ورود به کانال تلگرام ورود به پیج اینستاگرام

استروبینگ و کانتورینگ چیست؟

استروبینگ (برق انداختن صورت) و کانتورینگ(رعایت کردن حد فاصل ها)

استروبینگ جدیدترین تکنیک آرایش صورت به شمار میاد. در تکنیک استروبینگ با استفاده از هایلایت کردن نقاط مشخصی از چهره تون میتونید آرایش متفاوتی داشته باشید


 

 

 استروبینگ

با نداشتن گونه های برجسته، فک قوی و برآمده و البته بینی صاف و بدون نقص خداحافظی کنین و به جای همه‌ی این چیزهایی که ممکنه یه کمی براتون ناخوشایند باشه به استروبینگ و کانتورینگ سلام بدین. دو تکنیکی که برای اصلاح نقص ها ، پر رنگ کردن نقاط قوت صورت و پرفکت کردن آرایش تون به کمک تون اومده و اتفاقا برای انجامش نیاز به هزینه و صرف وقت زیادی نیست و با خیال راحت می تونین تو خونه این کار رو انجام بدین.

استروبینگ (برق انداختن صورت) و کانتورینگ(رعایت کردن حد فاصل ها) جدیدترین تکنیک های آرایشی در دنیای مد به حساب میان. تکنیکی که خیلی ها می گن کیم کارداشیان ابداعش کرده و در واقع مد شدنش زمانی اتفاق افتاده که این سلبریتی با این آرایش وارد جمع های سینمایی شده و تو ویدیوهای مختلف شروع کرده به آموزش این متد. اما عده ی دیگه ای اعتقاد دارن این آرایش شیک و متعادل سوغات فرانسه است.

البته برای ما خیلی فرق نداره که این تکنیک جذاب رو کیم ابداع کرده یا فرانسه، مهم اینه که با هم این تکنیک رو یاد بگیریم و ازش استفاده کنیم. شاید اسم استروبینگ خیلی به گوش‌ تون نخورده باشه اما حتما با روش هایلایت کردن و برق انداختن روی استخوان بالای گونه، روی بینی، بین دو ابرو، وسط پیشونی و چانه آشنایین. استفاده از این پودر براق و زیبا چندتا تکنیک ساده داره که اگه اونها رو رعایت کنین، مثل یه حرفه ای می تونین خودتون رو آرایش کنین.

ربکا باتروت جزو طراحان ارشد برند mac به حساب میاد. این گریمور حرفه ای که توی هالیوود سالنی برای اصلاح چهره داره، معلم شماست تا بهتون یاد بده استروبینگ چیه و چه طوری باید انجامش بدین .

«ربکا» می گه من از طرفداران این نوع آرایشم. برق انداختن گونه و استخوان های برجسته صورت باعث می شه شما خوش چهره تر به نظر برسین و برای این کار کافیه چند تا قدم بسیار کوچیک بردارین. این تکنیک ها دو تا اصل کلی دارن و کل ترفندهاشون تو همین دو کار خلاصه شده:
قسمت هایی از صورت تون که دوست دارین کوچیکتر و لاغر تر به نظر برسه رو تیره کنین و نقاطی که دوست دارین و بهتره که تو صورت تون برجسته باشن رو با رنگ روشن بپوشونین و به همین سادگی تبدیل بشین به آدمی که برای قرینه سازی صورتش نیاز به هیچ آرایشگر و گریموری نداره. وسایل لازم برای انجام این کار براش، کرم پودر در سه رنگ یا پالت های مخصوص هایلایت صورت، اسفنج محو کردن هایلایت ها، رژ گونه و پنکک است.

کانتورینگ و استروبینگ در آرایشی بیست

گام اول ;

گام اولی که باید برای انجام استروبینگ و کانتورینگ بردارین شبیه کار معمارهاست. باید بهترین متریال رو برای انجام این کار انتخاب کنین تا نتیجه‌ی خوبی به دست بیارین. متریال اصلی که برای این کار لازم دارین کرم پودر همیشگی‌تونه. همون کرم پودری که سالهاس با توجه به رنگ و نوع پوست تون از اون استفاده می‌کنین.

قبل از شروع کرم زدن، صورت‌تون رو بشویین، چربی اضافه‌اش رو بگیرین و اگه پوست‌تون خشکه، روی اون مرطوب کننده ی مناسب بزنین و بعد برای کرم زدن اقدام کنین. کرم پودر رو با براش یا پد مخصوص روی تمام صورت و مقداری از گردن تون بزنین و کامل روی صورت تون پخشش کنین. بهتره کرم پودری که استفاده می کنین سبک باشه، چون قراره روی این کرم که به عنوانی پایه‌ی کار به حساب میاد کلی ظریف کاری انجام بدین و بهتره که پوست‌تون بعد از انجام استروبینگ و کانتورینگ احساس سبکی کنه تا گرفتگی و سنگینی.

