ورود به کانال تلگرام ورود به پیج اینستاگرام
روش شستن صحیح موها در آرایشی بیست

شستشوی موها را چگونه به صورت صحیح انجام دهیم؟

شما اینکار رو هر روز یا یک در میان انجام می دهید. اما آیا واقعا می دانید که برای شستن موها چه نکاتی را باید رعایت کنیم؟ اگر بر طبق اصول درست موهایتان راشستشو دهید درخشندگی و زیباییشان چندین برابر خواهد شد به علاوه اینکه تفاوت را در سلامت موهایتان کاملا احساس خواهید کرد.

موها کاملا باید قبل از شامپو خیس بشوند: پس ابتدا با آب گرم موها را آبکشی کنید تا اول با آبکشی شروع کنید: کوتیکول های مو باز بشوند و آلودگی ها یا موادی که به موها نفوذ کرده اند از بین بروند. شستن موها با آب گرم باعث می شود چربی سر از بین برود و در ضمن کوتیکول های مو که باز شده اند نرم کننده را به خوبی جذب کنند

اگر قد موهایتان بلند است ابتدا کمی نرم کننده به موها بزنید: بله درست است. اگر قد موهایتان از شانه هایتان بلندتر است قبل از شامپو کمی نرم کننده به ساقه و انتهای موها بمالید و سپس آبکشی کنید. اینکار نه تنها از خشک شدن موهای ضعیف و آسیب دیده جلوگیری میکند بلکه درخشش آن ها را چندین برابر می کند. نرم کننده کمی خاصیت تمیز کنندگی نیز دارد.

کف شامپو را فقط به ریشه های مو و کف سر بمالید: فقط کافی است که کف سر و ریشه موها و ناحیه پشت سر (بالای گردن) را با شامپو و کف شستشو دهید. ریشه موها چرب ترین و جوان ترین قسمت موها هستند در حالیکه ساقه و نوک موها خشک ترین و شکننده ترین قسمت موها هستند. پس به همین دلیل نیازی نیست به انتها و ساقه موها مستقیما شامپو و کف بمالید.

با ملایمت و آرامی موهایتان را ماساژ دهید: محکم مالیدن و چنگ زدن موها با کف شامپو باعث خراب شدن و آسیب دیدن کوتیکول های مو می شود. در نتیجه موها شکننده و وز می شوند. هنگام شستن موهایتان فرض کنید که می خواهید یک لباس حساس و لطیف را با دست بشورید. شامپو زدن را از ناحیه ریشه و کف سرتان شوع کنید و با حرکات عمودی کف سرتان را ماساژ دهید تا جریان خون افزایش یابد و ریشه موهایتان برای رویش تحریک بشود. پس با ملایمت از ریشه به سمت نوک سرتان را ماساژ دهید. توجه داشته باشید که با حرکت دورانی سرتان را شستشو ندهید اینکار باعث گره خوردن و وز موها می شود. در پایان باقیمانده کف ها را به سمت پایین و نوک موها هدایت کنید.

بعد از یه بار شستشو با شامپو این کار را دوباره تکرار نکنید: با وجود اینکه روی بطری بعضی از شامپوها نوشته شده دو بار سر را شسشو دهید اما واقعا نیازی نیست که موها را بیش از یک بار شستشو دهید. با یک بار شستن موها با شامپو آلودگی ها کاملا از سطح مو از بین می روند. در صورتی که مو انقدر کثیف باشد که در اولین شستشو کف به وجود نیاید می توانید یک بار دیگر موها را با مقدار کمی شامپو بشورید.

نرم کننده را از ساقه موها به سمت انتهای موها بزنید: بعد از اینکه موها را خوب بعد از شامپو آبکشی کردید ساقه موها را با دستتان بفشارید تا آب اضافه اش خارج شود سپس نرم کننده را به ساقه و نوک موها بمالید و بگذارید ۳ تا ۴ دقیقه روی موها بماند. هر چقدر بیشتر روی موها باشد بهتر جذب می شود و اثر نرم کنندگی بیشتری دارد. نرم کننده را به هیچ عنوان روی ریشه مو و کف سر نمالید. ناحیه ریشه سر به طور طبیعی چربی دارد.

در پایان با آب سرد ابکشی کنید: آب سرد کوتیکول های مو را می بندد و باعث تثبیت نرم کننده روی موها می شود. پس آن ها را با آب سرد آبکشی کنید تا درخشنده تر بشوند.

درباره‌ی مهندس درویش زاده پشتیبان لاین استور

همچنین ببینید

ماسک حبابی آمینواسید ایمیجز ضدجوش

فواید ماسک حبابی آمینواسید ایمیجز

فواید ماسک حبابی آمینواسید ایمیجز با سلام به همراهان عزیز آرایشی بیست  از مهترین فواید ماسک …