ورود به کانال تلگرام ورود به پیج اینستاگرام

از بین بردن سریع جوش با روش های خانگی

چند روش خانگی برای از بین بردن جوش صورت در یک روز

مسلماً هیچ کس دوست ندارد با جوش زندگی کند، به خصوص اگر یک روز بزرگ در پیش رو داشته باشد. با استفاده از محصولات و تکنینک های مناسب می توانید تا جای ممکن اثر آن را از بین ببرید. اگرچه همه جوش ها یک شبه از بین نمی روند، اما می توانید با چند روش ساده موجب از بین بردن جوش صورت در یک روز شوید و التهاب آن را به شدت کاهش دهید.

مراحل از بین بردن جوش صورت در یک روز

۱٫ آماده سازی صورت

برای شروع کار، ابتدا می بایست پوست تان را آماده کنید. برای این کار صورت تان را با یکی از روش های زیر تمیز کنید و سپس به سراغ مراحل بعدی بروید. توجه داشته باشید که تمیز نگه داشتن پوست امری است که همیشه باید به آن توجه داشته باشید.

شوینده ضد جوش

برای از بین بردن جوش صورت در یک روز باید صورت خود را به دقت بشویید. این جوش ها بر اثر نفوذ باکتری ها در منافذ پوست تشکیل شده اند؛ پس اولین قدم برای مبارزه با آن ها شست و شوی صورت با شوینده های ضدجوش است.

برخی افراد هنگام شست و شو از لیف استفاده می کنند، اما باید بدانید که دست ها نیز به همان اندازه موثرند و حتی التهاب کمتری ایجاد می کنند. مقداری از شوینده ضدجوش را با آب گرم مخلوط کرده و به صورت دورانی با ملایمت روی پوست بمالید.

لایه برداری پوست

نه تنها در این روز خاص، بلکه هر هفته باید از اسکراب ضد جوش استفاده کنید. لایه برداری پوست به معنای پاک کردن سلول های روی پوست است که روی هم انباشته می شوند و پاک کردن آن، یک لایه جدید و بدون جوش به ارمغان می آورد. هنگام لایه برداری با اسکراب توجه کنید که بیش از اندازه به پوست فشار نیاورید.

استفاده از آب سرد

اگر قصد از بین بردن جوش صورت در یک روز را دارید، باید به فکر شست و شوی صورت تان باشید. با کمی آب سرد و با ملایمت، صورت را آبکشی کنید. در حالی که آب گرم منافذ پوست را باز می کند تا شوینده ضدجوش، درون آن را به خوبی تمیز کند، آب سرد مویرگ ها و منافذ را منقبض کرده و پوست را سفت می کند.

یک خانم در حال استفاده از کرم روی صورت خود

۲٫ مرطوب کردن پوست

حال که پوست تان را تمیز کردید باید آن را مرطوب کنید تا بهترین نتیجه حاصل شود. برای این کار، روش های مختلفی وجود دارد که می توانید از میان گزینه های زیر یکی را به دلخواه انتخاب کنید.

استفاده از کرم های مرطوب کننده

از این نوع مرطوب کننده بر روی نواحی آسیب دیده استفاده کنید؛ چراکه منافذ پوست را کوچک تر می کند. در برخی از ترکیبات کرم های مرطوب کننده ضد جوش از انواع مختلف ضدباکتری، ضدمیکروب و سفت کننده استفاده می کنند تا با جوش مبارزه کرده و پوست را تمیز کنند. اگر با محدودیت زمان برای تمیز کردن پوست تان روبه رو هستید، کرم های مرطوب کننده سریعترین و موثرترین روش برای مقابله با جوش هستند.

استفاده از بنزوئیل پروکساید

کمی بنزووئیل پروکساید را امتحان کنید. این دارو باکتری های مولد جوش را از بین می برد. غلظت های مختلفی از این دارو وجود دارد، اما بنزوئیل پروکساید ۲٫۵% به اندازه ی غلظت ۵-۱۰% موثر است و حساسیت کم تری برای پوست ایجاد می کند. همچنین لایه سلول های مرده پوست را از بین برده و آن را روشن تر و جوان تر از پیش می کند.

استفاده از اسید سالیسیلیک

این دارو نیز مانند بنزوئیل پروکساید باکتری های عامل جوش را از بین می برد. همچنین سرعت پوست اندازی و رشد سلول های جدید را افزایش می دهد. قبل از خواب و بعد از شست و شوی صورت، مقدار کمی از اسید سالیسیلیک را روی مناطق آسیب دیده بمالید.