گام دوم :

زمانی که پوشش صورت تون کامل شد، کرم پودری که دو درجه از پایه ی کرم آرایشی تون روشن تره رو با قلم به زیر چشم و کنارهای بینی، حد فاصل دو ابرو، وسط پیشونی، باریکه ی تیغه ی بینی، برآمدگی بالای لب و برآمدگی چونه بزنین. برای اینکه هایلایت بهتری روی صورت‌تون داشته باشین باید حسابی به جزئیات دقت کنین. برای تکمیل جزییات یه مقدار از همین کرم روشن رو به گوشه ی خارجی و داخلی چشم‌تون و مقداری هم به استخوان زیر ابرو بزنین تا چشماتون درشت تر به نظر بیاد. برای این کار از سایه های چرب و براق هم میتونین به مقدار کم استفاده کنین .

گام سوم :

زمانی که هایلایت کردن صورت تون با رعایت تموم جزئیات به پایان رسید میتونید با کرم پودری که یک مقدار تیره تر کارتون رو تکمیل کنین. این پودر تیره می تونه یا پنکک تیره باشه، یا رژ گونه تون. یه مقدار از پودرتون رو روی براش بزنید و قسمت هایی که دوست دارین فرورفته تر باشه رو رنگ بدین . البته حواستون باشه که شما نمیخواین کارنتورینگ کنید و این یک تم رنگی خیلی محو قراره روی صورتتوت ایجاد کنه تا بقیه قسمت هایی که کار استروبینگ روشون انجام دادین برجسته تر و براق تر به نظر برسن .
نکته مهم :  این کار رو آهسته انجام بدین و خیلی به صورت‌ تون فشار نیارین چون با این کار نه تنها نتیجه ی مطلوبی نمی گیرین تازه ممکنه همه ی اون ظرافت هایی که برای تیره و روشن کردن صورت تون به کار بردین رو از بین ببرین.

آموزش کانتورینگ و استروبینگ در آرایشی بیست

گام چهارم :

حالا که کارتون تموم شده و قطعا از نتیجه به دست اومده خیلی شگفت زده شدین و با ظرافت به اجزای صورت تون تعادل بخشیدین بهتره برین سراغ اصل مطلب؛ در واقع در این بخش میتونید با یک کرم پودر روشن و براق آرایشتون رو تکمیل کنین . یک براش متوسط و مخصوص برای این کار در نظر بگیرین. براش رو به مقداری از پودر آغشته کنین و اون رو به قسمت هایی بزنین که دوست دارین توی صورت تون برجسته تر باشه و خیلی به چشم بیاد. همون قسمت هایی که اول کار با کرم روشن پوشوندین‌شون؛ چونه، روی بینی، استخوان بالای گونه، وسط پیشونی، تو رفتگی بالای لب و‌گوشه‌ی داخلی چشم. زمانی که این نقاط رو روشن می کنین، انگار که به اونها یه جون دوباره ای دادین تا بیشتر از قبل بدرخشن. جان دوباره ای می دهید تا بیشتر از قبل بدرخشند.

گام پنجم :

بعد از اینکه کارتون با پوست صورت‌تون تموم شد، نوبت می‌رسه به اینکه با سایه زدن کمی چشم هاتون رو جلا بدین. برای این کار سایه‌ی تیره رو پشت چشم‌تون بکشین، مقداری از پودر صدفی براق رو که توی قسمت گوشه ‌ی خارجی چشم‌تون کشیدین رو با قلم به سمت بیرونی هدایت کنین تا چشماتون درشت تر و بی نقص تر از چیزی که هستن به نظر برسن.

این تکنیک فقط برای صورت کارایی نداره، می تونین با سایه روشن زدن، دکلته و فرم سینه‌ی خودتان رو هم به طرز شگفت آوری تغییر بدین. یکی از زیبایی هایی زنان، برجسته بودن استخوان ترقوه شون هست. استخوانی مثل یه گردنبند زیبا پایین گردن اومده. هر قدر این استخوان خوش فرم تر و برجسته تر باشه، زیباتر به نظر می رسه، خصوصا وقتی پای پوشیدن لباس دکلته وسط باشه.

تفاوت استروبینگ و کانتورینگ رو در این دو عکس ببینید

برای برجسته‌تر کردن این قست کافیه بالا و پایین استخوان ترقوه تون رو با کرم تیره بپوشونین و روی استخوان و با پودر روشن و براق، برجسته کنین. این کار رو برای قسمت پایین دکلته‌تون هم تکرار کنین. برای این کار کافیه بالای هفت سینه‌ تون رو تیره و قسمت پایینی‌اش رو روشن کنین. این کار به برجسته و خوش فرم‌تر شدن سینه‌ ی شما کمک زیادی می‌کنه. این ترفند رو آرایشگران برای خانم هایی که قراره لباس دکلته بپوشن به کار می برن تا جذابیت اونها رو صد چندان کنه.

تکنیک استروبینگ در نهایت برای شما آرایشی  براق و سبک ایجاد میکنه . آرایشی که برای مهمونی های رسمی  و جشن تولد و عروسی میتونه خیلی خاص باشه و علاوه بر اون چهره شما در عکس ها بسیار جذاب به نظر برسه .

درباره‌ی مهندس درویش زاده پشتیبان لاین استور

همچنین ببینید

ماسک حبابی آمینواسید ایمیجز ضدجوش

فواید ماسک حبابی آمینواسید ایمیجز

فواید ماسک حبابی آمینواسید ایمیجز با سلام به همراهان عزیز آرایشی بیست  از مهترین فواید ماسک …