ورود به کانال تلگرام ورود به پیج اینستاگرام

آموزش فر کردن و ریمل زدن اصولی و بدون آسیب مژه ها

آموزش فر کردن و ریمل زدن اصولی و بدون آسیب مژه ها

هر خانمی می داند که با مژه هایش می تواند هر مدل آرایش چشمی را کامل کند و زیبایی آنها را چندین برابر نماید. اما باید بگوییم که در واقع، آرایش درست و اصولی مژه هاست که می تواند چنین ویژگی دوست داشتنی ای را به چشم ها اضافه کند، زیرا آرایش اشتباه، نه تنها زیبایی خاصی ندارد بلکه باعث می شود به مرور، مژه ها دچار ریزش و کم پشتی شوند و زیبایی طبیعی شان را از دست بدهند.

در ادامه با روش درست فرکردن مژه ها و ریمل زدن به آنها برای داشتن چشم هایی جذاب و دلربا آشنا خواهید شد.

 

چطور باید مژه ها را فر کنیم؟

برای فر کردن درست و بدون آسیب مژه ها، مراحل زیر را به خاطر بسپارید و هر بار به همین شکل مژه هایتان را فر کنید:

۱٫ ابتدا فرمژه را کاملا تمیز کنید. پدهای لاستیکی که در بالا و پایین انبر فرمژه کار گذاشته شده اند، می توانند منبع آلودگی و گرد و خاک باشند و حتی عفونت را به چشم ها و پوست آن متقل سازند، پس حتما فرمژه را کاملا تمیز کنید.

۲٫ انبرفرمژه را باز کنید و با دقت مژه ها را از بیخ، درون آن جای دهید، بهتر است با دست دیگرتان، کمی پلک را بالا بکشید تا چین آن باز شود. مراقب باشید که مژه ها کاملا صاف قرار بگیرند و روی یکدیگر نیفتند. همچنین باید مراقبت باشید که پلکتان در فرمژه گیر نکند، بنابراین کاملا نزدیک آینه شوید و به کاری که می کنید، دقت نمایید.

۳٫ حالا مژه ها را به آرامی پرس کنید، فشار دستتان نباید طوری باشد که باعث کنده شدن تارهای مژه شود. تا ۱۰ ثانیه نگه دارید و بعد به آرامی، فرمژه را باز کنید.

۴٫ حالا با دست، کمی مژه ها را مرتب کنید تا حالت طبیعی به خود بگیرند.

 

 

کار فر کردن مژه ها تمام شد، اما گاهی ترفندهایی برای استفاده از فرمژه گفته می شود که ممکن است به مژه ها آسیب بزند، مثلا اینکه فرمژه را حرارت دهید تا گرم شود و مژه ها را زودتر و بیشتر فر کند، این حرارت ممکن است مژه ها را ضعیف کند و باعث ریزش آنها شود، پس این کار را اصلا انجام ندهید.

 

چطور باید ریمل بزنیم تا مژه ها کاملا پرپشت و فر شود؟

خب حالا به بخش پرطرفدار ریمل رسیدیم، باید بگوییم که اگر بتوانید حرفه ای ریمل بزنید، دیگر نیازی به فرمژه هم نخواهید داشت، چون می توانید با ریمل، مژه ها را فر هم بکنید. برای ریمل زدن درست و اصولی هم به ترتیب زیر عمل کنید:

۱٫ یک ریمل حجم دهنده و فرکننده تهیه کنید تا کارتان را راحت کند. این نوع ریمل ها، می توانند به سادگی مزه ها را پرپشت تر از چیزی که هستند، نشان دهند.

۲٫ حالا براش ریمل را بردارید و اضافی مایع آن را با لبه ریمل بگیرید.

۳٫ براش را به صورتی که با بیخ مژه ها تماس پیدا کند، بگیرید و از همان پایین، به صورت زیگزاگی به سمت بالا و انتهای مژه بکشید. تمام مژه ها راریمل بزنید ولی لازم نیست که تارهای نزدیک به گوشه داخلی چشم را خیلی بولد کنید، هرچه مژه ها به سمت بیرون چشم، پرپشت تر و پررنگ تر باشند، حالت زیباتری پیدا می کند.

 

 

۴٫مژه های پلک پایین را هم به همین شکل ریمل بزنید، اما طوری که فقط کمی رنگ بگیرد، اگر ریمل زیاد به چشم های شما می آید، می توانید مژه های پایین را هم کاملا بولد کنید (مانند کیم کارداشیان). اگر چشم هایتان ریز و کوچک است، توصیه می کنیم که به پلک پایینی ریمل نزنید.

۵٫ حالا دوباره به پلک بالا، یکدست دیگر ریمل بزنید تا کاملا مژه هایتان پرپشت و فر شود، اما این بار نباید به روش قبل عمل کنید، چون مژه ها ریمل دارند و خشک شده اند، فقط باید ریمل را به مژه ها تماس دهید و چشم ها را ببندید تا رنگ بگیرند و دوباره تکرار کنید.

 

جدیدترین ریمل ها را از فروشگاه بیست تهیه کنید

 

ریمل

درباره‌ی مهندس درویش زاده پشتیبان لاین استور

همچنین ببینید

ماسک حبابی آمینواسید ایمیجز ضدجوش

فواید ماسک حبابی آمینواسید ایمیجز

فواید ماسک حبابی آمینواسید ایمیجز با سلام به همراهان عزیز آرایشی بیست  از مهترین فواید ماسک …