مرطوب کننده های طبیعی

اگر زمان کافی برای از بین بردن جوش صورت را دارید، از مرطوب کننده های طبیعی استفاده کنید. شاید در کابینت یا فریزر خود چیزی داشته باشید که بتوانید بدون مراجعه به فروشگاه به عنوان مرطوب کننده از آن استفاده کنید. اگر می خواهید هر چه زودتر جوش ها را از بین ببرید، این گزینه ها بهترین انتخاب برای شما خواهند بود.

پوست موز: پوست موز در درمان نیش پشه و حشرات موثر است و ممکن است در کاهش التهاب و از بین بردن جوش صورت در یک روز نیز مفید واقع شود. آن را به آرامی بر روی مناطق آسیب دیده بکشید. همچنین می توانید پوست موز را با کمی نمک و یک قاشق چای خوری سرکه مخلوط کرده و به مدت ۷ دقیقه روی پوست بگذارید. سپس آن را با شوینده صورت بشویید و خشک کنید.

نارون کوهی: برای از بین بردن جوش صورت در یک روز می توانید از نارون کوهی استفاده کنید. یک مرطوب کننده سفت کننده دیگر که کاربردهای بی شماری دارد. به دنبال نارون کوهی بدون الکل باشید. کمی از آن را روی نواحی آسیب دیده گذاشته و اجازه دهید خشک شود.

چای سبز: چای سبز یک مرطوب کننده سرشار از آنتی اکسیدان است که با نشانه های پیری و رادیکال های آزاد مبارزه می کند. یک چای کیسه ای را در آب گرم بیندازید، سپس چای کیسه ای خیس خورده را در آورده و بر روی نواحی آسیب دیده بگذارید.

گوجه فرنگی: گوجه فرنگی حاوی اسیدی است که با جوش مبارزه کرده و آن را کاهش می دهد. اسید موجود در آن با باکتری ها مبارزه کرده و منافذ را جمع می کند. نیمی از یک گوجه را به یک سمت صورت و نیم دیگرش را به سمت دیگر بمالید.

یک خانم با ماسک صورت

۳٫ از بین بردن جوش ها

حال که پوستی مرطوب، تمیز و آماده دارید، یکی از روش های زیر را انتخاب کنید تا جوش های صورت تان را از بین ببرید.

از بین بردن جوش با یخ

یک قطعه یخ را روی ناحیه ملتهب شده از جوش بگذارید. یخ را به قدری روی آن بمالید تا کرخت شود. سپس دست از این کار بکشید و به صورت خود استراحت دهید تا دوباره گرم شود.

یخ با انقباض مویرگ های زیر پوست، اندازه ی جوش را کاهش می دهد و اگر جوش شما دردناک است، درد آن را نیز کاهش خواهد داد. اگر جوش های زیادی دارید، بر روی مناطق مختلف کار کنید. هنگامی که یک نقطه کرخت شد، به سراغ نقطه ی دیگر بروید. این تنها درمان خانگی ثابت شده برای کاهش اندازه و التهاب جوش است. سایر روش های پیشنهادی یا با محدودیت روبه رو هستند و یا تنها در برخی موارد موفقیت آمیز بوده اند.

از بین بردن جوش با روغن درخت چای

روغن درخت چای یک اسانس آنتی باکتریال است که می تواند میکروب هایی را که در منافذ شما لانه کرده اند از بین ببرد. با یک قطره چکان کمی از روغن را برداشته و به مقدار نیاز روی نواحی آسیب دیده بزنید. مراقب باشید بیش از اندازه استفاده نکنید. این ماده همچنین خواص ضدالتهابی دارد که می تواند اندازه جوش و قرمزی آن را به طرز چشمگیری کاهش دهد.

از بین بردن جوش با آسپرین

برای از بین بردن جوش صورت در یک روز از قرص آسپرین کمک بگیرید. کمی قرص آسپرین را خرد کنید و با استفاده از اندکی آب آن را به یک خمیر تبدیل کنید. با ملایمت خمیر را روی جوش قرار داده و کاملا آن را بپوشانید و اجازه دهید خشک شود. آسپرین یک ضدالتهاب دیگر است، به این معنی که با التهاب مبارزه خواهد کرد و جوش ها کمتر نمایان خواهند شد. اجازه دهید خمیر آسپرین در طول شب با جوش مبارزه کند.

از بین بردن جوش با خمیردندان

خمیر دندان حاوی سیلیکا است و برای خشک کردن گوشت قرمز نیز به کار می رود. از نظر تئوری، خمیر دندان می تواند برای از بین بردن جوش صورت در یک روز مناسب باشد و التهاب جوش را کاهش دهد. هرچند روش مناسبی برای تمیز کردن پوست نمی باشد.

