ورود به کانال تلگرام ورود به پیج اینستاگرام
کرم مرطوب کننده رنگی چیست در آرایشی بیست

کرم مرطوب کننده رنگی چیست و چه مزایا و معایبی دارد؟

کرم مرطوب کننده رنگی چیست و استفاده از آن چه مزایا و معایبی دارد؟

کرم مرطوب کننده رنگی چیست و استفاده از آن چه مزایا و معایبی دارد؟

امروزه رسیدگی به پوست، مخصوصاً پوست صورت به اندازه‌ای اهمیت دارد که برای قسمت‌های مختلف انواع پوست، محصولات مراقبتی خاصی تولید شده است. در این زمینه می‌توان به محصولاتی مانند کرم مرطوب کننده و ضد چروک، ترکیبات مخصوص دور چشم، لوسیون‌های پوست صورت و مواردی از این دست اشاره کرد.

به این موارد باید لوازم آرایشی را نیز اضافه کنیم که در انواع و اقسام مختلف راهی بازار شده‌اند. وجود تعداد زیاد محصولات آرایشی و بهداشتی به‌خودی خود مشکلی ندارد، اما حجم بالای این محصولات باعث شده تا خرید آن‌ها دشوارتر شود و حتی اگر حوصله و بودجه خرید آن‌ها را داشته باشید، باز هم حمل و نگه‌داری این محصولات دردسرهای زیادی دارد. به همین منظور سلاطین آرایشی و بهداشتی به فکر افتاده‌اند و بعضی از محصولات را با هم ترکیب کرده‌اند.

کرم مرطوب کننده رنگی یکی از این محصولات چندکاره است که در کنار آبرسانی و تامین رطوبت مورد نیاز پوست، گزینه مناسبی برای آرایش روزانه و یا زیرسازی آرایش است. همچنین با خرید چنین مرطوب‌کننده‌ای عملاً با یک تیر دو نشان زده‌اید چراکه در کنار صرفه‌جویی در هزینه، وقت کمتری برای آبرسانی و آرایش صورت اختصاص خواهید داد.

با این حساب بهتر است درباره مرطوب‌کننده‌های رنگی و موارد استفاده از آنها بیشتر بدانیم.

کرم مرطوب کننده رنگی چیست؟

همان‌گونه که از نام آن پیداست، کِرمی است که از یک طرف پوست را آبرسانی می‌کند و از طرف دیگر با توجه به رنگ‌دانه‌هایی که در آن استفاده شده، رنگ پوست را تغییر می‌دهد. برای نمونه اگر رنگ پوست صورت شما ناهماهنگ است، می‌توانید روی مرطوب‌کننده‌های رنگی برای یک‌دست شدن رنگ پوست حساب باز کنید.

بیشتر مرطوب‌کننده‌های رنگی، با رنگ‌های متفاوتی راهی بازار می‌شوند. از طرف دیگر معمولاً این محصولات غلظت ملایمی دارند و پوشش آن‌ها همانند مواد زیرسازی آرایش است.

همچنین خوب است بدانید که مرطوب‌کننده‌های رنگی در انواع مختلف برای پوست‌های متفاوت عرضه می‌شوند؛ برای مثال بعضی از آنها دارای ترکیبات ضدپیری هستند، در صورتی که بعضی دیگر برای پوست‌های چرب ساخته شده‌اند. در نتیجه برای انتخاب کرم مرطوب کننده رنگی حتماً دقت لازم را به کار گیرید و محصولی را بخرید که مناسب پوست شما باشد.

در ساخت مرطوب‌کننده‌های رنگی از ترکیبات شیمیایی جاذب رطوبت (humectants)، آنتی‌اکسیدان‌ها، اکسید آهن و اکسید تیتانیوم استفاده می‌شود. به همین دلیل استفاده از آنها مانند سایر آبرسان‌ها، در فصل‌های پاییز و زمستان که پوست گرایش بیشتری به خشکی دارد، مناسب‌تر به نظر می‌رسد.

تفاوت کرم مرطوب کننده رنگی و کرم زیرسازی آرایش

برای آن دسته از خانم‌های زیبارویی که به ترکیبات حاضر در مواد آرایشی و بهداشتی اهمیت زیادی می‌دهند باید بگوییم تفاوت اصلی میان مرطوب‌کننده‌های رنگی و کرم‌های زیرسازی، میزان اکسید تیتانیومی است که در این محصولات به خدمت گرفته شده است. اکسید تیتانیوم در‌ واقع همان‌ ماده‌ای است که در این محصولات نقش رنگ‌دانه را دارد.

