ورود به کانال تلگرام ورود به پیج اینستاگرام

برای سلامت موهای خود چه کنیم؟

هفته ای یکبار قبل از حمام رفتن به موهای تان روغن زیتون زده و احازه دهید چند ساعتی روی موهای شما باقی بماند.روغن زیتون به براقی و سلامت موهای شما کمک زیادی میکند.

موهای تان را زنده کنید.
استفاده از رنگ مو، دکلره، سشوآر و اتوی مو باعث مشکلات زیادی برای موها می شود و کم کم موهای صاف و مرتب شما رو به سمت وز شدن و سوختن و خردن شدن پیش می برد. از آنجایی که استفاده از رنگ و وسایل پیرایش مو جز ضروریات بوده لذا نمی شود از آنها استفاده نکرد.، در این مقاله چند راهکار برای تبدیل موهای آسیب دیده به موهای سالم ارائه می شود.

اگر موهای تان آسیب دیده است کوتاهشان کنید.دل بکنید!
زمانی که پای کوتاه کردن مو به میان می آید خیلی از خانم ها دلش را  ندارند که از موهای شان بگذرند. اگر موهای تان سوخته و وز شده است، به شما قول می دهیم کوتاه کردن شان خیلی بهتر از منظره ای از موهای وز است.بدون هیچ دلواپسی روی صندلی آرایشگاه بنشینید و از آرایشگر بخواهید تا جایی که موهای تان سوخته است آنها را کوتاه کند.

ماسک ها را جدی بگیرید.
برای تقویت موها، می توانید از ماسک موهای خیلی مقوی با فرمولاسیون منحصر به فرد که در بازار موجود هستند استفاده کنید.زمانی که موهای تان را کوتاه کردید بهترین زمان برای شروع رسیدگی به آنهاست.یکی از بهترین روش ها استفاده از ماسک مو می باشد.
پس از استحمام و قبل از بیرون آمدن از حمام، زمانی که آب موهای تان را گرفتید ماسک مو را به ساقه های مو زده و مو ها را با حوله یا پارچه ای ببندید و اجازه دهید ماسک مو به لایه های موی شما نفوذ کند.پس از ۱۰ دقیقه موهای تان را با برس های چوبی شانه زده و اجازه دهید ماسک به تمام قسمت های مو برسد.دقایقی بعد ماسم را آبکشی کرده و از حمام بیرون بیایید.هفته ای یکبار قبل از حمام رفتن به موهای تان روغن زیتون زده و احازه دهید چند ساعتی روی موهای شما باقی بماند.روغن زیتون به براقی و سلامت موهای شما کمک زیادی میکند.

داشتن موهای سالم در آرایشی بیست

از سشوار کمتر استفاده کنید.
بعضی از خانم ها اولین کاری که بعد از حمام انجام می دهند براشینگ کردن موهاست. حتی اگه قرار باشد بعد از این براشینگ بخوابند.اگر این عادت را دارید لطفا مدتی با آن خداحافظی کرده و فقط برای مهمانی رفتن و روزهای خاص آن را انجام دهید.بعضی روزها اجازه دهید موهایتان در دمای معمولی خانه و خود بخود خشک شوند.حالتی که این نوع خشک شدن به موها می دهد بسیار حذاب است.

فر کردن بدون گرما.
یکی از کارهایی که خانم ها برای پیرایش موهای شان انجام می دهند فر کردن موها با انواع بابلیس و وسایل گرمایشی دیگر است.از آنجایی که فر کردن موها چیزی نیست که بتوان به راحتی از آن گذشت بهترین نرفند برای فرکردن موها بدون نیاز به اتوی و و یا بابلیس را یاد بگیرید!
برای فر شدن موها کافی است شب قبل از مهمانی موهای تان را در حالی که نم دار اسنت بیگودی کرده با ببافید و روز بعد باز کنید و تنها با مقداری تافت حالت آن ها را ثابت کنید.

دما را کاهش دهید.
اگر نیاز به استفاده از اتوی مو و سشوار خیلی برا ی شما مهم است و قرار است با موهای مرتب وارد مهمانی و یا جای خاصی شوید چند توصیه مهم را با هم مرور میکنیم.
اول اینکه دمای اتوی مو و یا سشوار را از مقداری که همیشه استفاده می کردید پایین تر بیاورید تا آسیب کمتری به موهای شما برسند.قبل از استفاده از اتو و سشوار هم حتما اسپری آبرسان روی موهایتان بزنید تا کمتر آسیب ببیند.البته این کم کردن دما فقط به سشوار و اتوی مو ختم نمی شود.موقع حمام کردن هم بهتر است از آبی که دمای کمتری دارد استفاده کنید تا موهای تان آسیب ندیده و وز نشوند.

ماساژ بدین.
زمانی که داخل حمام هستید با نوک انگشتان پوست سر زا ماساژ داده تا خون بهتر زیر پوست سر شما جریان پیدا کند.این کار باعث رشد بیشتر موها شده و به آنها جان دوباره ای می بخشد.

رژیم غذایی مناسب.
با استفاده از ماسک و توصیه هایی که هستند می توان شاهر مناسبی برای مو ایجاد کرد اما برای اینکه مقاومت مو بیشتر شود لازم است از مواد غذایی مثل سبزیجات، اسفناج، جوانه گندم، ماش، عدس، گوجه فرنگی، روغن زیتون و روغن کنجد استفاده کنید. این خوراکی های خوشمزه علاوه بر تاثیری که روی پوست و سلامت بدن شما دارند باعث تقویت موهای تان می شود. البته در رژیم سلامت تان بهتر است روزی ۸ لیوان آب را هم بگنجانید تا رطوبت بدن و موهای تان تامین شوند.

 

درباره‌ی مهندس درویش زاده پشتیبان لاین استور

همچنین ببینید

ماسک حبابی آمینواسید ایمیجز ضدجوش

فواید ماسک حبابی آمینواسید ایمیجز

فواید ماسک حبابی آمینواسید ایمیجز با سلام به همراهان عزیز آرایشی بیست  از مهترین فواید ماسک …