ورود به کانال تلگرام ورود به پیج اینستاگرام

برس های آرایشی صورت را بشناسید

برس های آرایشی صورت را بشناسید

اهمیت استفاده صحیح از لوازم آرایشی را خانم‌ها به خوبی درک می‌کنند! با توجه به اینکه هر قسمت صورت نیاز به محصول آرایشی مخصوص به خود را دارد، هر کدام از این لوازم آرایشی هم نیاز به برس آرایشی مخصوصی دارند تا بتوانند به بهترین شکل روی صورت شما بنشینند. در برخی از لوازم آرایشی برس مخصوص آن همراه با خود محصول و به صورت یک پکیج به فروش می‌رسد. برای مثال خط چشم‌ مایع اغلب در مدل‌هایی عرضه می‌شود که برس بر روی محصول وجود دارد و نیازی به تهیه برس دیگری نیست؛ اما این موضوع در همه خط چشم‌ها ثابت است. ولی بهتر است بدانید که برای مصرف بهینه مواد آرایشی و همچنین برای اینکه بهترین آرایش را داشته باشید، باید از برس آرایشی استفاده کنید که به طور اختصاصی برای همان محصول ساخته شده است. انتظار نداشته باشید که با استفاده از نوک انگشت خود بتوانید کرم پودر، سایه، رژ گونه و حتی رژلب را با زیباترین آرایش روی صورت خود بیاورید!

قبل از هر چیز بهتر است به فکر یک کیف یا لیوان مخصوص برای قرار دادن برس و قلموهای آرایشی خود باشید و آنها را در طبقه یا کشویی قرار دهید که از آلودگی و گرد و غبار به دور بماند. برای خرید برس‌ رژ گونه یا هر برس دیگر، توجه کنید که مو و سری برس از جنسی باشد که برای شما حساسیت ایجاد نکند، زبر نباشد و انقدر با کیفیت باشد که زود خراب نشوند. لازم است که برس‌ها خوش‌دست باشند و بتوانید در حین استفاده، آنها را به راحتی در دست‌ خود نگه دارید.

انواع برس‌های آرایشی

بسیاری از آرایشگران معروف معتقدند برای محصولات خشکی مانند رژ گونه، سایه، پودر و … از برسی استفاده کنید که موی طبیعی داشته باشد چون منافذ بیشتری دارند و به راحتی روی صورت ترکیب می‌شوند. ولی زمانی که از محصولات مایع و یا کرمی استفاده می‌کنید، به دنبال ست برس آرایشی با موهای مصنوعی باشید، چون جذب کمتری دارند و لوازم آرایش درون موها کمتر باقی می‌مانند. برای برس‌های چندمنظوره هم بهتر است برسی پیدا کنید که ترکیبی از موهای طبیعی و مصنوعی دارند و هر کدام در یک سمت برس قرار دارند.

بهتر است هر کدام از برس‌های آرایشی را بشناسید و بدانید که از هر کدام از برس‌ها باید چگونه استفاده کرد. هر چه اطلاعات بیشتری در مورد جزییات این محصولات داشته باشید، آرایش نهایی روی صورت شما هم نتیجه بهتری خواهد داشت. برای مثال به جای اینکه برس را از انتها بگیرید، انگشتان را بالاتر و نزدیک‌تر به سر برس بیاورید تا کنترل بهتری در حرکت آن داشته باشید.

برس پودر

فرقی نمی‌کند که برای پوشش دهی پوست صورت خود از پنکک فشرده یا محصولات کاملاً پودری استفاده کنید، برس پودری با موهای پرپشت، بلند و نرم خود می‌تواند به خوبی آن را روی پوست شما بخواباند. می‌توان گفت این برس پهن‌ترین برس در لوازم آرایش است تا بتواند بهترین تأثیر را روی صورت باقی بگذارد. حتی بعد از اتمام کامل آرایش، برخی عادت دارند که از پودر تثبیت‌کننده آرایش استفاده کنند. این برس برای این مرحله مناسب است. هنگامی که می‌خواهید برس پنکیک را روی صورت استفاده کنید، از حرکات بزرگ دست استفاده کنید چون پهن بودن این برس به پوشش دهی سریع پوست منجر می‌شود. در برخی ناحیه‌ها هم می‌توانید از حرکات ضربه‌ای استفاده کنید. یکی از نکات مثبت در مورد این برس این است که لایه‌های زیرین لوازم آرایش را از روی پوست پاک نمی‌کند.

