غلیظ  هستند.

نکات اصولی آرایش و زیبایی

بسیاری از خانم های به طور مداوم و روزانه از لوازم ارایشی استفاده می کنند . استفاده مکرر و عدم رعایت برخی نکات در لوازم ارایشی مشکلاتی را در پی خواهد داشت که در ادامه مقاله به آنها خواهیم پرداخت .

استفاده از کرم پودرها و پنکک های غیر استاندارد موجود در بازار یکی از مشکلاتی است که بانوان با آن روبرو هستند، استفاده از لوازم آرایشی نا مرغوب بسته شدن منافذ پوست و عدم تنفس پوستی و ایجاد جوش های ریز و گاها بزرگ می شود بنابراین استفاده از لوازم ارایشی استاندارد توصیه می شود.

از دیگر لوازم آرایشی که موجب بروز مشکلات زیادی بوجود می شود ، استفاده از رژ لب های نامناسب که اغلب مواد تشکیل دهنده اش از سرب بوده و باعث بوجود آمدن انواع بیماری های پوستی و گاها سرطان میگردد ، می باشد . انتخاب لوازم ارایشی سالم و مرغوب بدون شک یکی از اصول های اساسی در ارایش می باشد.

آرایش تنها به صورت ختم نمیشود، بلکه انواع آرایش های مو نیز وجود دارد . ارایش مو معمولا با اسپری ها و ژل های موجود در بازار برای تثبیت و حفظ حالت مو است  ، انجام می شود. نظرات جالبی در مورد آرایش صورت و مو از زبان مردم در تحقیقات انجام شده جمع اوری شده است که در ادامه با هم مرور خواهیم کرد.

 

سالن عروس در اصفهان

آرایش و مدل موهای نامناسب

شاید بسیاری از خانم ها بر این باور باشند که موهایی با مدل های عجیب و پر از سنجاق مو و ژل و اسپری های نگهدارنده ی زیبا و جذاب تر باشند، ولی طی تحقیقات انجام شده از نظر اغلب مردم موهای صاف و باز و شینیون ها مدل موهای ساده و اصولی جذابیت بیشتری دارند.

لایه های ضخیم کرم روی صورت

پوشاندن صورت با لایه های ضخیم کرم پودر به گونه ای که صورت حالتی ماسک دار و گریم شده پیدا می کند ، حالتی غیر طبیعی به چهره خواهد داد که نه تنها ان را زیبا نمی کند بلکه با کاهش زیبایی ان را از حالت طبیعی خود نیز خارج می کند. استفاده از لایه ای نازک و به رنگ پوست زیباترین حالت را به صورت خواهد داد تا علاوه بر اصولی بودن آرایش ،صورت حالت طبیعی تری به خود بگیرد.

مژه های بهم چسبیده

مهمترین بخش آرایش صورت ، آرایش چشم ها است . بنابراین نحوه آرایش چشم می تواند در زیباتر شدن چهره بسیار تاثیرگذار باشد . برای آرایش چشم و مژه ها باید از ریملی با کیفیت استفاده شود تا مژه ها طبیعی و منظم به نظر برسد چرا که مژه های بهم چسبیده و اغشته به مواد زیاد ریمل ظاهر جذابی نخواهد داشت.

آرایش با زرق و برق زیاد

یکی دیگر از معضلات آرایشی در جامعه ی امروزه استفاده کردن از وسایل آرایشی پر زرق و برق می باشد که این امر موجب شده است تا علاوه بر ظاهر نامناسبی که بوجود می آورد ، موجب شود تا پوست آسیب بیشتری ببیند؛ بنابراین توصیه می شود اگر از وسایل آرایشی و بهداشتی به هردلیلی استفاده میکنید ، از نوع مات و ترجیحا ساده آن بهره بگیرید.

تیره کردن بیش از حد لب ها

به طور قطع می توان گفت یکی از پر طرفدار ترین لوازم آرایشی و بهداشتی رژلب می باشد و تقریبا بسیاری از خانم ها در تمامی سنین از آن استفاده می کنند. رژ لب نیز با وجود محبوبیت خود در لوازم ارایشی ، روش های استفاده ی خاص خود را دارد به گونه ای که توصیه میشود از خط لب و رژ لب هایی که به رنگ لب نزدیک تر هستند استفاده کنید؛ تیره کردن بیش از حد لب ها نه تنها زیبایی ندارد بلکه در اکثر موارد موجب ترکیبی زشت در چهره ی خانم ها میشود.

حفظ سلامت در آراستگی با لوازم آرایشی گیاهی

لوازم آرایش گیاهی و یا به عبارتی ارگانیک نیز وارد بازار رقابتی لوازم ارایشی و بهداشتی شده اند. وجود ترکیب های گیاهی همچون رزماری ، بابونه، صدر و… وجه تمایز آن ها با لوازم ارایشی شیمیایی است . وجود مواد گیاهی موجب شادابی و شفافیت بیشتر پوست می شود. خوشبختانه استفاده از این نوع لوازم آرایشی روز به روز درحال افزایش است ، اگرچه کاملا بی خطر نیستند اما درصد بالایی از این لوازم آرایشی را مواد ارگانیک تشکیل داده است. لذا با استفاده از لوازم آرایشی ارگانیک می توانید ضمن آراستگی سلامت پوست و موی خود را حفظ نمایید.

 

درباره‌ی مهندس درویش زاده پشتیبان لاین استور

همچنین ببینید

ماسک حبابی آمینواسید ایمیجز ضدجوش

فواید ماسک حبابی آمینواسید ایمیجز

فواید ماسک حبابی آمینواسید ایمیجز با سلام به همراهان عزیز آرایشی بیست  از مهترین فواید ماسک …