ورود به کانال تلگرام ورود به پیج اینستاگرام

بهترین راه دکلره کردن مو در منزل کدام است؟

بهترین راه دکلره کردن مو در منزل کدام است؟

 

حتما تاکنون برای شما هم پیش آمده است که قصد بلوند کردن موی مشکی را داشته باشید. اگر این مو از قبل به رنگ مشکی درآمده باشد، بدون شک پس از استفاده از طیف رنگ طلایی برای بلوند کردن مو،‌ رنگ نهایی مو نارنجی شده است. این‌جاست که دکلره کردن مو اهمیت خود را نشان می‌دهد، در واقع این‌گونه باید گفت هر زمان قصد داشتید رنگ مو را سه پایه کم‌رنگ‌تر از رنگ فعلی آن رنگ کنید، حتما باید دست به دامان دکلره مو شوید.

به فرآیند خارج کردن پیگمِنت‌های رنگی مو از ساختمان آن و بی‌رنگ شدن تدریجی مو در پایه‌های مختلف را دکلره کردن مو می‌گویند. این عمل که در فارسی همان معنای بی‌رنگ کردن مو را در ذهن تداعی می‌کند، از طریق شیوه‌های مختلفی انجام می‌شود که در این متن نگاهی به بهترین راه دکلره کردن مو در منزل خواهیم داشت.

فرآیند انجام دکلره

خبر خوشی که برای شما داریم این است که فرآیند انجام دکلره کار چندان سختی هم نیست،‌ برای دکلره کردن مو باید دو فرآیند اصلی را انجام دهید و سپس به سراغ رنگ مو بروید، این امر در زمانی که قصد داشته باشید رنگ بلوندِ ملایم‌تر یا تیره‌تر از رنگ فعلی موهای خود داشته باشید، حساسیت بیشتری پیدا می‌کند.

فرآیند انجام دکلره

لازم به ذکر است اگر تاکنون تجربه‌ای در دکلره کردن مو ندارید،‌ حتما برای بارهای اول از یکی از دوستان خود برای همکاری کمک بگیرید چرا که به تنهایی نمی‌توانید قسمت‌های مختلف موی سر را از نزدیک ببینید و با این حساب، حضور یک نفر در کنار شما در دکلره مو کمک بزرگی به حساب می‌آید.

البته در نهایت باید به این نکته هم اشاره کرد که اگر به دنبال دکلره بی‌عیب و نقص موهای خود هستید، پیشنهاد می‌کنیم به آرایشگاه‌‌ معتبر مراجعه کنید چرا که بدون شک در دفعات اول دکلره ممکن است کار شما چندان هم تمیز و بی‌عیب از آب در نیاید.

اگر با در نظر گرفتن تمامی این موارد باز هم قصد دارید دل به دریا بزنید و به تنهایی دکلره مو را در منزل انجام دهید بد به دل راه‌ ندهید و تا انتهای متن با ما همراه باشید.

ابزار لازم برای دکلره کردن مو

  • یک یا دو حوله (نگران تمیز بودن حوله‌ها نباشید چرا که کثیف می‌شوند!)
  • یک کاسه چوبی یا پلاستیکی برای ترکیب مواد
  • یک پیراهن قدیمی و بلااستفاده (ترجیحا بدون یقه باشد)
  • یک برس کوچک غیر فلزی برای زدن مواد دکلره به مو
  • دستکش‌ لاستیکی
  • خط کش
  • شیر یا دوش آب
  • یک نفر بردست
  • ساعت برای محاسبه زمان
  • یک یا دو بسته مواد دکلره (اگر موهای بلندی دارید حتما دو بسته تهیه کنید) یا پراکسید هیدروژن و پودر دکلره.

بسته‌های حاوی مواد دکلره ترکیبات مناسب و به اندازه‌ای دارند و با هدف کاربرد آسان و راحت ساخته شده‌‌اند. اگر موهای شما از روی شانه بلندتر است، حتما دو بسته تهیه کنید. اگر پراکسید هیدروژن و پودر دکلره تهیه کردید، حتما طرز تهیه این مواد را از فروشنده بپرسید. اکسیدان با چهار شدت مختلف در بازار موجود است، قوی‌ترین آن ۱۲ درصد است و ممکن است برای موهای بسیار تیره به کار بیاید. لازم به ذکر است که اکسیدان با درصدهای بالا، اثر سوزآوری برای پوست دارد و ممکن است به سوزش و خارش پوست منجر شوند. اکسیدان‌های ۳، ۶ و ۹ درصد هم در بازار موجود هستند.