 

برس کرم پودر یا فونداسیون

برس مخصوص کرم پودر در مدل‌های مختلف زاویه‌دار، سر تخت، گرد و گنبدی شکل وجود دارد ولی مدل گنبدی شکل برای این منظور بهتر است. این برس را برای پخش کردن کرم پودر و محصولات آرایش مایع یا کرمی روی پوست استفاده کنید تا بهترین پوشش دهی را به شما نشان دهد. البته استفاده از پدهای مخصوص که به پد اشکی معروف‌اند هم قادرند به میزان خوبی کرم پودر را روی صورت شما پخش کنند.

 

برس ترکیب‌کننده یا محو کننده

این برس دارای سری نسبتاً بزرگی است و برای زیر ساز آرایش و محصولات دارای پایه مایع استفاده می‌شود. زمانی که می‌خواهید پنکیک، پودرهای پوشاننده پوست و مانند آنها را با هم ترکیب کنید، این برس بهترین کارایی را دارد.

برس رژ گونه

برس رژ گونه دارای موهای نرم و بلندی این که برای رنگ دهی و برجسته کردن گونه‌ها مناسب و از برس مخصوص پودر کوچک‌تر است. هرچه سر برس نرم‌تر باشد، رنگ دهی لطیف‌تری از رژ گونه روی گونه‌های شما باقی می‌ماند و هرچه این برس آرایشی متراکم‌تر باشد، رنگ مورد استفاده به صورت برجسته‌تر روی گونه بر جای می‌ماند. بسیاری از برس‌های رژ گونه دارای زاویه هستند تا بتوانید به راحتی استخوان‌های گونه را کانتور کنید. البته سری‌های گرد و گنبدی شکل هم برای برس رژ گونه استفاده می‌شود. این برس را برای کانتور کردن بخش‌های دیگر از صورت هم می‌توانید استفاده کنید ولی فراموش نکنید که اگر آن را در رژ گونه اکلیلی و رنگ دار فرو کرده‌اید، روی قسمت‌های دیگر صورت نزنید.

برس کانسیلر

این برس را می‌توانید برای کرم پودرهای باقی مانده روی صورت که به صورت تکه یا خط باقی مانده‌اند استفاده کنید و آنها را محو کنید. برس کانسیلر می‌توان دارای سر تخت یا گرد باشد. زمانی که کانسیلر را با توجه به رنگ پوست برای زیر چشم خود انتخاب کرده‌اید، مقداری از مایع را روی پوست زیر چشم بزنید و با استفاده از این برس آن را به خوبی محو کنید. اگر اطراف چشمتان تیره است، بهتر است از سر گرد این برس استفاده کنید. یکی از خوبی‌های این برس آرایشی این است که می‌توانید با سر کوچکش به راحتی گوشه‌های چشم و زیر مژه‌ها را هم بپوشانید، نکته‌ای که شاید با انگشتان دست به راحتی انجام نشود! زمانی که در زیر چشم چروک و خطوط ریز وجود داشته باشد، محو شدن درست کانسیلر از این جهت دارای اهمیت است که در پوست تا خورده جمع نشود چون در این صورت چروک و خطوط را بیشتر نمایان می‌کند و درست اینجاست که برس مخصوص کانسیلر کمکتان می‌کند. به دلیل اینکه پوست زیر چشم حساس و نازک است، بهتر است از برس‌های خیلی نرم استفاده کنید و تا حد ممکن برس را روی پوست نکشید و از حرکات ضربه‌ای استفاده کنید. برای پخش کردن کلی کانسیلر می‌توانید از پد اشکی هم استفاده کنید.