در بیشتر مواقع کرم‌های زیرسازی دارای مقدار بیشتری اکسید تیتانیوم هستند و حدود ۱۴ تا ۱۵ درصد از ترکیبات این محصولات را تشکیل می‌دهند، اما مرطوب‌کننده‌های رنگی میزان بسیار کمتری اکسید تیتانیوم دارند و چیزی حدود ۳ درصد از این ماده در آن‌ها استفاده شده است.

از آنجایی که کرم‌های زیرسازی برای پوشش عارضه‌های پوستی و یک‌دست‌کردن رنگ پوست ساخته شده‌اند، استفاده از این محصولات نیازمند دقت بیشتری است و فرآیند نسبتاً پیچیده‌تری دارد. برای استفاده از زیرساز آرایشی باید دقت کنید تا مقدار مساوی و یکنواخت از این محصولات به پوست منتقل شود تا پوشش مناسبی بگیرد، اما برای استفاده از کرم مرطوب کننده رنگی نیاز به دقت زیادی وجود ندارد و به راحتی می‌توانید این کرم‌ها را همانند مرطوب‌کننده‌های معمولی با دست و یا اسفنج به صورت خود بمالید و پوست را پوشش دهید. استفاده از کرم‌های مرطوب‌کننده‌ رنگی در کنار پودرهای آرایشی باعث می‌شود حالت درخشان پوست گرفته شود و ظاهری مات و جذاب پیدا کند.

لازم به ذکر است اگر قصد دارید از پرایمر به عنوان زیرسازی آرایش کمک بگیرید بهتر است این کار را قبل از زدن مرطوب‌کننده‌های رنگی انجام دهید.

مرطوب‌کننده‌های رنگی، عارضه‌های سطحی و جوش‌های کوچک را پوشش می‌دهند، اما برای جوش‌های سرسیاه و عارضه‌های بزرگ‌تر باید سراغ کرم‌های زیرسازی را بگیرید. در نتیجه مرطوب‌کننده‌های رنگی برای بانوان و دخترانی که در سنین جوانی به‌سر می‌برند و پوست آن‌ها عارضه‌ خاصی ندارد و به راحتی پوشش می‌گیرد، گزینه خوبی به‌ حساب می‌آیند. اما افرادی که سن آن‌ها بیشتر است یا اینکه عارضه‌های بیشتری دارند بهتر است سراغ کرم‌های BB و مواد زیرسازی را برای پوشش این عارضه‌ها بگیرند.

مزایا و معایب استفاده از مرطوب‌کننده‌های رنگی

مزایا و معایب استفاده از مرطوب کننده رنگیاستفاده از مرطوب‌کننده‌های رنگی نیز مانند سایر محصولات مراقبت از پوست، مزایا و معایبی دارند که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • مزایا

  1. مرطوب‌کننده‌ رنگی پوست را روشن و خوش‌رنگ می‌کند و استفاده از آن در زمستان پیشنهاد می‌شود؛
  2. اگر مرطوب‌کننده رنگی با کیفیتی را خریداری کنید پس از استفاده، ظاهر طبیعی و زیبا به پوست شما می‌دهد و به اندازه‌ای خوب روی صورت شما می‌نشیند که کسی متوجه نخواهد شد آرایش کرده‌اید؛
  3. مرطوب‌کننده‌ رنگی جایگزین خوبی برای زیرسازی و رژ‌گونه است که در بیشتر مواقع پوست را خشک‌تر از چیزی که هست نشان می‌دهد؛
  4. از آنجایی که پس از استفاده از مرطوب‌کننده‌های رنگی، پوست شما نیاز کمتری به آرایش دارد، منافذ پوستی بازتر باقی می‌ماند و پوست راحت‌تر نفس می‌کشد. در نتیجه پوست حالت شاداب و بانشاط خود را حفظ می‌کند؛
  5. مرطوب‌کننده‌های رنگی، ناهماهنگی‌های رنگ‌دانه‌های پوست را پوشش می‌دهند و ظاهری یک‌دست و بی‌عیب را برای صورت به دنبال دارند؛
  6. این محصول گزینه خوبی برای پوشش جوش و سایر عارضه‌های پوستی به‌حساب می‌آید؛
  7. مرطوب‌کننده‌های رنگی جنس بسیار ملایمی دارند و استفاده از آن‌ها پوست را سنگین نمی‌کند؛
  8. اگر از کرم‌های BB استفاده کنید، گزینه‌های زیادی برای انتخاب رنگ آن ندارید، اما در حین خرید کرم مرطوب کننده رنگی، طیف رنگ‌های مختلفی وجود دارند که می‌توانید متناسب با رنگ پوست خود انتخاب کنید.
  • معایب