تشخیص زمان لازم برای دکلره متناسب با موی شما

تشخیص زمان لازم برای دکلره متناسب با موی شما

 

پس از اینکه موفق به انتخاب مواد دکلره شدید، دستکش به دست کرده و مواد را با هم ترکیب کنید. در این مرحله‌ عجله‌ای برای زدن این مواد به موهای سر نداشته باشید. در عوض، یک تکه مو را با عرض حدود یک سانتی متر انتخاب کرده و زمان نشستن دکلره بر روی مو را محاسبه کنید. برای این کار هر دو یا سه دقیقه یک بار رنگ مو را با برداشتن مواد دکلره و خشک کردن مو بررسی کنید.

اگر رنگ به‌دست آمده با چیزی که در نظر شماست تفاوت داشت، مجدد مقدار کمی دکلره بر روی همان قسمت از مو بزنید. این نکته را هم در نظر داشته باشید که موهای خیس به طور طبیعی مقداری تیره‌تر به نظر می‌آیند. هدف این است که رنگ موی شما به زرد روشن تبدیل شود. در این‌جا یک بار دیگر تاکید می‌کنیم اگر متوجه هرگونه خارش یا سوزش غیرطبیعی شدید، فرآیند دکلره را متوقف کنید چرا که به احتمال زیاد، شما به این مواد حساسیت دارید.

روش دکلره کردن مو

شیوه استفاده از مواد دکلره روی مو

 

اگر از نتیجه رنگ به‌دست آمده رضایت داشتید، زمان سپری شده را در نظر بگیرید و مواد دکلره را با خیال راحت بر روی سایر قسمت‌های مو بزنید. در زدن مواد به موها سعی کنید یک سانتیمتر بالاتر از محل رشد را دکلره نمایید. در این مرحله، باید مواد به صورت یکسان به تمامی موهای سر زده شود. اگر خاطر شما باشد در مرحله آزمایشی زمان دکلره را به‌دست آوردیم، بنابراین در زدن دکلره به تمامی قسمت‌های سر عجله‌ کنید تا از این زمان‌بندی عقب نمانید.

دقت کنید مواد دکلره با پوست سر تماس نداشته باشند. اجازه دهید قسمت‌های بالایی مو پس از دکلره، رنگ زرد به خود بگیرد سپس با تمرکز بیشتری موهای نزدیک‌تر به پوست سر را دکلره کنید. مو در قسمت‌های نزدیک‌تر به ریشه، سریع‌تر تغییر رنگ می‌دهد؛ بنابراین بهتر است تا مواد دکلره را (که میانه چندان خوبی هم با پوست سر ندارند) برای مدت کمتری در قسمت‌های ریشه مو استفاده کنید. پس از این‌که تمامی قسمت‌های موی سر را به مواد دکلره آغشته کردید، حتما دقت کنید این قسمت‌های مختلف، رنگ یکدستی گرفته باشند. موها در این حالت باید رنگی زرد و خمیری مانند گرفته باشد.

اجازه دهید مواد دکلره در این حالت به اندازه زمانی که برای موهای آزمایشی خود صرف کردید قرار بگیرند. هر چند لحظه یکبار، رنگ موها را بررسی کنید تا چیزی از قلم نیافتاده باشد. بد نیست بدانید کشیدن پلاستیک بر روی موها می‌تواند به کاهش زمان دکلره بیانجامد، از طرف دیگر، استفاده از سشوار هم در کاهش زمان دکلره مو تاثیر دارد.

شستشوی موها پس از دکلره

شستشوی موها پس از دکلره

 

در نهایت، پس از این‌که احساس کردید دکلره مو به پایان رسیده‌ است، موها را کامل بشویید و بر روی مو حالت‌دهنده بزنید. البته این وضعیت برای زمانی است که قصد رنگ کردن مو را در همان روز نداشته باشید. اگر هم در همان جلسه موها را رنگ کردید، پس از پایان فرآیند رنگ مو، حتما از حالت‌دهنده‌های غنی‌شده استفاده کنید تا رطوبت از دست رفته‌ تارهای مو تاحدودی بازگردد.

پیشنهاد می‌کنیم در این شرایط، قبل از شستشوی کامل مو،‌ اجازه دهید نرم‌کننده و حالت‌دهنده به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه بر روی سطح موی شما باقی بماند.

درباره‌ی مهندس درویش زاده پشتیبان لاین استور

همچنین ببینید

ماسک حبابی آمینواسید ایمیجز ضدجوش

فواید ماسک حبابی آمینواسید ایمیجز

فواید ماسک حبابی آمینواسید ایمیجز با سلام به همراهان عزیز آرایشی بیست  از مهترین فواید ماسک …