 

برس خط چشم

این برس چندکاره است و می‌توانید با یک‌بار هزینه کردن، برای قسمت‌های مختلف صورت از آن استفاده کنید. برخی از خط چشم‌ها به صورتی عرضه می‌شوند که در کاسه‌های کوچک درب دار هستند و خودشان سری مخصوص را به همراه ندارند، این خط چشم‌ از نوع خط چشم‌های ژلی محسوب می‌شوند. برای کشیدن این خط چشم‌ از این برس خط چشم استفاده کنید. نحوه نگه‌داشتن این برس در دست درست مانند مداد است تا تسلط بیشتری به شما بدهد. این برس برای خط چشم‌های نازک، پهن، حتی سایه‌های باریک زیر چشم و حتی خط لب هم مناسب است.

برس‌های دو سر مخصوص سایه

بسیاری از سایه‌های چشم، درون خود دارای برس‌های کوچک با سری ابری هستند. ولی بهتر است به فکر تهیه این برس مخصوص برای سایه چشم باشید که هم به راحتی در دستانتان قرار می‌گیرد و هم کاربرد بیشتری دارد. یک سر این برس به ‌اندازه‌ای کوچک است که می‌تواند رنگ‌های مختلف سایه را با هم ترکیب کند و سری تخت دیگر آن می‌تواند سایه را روی چشم پخش کند. برای اینکه تأثیر بیشتری روی چشم داشته باشد، آن را روی پلک بکشید و از گوشه داخلی چشم به سمت بیرون حرکت کنید.

 

برس ابرو

ابروها نقش مهمی در زیبایی دارند و به گونه‌ای چشم‌های زیبای شما را قاب می‌کنند. با استفاده از این برس می‌توانید قسمت‌های خالی ابرو را پر کنید تا ابروهایتان پر پشت‌تر به نظر برسد. برای اینکه ابروها به شکل خطی نشان داده شوند، از قسمت تیز این برس استفاده کنید تا ظاهری طبیعی به شما بدهد. موهای این برس کوتاه، فشرده و سفت است. با سری دیگر این برس که به عنوان شانه ابرو هم شناخته می‌شود، می‌توانید به راحتی ابروها را شانه کنید.

برس رژلب

برس رژلب دارای سری باریک و نوک‌تیز است که برای استفاده از رژلب‌های مایع روی لب یا حتی جامد مناسب هستند. زمانی که برای رژلب به جای اینکه مستقیم از درون تیوپ یا رژلب‌های جامد معمولی استفاده کنید، این برس را به کار بگیرید، به راحتی می‌توانید رنگ را روی لب و در همه قسمت‌ها به میزان یکسان پخش کنید و همچنین خطوط اطراف لب را صاف و یکدست کنید. همچنین با استفاده از این برس می‌توانید به راحتی رنگ‌های مختلف را به میزان مورد نظر با هم مخلوط کنید. این برس کوتاه و سفت است.

برس بادبزنی

این برس درست به شکل بادبزن است و موهای تقریباً من پشت دارد. بعد از آنکه همه مراحل آرایش به اتمام رسید، با استفاده از این برس می‌توانید اضافات ریخته از مواد آرایشی روی صورت مانند سایه روی گونه را پاک کنید. این برس مثل جارو عمل می‌کند و ظاهری طبیعی و تمیز به شما تحویل می‌دهد.

 

 

برای تهیه براش های فروشگاه آرایشی بیست دکمه زیر را فشار دهید

 

ست براش

درباره‌ی مهندس درویش زاده پشتیبان لاین استور

همچنین ببینید

ماسک حبابی آمینواسید ایمیجز ضدجوش

فواید ماسک حبابی آمینواسید ایمیجز

فواید ماسک حبابی آمینواسید ایمیجز با سلام به همراهان عزیز آرایشی بیست  از مهترین فواید ماسک …