اطمینان حاصل کنید که برای این کار از خمیردندان های طبیعی استفاده کنید. برخی از خمیردندان ها حاوی لوریل سولفات سدیم هستند که باعث تحریک پوست می شوند. بنابراین قبل از استفاده آن را بررسی کنید.

یک خانم در حال خشک کردن صورت با حوله

۴٫ شناسایی دلیل جوش زدن

پس از گذراندن مراحل قبلی، به احتمال زیاد جوش صورت تان را از بین برده اید. اما این پایان کار نیست. سعی کنید مشکل جوش زدن صورت تان را ریشه یابی کنید و آن را کاملا از بین ببرید. در پایین، چند مورد از مهم ترین کارهایی که می توانید انجام دهید تا صورت تان جوش نزند را بیان کرده ایم.

خواب کامل

کمبود خواب می تواند موجب تغییر هورمون ها شود که در نهایت منجر به پیدایش جوش خواهد شد. هر شب ۸ ساعت کامل بخوابید.

کاهش استرس

استرس را از زندگی خود محو کنید. دکترها از دلیل آن مطمئن نیستند، اما می دانند که میان استرس و اختلالات پوستی، رابطه مستقیمی وجود دارد؛ به خصوص میان استرس و جوش. سلول های تولید چربی که عامل اصلی به وجود آمدن جوش هستند در مواجه با استرس کنترل خود را از دست می دهند.

خلاقیت

با روش های خلاقانه موجب کاهش استرس خود شوید. برخی افراد با حرف زدن این کار را انجام می دهند و برخی دیگر به سمت نقاشی می روند. هرکاری که انجام می دهید، همچنان به آن ادامه دهید.

مدیتیشن

می توانید تکنیک های مدیتیشن را امتحان کنید. از بدن خود آگاه باشید، روی تنفس خود تمرکز کنید، آگاهی از خود را به آرامی به محدودیت های بیرونی منتقل کنید و اندیشه خود را به طور کلی تحقق بخشید. شاید مدیتیشن کمی زمان بر باشد، اما ارزشش را خواهد داشت.

تمیزی موها

هر روز موهای خود را شامپو کنید. چربی مو می تواند باعث به وجود آمدن جوش شود. علاوه بر این، هر هفته روبالشتی خود را عوض کنید. چربی حاصل از پوست و مو که به روبالشتی منتقل می شود عامل جرم و در نتیجه آن التهاب است. بهتر است از آن اجتناب کنید. اگر موهای بلندی دارید، آن را پشت سر بسته و دور از صورت نگه دارید.

ورزش

ورزش کردن غیر از دردهای عضلانی و استخوانی، تقریبا برای هر بیماری مفید است. ورزش یک گزینه مناسب برای تنظیم گردش خون است و هرچیزی که به تنظیم گردش خون کمک کند برای پوست مفید است. چند نکته را هنگام ورزش کردن به یاد داشته باشید:

اول اینکه اگر در فضای باز ورزش می کنید همیشه ضدآفتاب استفاده کنید. اگر در برابر آسیب های اشعه آفتاب از پوست تان مراقبت نکنید، مزایای گردش خون بی فایده خواهد بود. از یک کرم ضدآفتاب ملایم استفاده کنید که پوست را تحریک نکند. دیگر اینکه بعد از ورزش، حمام کرده یا خود را تمیز کنید. تعریق، منافذ پوست را با نمک می پوشاند. بنابراین بعد از ورزش کردن، بدن و به خصوص صورت خود را بشویید.

داروهای ضدجوش

جوش از راه های زیادی حذف یا کنترل می شود. در این مورد با پزشک یا متخصص پوست مشورت کنید. در مورد خانم ها، گاهی از داروهای ضدبارداری برای درمان های پوستی استفاده می شود. این دارو هورمون های بدن را کنترل کرده و جوش را کاهش می دهد. آنتی بیوتیک های خوراکی نیز به باکتری های مولد جوش حمله می کنند، و نه تنها میزان جوش ها را کاهش می دهند بلکه التهاب را نیز از بین می برند. این داروها معمولا از دُز زیاد شروع شده و به دز کمتر خاتمه می یابند

درباره‌ی مهندس درویش زاده پشتیبان لاین استور

همچنین ببینید

ماسک حبابی آمینواسید ایمیجز ضدجوش

فواید ماسک حبابی آمینواسید ایمیجز

فواید ماسک حبابی آمینواسید ایمیجز با سلام به همراهان عزیز آرایشی بیست  از مهترین فواید ماسک …