ورود به کانال تلگرام ورود به پیج اینستاگرام
انتخاب لوزام آرایشی و مراقبت از پوست چرب آرایشی بیست

انتخاب لوازم آرایشی و مراقبت از پوست چرب

نکاتی درباره انتخاب لوازم آرایش مناسب پوست چرب

کرم پودرهایی را خریداری کنید که حاوی تیتانیوم دی اکساید titanium dioxide که یک ضد آفتاب طبیعی است،باشند.

از محصولاتی که دارای الکل هستند،اجتناب کنید.خصوصاً SD40

خاک چینی kaolin clay که در کرم پودرها استفاده می شود چربی اضافۀ پوست را از بین می برد.

کرم پودرهای حاوی زینک اکساید zinc-oxid بهترین ترکیب های آرایشی برای پوست چرب را دارند، این ماده ضد التهاب است.

نسبت به این که محصول دارای sericite باشد،اطمینان حاصل کنید.این ماده منافذ بزرگ را کمتر می کند واز تولید چربی اضافی در پوست جلوگیری می کند. قبل از آنکه برنامۀ پوستی خاصی را اجرا کنید یا لوازم آرایشی مخصوص پوستهای مستعد جوش زدن را نخرید.حتماً با یک متخصص پوست مشورت کنید.ACCUTANE یا topical retinoid مشتقات ویتامین A هستند که ثابت شده است میزان چربی پوست را کاهش می دهند.

کرم پودرهای مناسب پوست های چرب آرایشی بیست

کرم پودر های مناسب برای پوست های چرب

بهترین کرم پودرها برای پوست های چرب

شرکت های آرایشی فراوانی هستند که محصولات مخصوص انواع رنگ مایه های پوست را تولید می کنند. اطمینان حاصل کنید که کرم پودرمخصوص پوست های چرب وبا کیفیتی بالا خریداری کرده اید که منافذ پوست را مسدود نمی کند و اوضاع را وخیم تر نمی کند وبا پوستتان هم خوانی دارد. دراین قسمت چند نکته در مورد خرید کرم پودر مناسب پوست چرب را بیان می کنیم:

کرم پودر های جامد(حاوی موادمعدنی)

وقتی از این کرم پودرها استفاده می کنید چند نکته را به خاطر بسپارید: از کرم پودرهای جامد در زمستان استفاده نکنید.این فصل کلاً فصل خشکی است و کرم پودرهای حاوی موادمعدنی( جامد )بر روی پوستتان تکه تکه ،چرب و خشک،جلوه می کنند.کرم پودرهای مایع به همراه پودر جامد را می توان به عنوان جایگزین استفاده کرد.کرم پودر باید ۱۰۰در صد از مواد معدنی طبیعی وخالص تهیه شده باشد.

استفاده از لوزام آرایشی برای پوست های چرب در آرایشی بیست

کرم پودرهای پودری

به جای استفاده از کرم پودر مایع ،می توان از کرم پودری استفاده کرد که تاثیر بهتری دارند.این پودرها بر روی صورت می مانند وچربی را جذب می کنند.بعلاوه ،وقتی از این پودرها استفاده می کنید،می توانید بلافاصله بعداز شستن صورت ،هر نوع فرآوردۀدلخواه دلخواه دیگری را استفاده کنید.

کرم پودرهای حاوی لایۀمحافظتی در برابر آفتابSPF

هر نوع کرم پودرمایعی می خواهید بخرید به SPFدرج شده بر روی آن دقت کنید.این شماره نشان می دهد کSPF چند ساعت کارایی خواهد داشت.کرم پودرهای فراوانی با SPFهای۵و۳۰در بازار موجود است. داشتن SPFمزیت خوبی برای یک کرم پودر است چرا که قدرت پوشانندگی آن را افزایش می دهد.بهترین کرم پودری که دارای SPFاست وبا رنگ مایۀپوست های چرب جور در می آیدرا خریداری کنید. کرم پودر های مات را انتخاب کنید که پوشانندگی کامل دارند نه آنهایی که پوشانندگی ملایم و کمی دارند، چراکه این کرم پودر ها زیاد بر روی پوست های چرب نمی مانند.مواد تشکیل دهندۀ کرم پودر را چک کنید که بر روی آن نوشته باشد (برای پوستهای چرب).برای استفاده از کرم پودرازانگشتانتان استفاده نکنید.تنهااز اسفنج های آرایشی استفاده کنیدکه مانع از پخش شدن چربی بیشتر در سطح پوست می شوند.

مراقبت-از-پوست-چرب آرایشی بیست

راهکارهای مراقبت از پوست چرب در منزل

تا حد ممکن از مواد آرایشی کمتری استفاده کنید.پوستتان نیاز دارد که نفس بکشد.

حداقل دوبار در روز،صورتتان را با شیر پاک کن تمیز کنید.

با لوسیون فاقد چربی ،حاویSPF15پوستتان را مرطوب کنید.

از پدهای پاک کننده برای جذب چربی اضافه استفاده کنید.همچنین هنگامی که آرایش بر صورت دارید هم می توانید از این پدها استفاده کنید.

برای شستن صورتتان از صابون سولفوردار استفاده کنید.

از خوردن غذاهای  چرب پرهیز نمایید.

در رژیم غذایی تان از مقدارزیادی پروتئین، سبزیجات تازه و میوه های تازه استفاده کنید. دانستن روشهای مراقبت از پوست و اینکه چه موادی را استفاده کنید بلافاصله تاثیرگذار نیست، بلکه در طول زمان تاثیرش را نشان می دهد.  تا حد ممکن از مقدار کمتری کرم پودر استفاده کنید،در این صورت زمان زیادی کرم پودر بر روی صورت تان می ماند.اگر در مورد انتخاب لوازم آرایش خود دچار سر در گمی هستید و نمی دانید چه محصولی مناسب پوستتان است با یک متخصص پوست و مو مشورت کنید .تنها خودتان هستید که می توانید به داشتن پوستی سالم تر کمک کنید.

 

درباره‌ی مهندس درویش زاده پشتیبان لاین استور

همچنین ببینید

ماسک حبابی آمینواسید ایمیجز ضدجوش

فواید ماسک حبابی آمینواسید ایمیجز

فواید ماسک حبابی آمینواسید ایمیجز با سلام به همراهان عزیز آرایشی بیست  از مهترین فواید ماسک …