  1. بیشتر افراد، مرطوب‌کننده‌های چندکاره و دارای ترکیبات ضدپیری را به مرطوب‌کننده‌های رنگی که فاقد این ترکیبات هستند، ترجیح می‌دهند؛
  2. ترکیبات به‌کاررفته در مرطوب کننده‌های رنگی ممکن است حساسیت‌زا باشد؛ بنابراین افراد با نوع پوست حساس، بهتر است قبل از خرید این محصول، آن را تست کنند؛
  3. مرطوب‌کننده‌های رنگی ماندگاری کمتری روی پوست دارند و در نتیجه پوشش رنگ کمتری نیز به پوست می‌دهند؛
  4. در بیشتر مرطوب‌کننده‌های رنگی خبری از ترکیبات ضدآفتاب نیست یا اینکه میزان SFP بسیار کمی در حد ۱۵ تا نهایتاً ۳۰ دارند، اما اکثر کرم‌های BB با میزان دست‌کم ۳۰ SPF و بیشتر عرضه می‌شوند؛
  5. کرم‌های مرطوب‌کننده رنگی نسبت به سایر محصولات مانند کرم‌های BB، قیمت گران‌تری دارند.

ساخت مرطوب‌کننده رنگی در منزل

ساخت مرطوب کننده رنگی خانگیبا این‌همه تعریفی که از مرطوب‌کننده‌های رنگی داشتیم شاید وسوسه شده باشید که یکی از این محصولات را بخرید و امتحان کنید، اما خوب است بدانید می‌توانید در منزل با مقداری مواد مایع زیرسازی و مرطوب‌کننده ملایم، برای خودتان مرطوب‌کننده‌ای درست کنید که رنگ داشته باشد.

از این طریق قادر هستید مرطوب‌کننده‌ای که با پوست شما سازگاری دارد و مدت‌ها از آن استفاده می‌کنید را با میزان رنگی که صلاح می‌دانید ترکیب نمایید تا به رنگ دلخواه برسید و آن را به عنوان مرطوب‌کننده‌ رنگی برای صورت زیبای خود به خدمت بگیرید.

سخن‌ پایانی

در مجموع می‌توان گفت این نوع از مرطوب‌کننده‌ها، آرایش راحتی را برای شما به ارمغان می‌آورند به شرط اینکه هنگام خرید کرم مرطوب کننده رنگی دقت کافی به ترکیبات ساخت آن‌ها داشته باشید و محصولی را بخرید که ترکیبات آن با نوع پوست شما سازگار باشد.

اگر مرطوب‌کننده رنگی در بازار پیدا کردید که ترکیبات طبیعی دارد، در خرید آن شک نکنید. در غیراین‌صورت همان‌گونه که توضیح دادیم با مقداری کرم زیرسازی رنگی و کرم‌مرطوب‌کننده، یک محصول مناسب و ایده‌آل بسازید که در کنار پوشش رنگ پوست، آبرسانی آن را نیز انجام دهد.

مرطوب‌کننده‌های رنگی ممکن است به شما در سرعت آرایش کمک کنند، اما اگر محصول مناسبی پیدا نکردید سراغ سایر شیوه‌های مراقبتی و آرایشی را بگیرید. همان‌گونه که حتماً می‌دانید، مرطوب‌کننده‌های رنگی و سایر ترکیبات رسیدگی به پوست، جای ضدآفتاب‌ها را نمی‌گیرند؛ بنابراین برای مراقبت از پوست، اولویت را روی استفاده از کرم ضد آفتاب بگذارید.

در پایان پیشنهاد می‌کنیم اگر شما هم تجربه خوبی در استفاده از مرطوب‌کننده‌های رنگی دارید، در قسمت نظرات ما و سایر کاربران را در جریان تجربه‌های مفید خود قرار دهید.

درباره‌ی مهندس درویش زاده پشتیبان لاین استور

همچنین ببینید

ماسک حبابی آمینواسید ایمیجز ضدجوش

فواید ماسک حبابی آمینواسید ایمیجز

فواید ماسک حبابی آمینواسید ایمیجز با سلام به همراهان عزیز آرایشی بیست  از مهترین فواید ماسک …