ورود به کانال تلگرام ورود به پیج اینستاگرام

بررسی دلایل خارش پوست سر و راهکار های رفع خارش

خارش سر اغلب یک علامت از اگزمای چربی سر یا سبوره است که معمولاً در سنین ۱۸ تا ۴۰ سالگی در میان افرادی که دارای کف سری چرب هستند بسیار شایع است به‌طوری‌که به دنبال دیر استحمام کردن و یا استفاده از شامپوهای نامناسب و یا عوارض جانبی استفاده از برخی داروها، دچار خارش سر، شوره، چرب شدن بیش‌ازحد موها، درد ریشه موها و حتی گاهی جوش‌هایی در روی سر می‌شوند که با خارش، خشکی و کشش پوست سر همراه است.

دلایل خارش سر در آرایشی بیست
برخی بیماری‌های داخلی نیز سبب خارش‌های پوستی می‌شود. از آن جمله می‌توان به کم‌خونی، فقر آهن، کم‌کاری یا پرکاری غدد تیروئید، انگل‌های روده‌ای، اختلالات کبدی و کلیوی اشاره کرد که سبب افزایش مواد زائد دفعی در خون و رسوب آن‌ها در پوست و درنتیجه خارش پوست می‌شود. علاوه بر موارد یادشده بیماران دیابتی در ناحیه سر خارش احساس می‌کنند و در افراد مبتلا به بیماری‌های روانی مثل افسردگی، اضطراب و اسکیزوفرنی خارش‌های عمومی در پوست دیده می‌شود.
نکته: بعضی وقت‌ها رنگ مو و ژل که حاوی مواد شیمیایی هستند می‌تواند خارش سر ایجاد کند. توصیه می‌شود پیش از مصرف، ابتدا آن‌ها را آزمایش کنید.

برخی اوقات، استرس زیاد ممکن است باعث خارش پوست سر شود، و خاراندن سر هم راهی برای اینکه استرس‌تان فرو بنشیند. پس استرس خود را کاهش دهید.

درباره‌ی مهندس درویش زاده پشتیبان لاین استور

همچنین ببینید

ماسک حبابی آمینواسید ایمیجز ضدجوش

فواید ماسک حبابی آمینواسید ایمیجز

فواید ماسک حبابی آمینواسید ایمیجز با سلام به همراهان عزیز آرایشی بیست  از مهترین فواید ماسک …