ورود به کانال تلگرام ورود به پیج اینستاگرام
درمان خشکی پوست در پاییز و زمستان در آرایشی بیست

رفع خشکی پوست در فصل سرما

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که به دنبال راهکاری برای درمان خشکی پوست خود که در فصل پاییز و زمستان و سردتر شدن هوا بیشتر شده و اذیت کننده است در این مقاله با ما همراه باشید.

احتمالاً بیشتر شما تجربه مشکلات خشکی_پوست با سردتر شدن هوا و آغاز به کار وسایل گرمایشی در منزل و محل کار خود را دارید. خشکی پوست بیشتر به خاطر شرایط محیطی، مسائل وراثتی و حتی حمام رفتن بیش از حد نیز رخ می‌دهد و ممکن است در هر قسمت از بدن ظاهر شود. در صورتی که شما نیز از خشکی پوست رنج می‌برید، جهت جلوگیری از خشکی پوستتان و مراقبت از پوست خود و همچنین مرطوب ماندن آن در فصل پاییز و زمستان توصیه‌هایی که در ادامه گفته می‌شود را جدی بگیرید:

رفع خشکی پوست در فصل سرما در آرایشی بیست

استفاده از مرطوب کننده برای پوست

با توجه به بسته بودن پنجره‌ها و استفاده بسیار زیاد از سیستم‌های گرمایشی، هوای داخل منزل یا محل کار به شدت خشک می‌شود که این مسئله خود عاملی برای خشکی پوست شما می‌شود. از این جهت بهتر است حتی در منزل نیز از کرم‌های مرطوب کننده و ترجیحاً بر پایه روغن استفاده نمایید تا پوست شما در مدت زمان بیشتری مرطوب بماند.

جهت مرطوب نگه داشتن پوست همچنین می‌توانید از روغن کالاندولا نیز استفاده نمایید. به جای کرم مرطوب کننده برای دستان هم می‌توانید از برخی از مواد طبیعی استفاده کنید و در هنگام شب و قبل از خواب با مقداری روغن زیتون، پوست پشت دست خود را بمالید.

استفاده از کرم‌های ضد آفتاب

سعی کنید حتماً در هنگام خروج از خانه و حتی در خانه از کرم‌های ضد آفتاب که حوای مرطوب کننده باشند با SPF مناسب استفاده نمایید.

ایجاد رطوبت در منزل با استفاده از دستگاه بخور

همان‌طور که اشاره شد همه سیستم‌های گرمایشی مورد استفاده در منزل و یا محل کار باعث می‌شوند تا هوای گرم و خشک ایجاد شود. بنابراین بهتر است جهت مرطوب نگه داشتن فضای اتاق و جلوگیری از خشکی پوستتان از دستگاه‌های بخور استفاده کنید.

رفع خشکی پوست در پاییز و زمستان در آرایشی بیست

حمام با آب داغ ممنوع!

آب داغ و استفاده از صابون در حمام باعث از بین رفتن چربی‌های موجود در پوست می‌گردد که در نتیجه باعث خشکی پوست شما می‌شود. پس بهتر است به جهت مراقبت از پوستتان زمان استحمام را کاهش داده، با آب ولرم حمام نمایید. دقت داشته باشید که بعد از حمام حتماً از لوسیون های لازم یا مرطوب کننده استفاده کنید تا پوست شما رطوبت از دست رفته را حفظ نماید.

در فصول سرد آب بیشتر بنوشید

در فصل‌های پاییز و زمستان نوشیدن آب بیشتر، کمک بیشتری به آب‌رسانی بیشتر پوست می‌کند. پس برای شادابی و نرم ماندن پوستتان سعی کنید در طول شبانه روز آب بیشتری بنوشید.

استفاده موضعی از وازلین و ویتامین‌های مناسب

می‌توانید از وازلین و یا مایع میانی کپسول ویتامین E به صورت موضعی در محل‌هایی از پوست که خیلی خشک شده است استفاده نمایید.

مرطوب نگه داشتن پوست با ماسک عسل

یکی از بهترین روش‌های خانگی جهت مرطوب نگه‌داشتن پوست صورت، استفاده از ماسک عسل است. روش تهیه این ماسک بسیار ساده و آسان است. فقط کافی است دو قاشق غذاخوری از عسل طبیعی را همراه با سه قاشق غذاخوری از روغن بادام روی حرارت کم، خوب ترکیب کنید. سپس آن را از روی حرارت بردارید و به آن ۱۰ قطره اسانس گیاه دارویی بابونه اضافه نمایید و آن‌ را به آرامی هم بزنید تا سرد شود. پس از کم شدن حرارت، آن‌را روی پوست صورتتان بصورت ماسک استفاده کنید و اجازه دهید ماسک به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه بر روی پوستتان بماند. این نوع ماسک کمک می‌کند تا سلول‌های پوست شما بتوانند مقدار رطوبت مورد نیاز خود را از ماسک عسل دریافت نماید. با این روش علاوه بر آن که سلول‌های پوست شادابی اولیه خود را به دست خواهند آورد به زیبایی هرچه بیشتر پوست و طراوت آن نیز کمک خواند کرد.

خوردن میوه به مقدار کافی

میوه ها می توانند منابع آب رسان خوبی برای پوست باشند. برخی از میوه ها مثل هلو، خرمالو و خیار را می توانید بصورت ماسک روی صورت استفاده نمایید و همچنین برخی میوه ها مثل انگور که به آن خون گیاهی یا مروارید حیاط می گویند با توجه به داشتن آنتی اکسیدان باعث مرطوب نگه داشتن پوست و روشنی آن می شوند.

 

برای رفع خشکی پوست در فصول پاییز و زمستان شما به محصولات زیر نیاز دارید:

 

ضد آفتاب ارجینال کلاژن | پخش آرایشی امارات

 

کرم مرطوب کننده داو اصلی | پخش آرایشی امارات

 

کرم مرطوب کننده نیوا | پخش آرایشی امارات

 

کرم شاین دیسکو پخش آرایشی بیست

 

دستگاه بخور بنیس پخش آرایشی امارات

درباره‌ی مهندس درویش زاده پشتیبان لاین استور

همچنین ببینید

ماسک حبابی آمینواسید ایمیجز ضدجوش

فواید ماسک حبابی آمینواسید ایمیجز

فواید ماسک حبابی آمینواسید ایمیجز با سلام به همراهان عزیز آرایشی بیست  از مهترین فواید ماسک …