ورود به کانال تلگرام ورود به پیج اینستاگرام
مدل خط چشم زیر چشمی ارایشی بیست

ترفند های عالی برای جذاب کردن چشم

۱۲ ترفند عالی برای جذاب کردن چشمایتان

مجموعه: آرایشی بیست، پخش امارات بیوتی

12 ترفند عالی برای جذاب کردن چشمایتان
ترفندهایی عالی وساده برای آرایش و جذابیت چشمهایتان

دم‌کرده رزماری: رفع سیاهی دور چشم

برگ‌های رزماری گردش خون را تند می‌کنند و خواص تقویت‌کنندگی دارند. دم‌کرده رزماری کبد را تمیز می‌کند. وقتی کبد انباشه می‌شود، تیرگی‌هایی در پوست دور چشم ایجاد می‌گردد. روی یک قاشق چایخوری برگ رزماری، ۱۲۰ میلی‌لیتر آب جوش بریزید و محلول را از صافی بگذرانید. روزانه یک فنجان از این دم‌کرده میل کنید. (به مدت ۱۰ الی ۱۵ روز).توجه داشته باشید زیاده‌روی نکنید. دکتر کریستین سی‌یور هشدار می‌دهد: «ممکن است این گیاه با غدد درون‌ریز تداخل پیدا کند و در طولانی‌مدت اثرات نامطلوبی بر جای گذارد».

 

گل گندم برای رفع قرمزی چشم

گل گندم حاوی پکتین و پولین است که سرخی چشم را از بین می‌برند. دکتر کریستین سی‌یور خاطرنشان می‌کند: «اگر گل گندم با خواص ضدالتهاب بابونه همراه شود، مؤثرتر عمل می‌کند.» برای این کار داخل یک فنجان یک قاشق چایخوری گل گندم، یک قاشق چایخوری بابونه و ۱۲۰ میلی‌لیتر آب جوش بریزید. روی آن را بپوشانید و بگذارید به مدت ۲۰ دقیقه دم بکشد. سپس دو گلوله پنبه را به محلول ولرم آغشته کنید و صبح و شب‌ها به مدت ۱۵ دقیقه روی چشمان‌تان بگذارید. لازم به ذکر است که گل کندم در داروخانه‌ها به صورت «محلول» وجود دارد.

 

روغن‌های گیاهی: تقویت‌کننده

روغن‌های گیاهی هویج، گل رز یا گل عطری و… پوست را تقویت و احیا می‌کنند. دکتر سی‌یور توصیه می‌کند برای اینکه در میزان مصرف دچار اشتباه نشوید، از محصولات آماده‌ای که در داروخانه‌ها به فروش می‌رسند، استفاده کنید. روغن‌های گیاهی به سرعت جذب می‌شوند و از طرفی دیگر پوست دور چشم بسیار نازک است؛ پس مراقب باشید. به مدت حداکثر ۱۰ روز قبل از خواب، ۲ قطره از این روغن‌ها را دور چشمانتان بمالید.

 

طب سوزنی برای پیشگیری

جان کلود تروکینه، متخصص طب سوزنی می‌گوید: «قبل از ظاهر شدن گودی چشم، طب سوزنی کاملاً اثر پیشگیرانه دارد.» برای این منظور، سوزن‌ها در دو نقطه، یکی روی لبه بالایی کاسه چشم برای پلک بالا و دیگری زیر لبه پائین کاسه چشم و عمود بر مرکز مردمک چشم، برای پلک پایین قرار می‌گیرند. پزشک به مدت ۱ الی ۲ دقیقه خیلی سریع چندین بار سوزن‌ها را در این نقاط فرو می‌کنند. این روش سه بار در سال و به مدت ۳ جلسه در ۱۰ الی ۱۲ روز انجام می‌شود.

آلوئه‌ورا: یک هیدراتان طبیعی

آلوئه‌ورا یک هیدراتان طبیعی، نرم‌کننده و ضدالتهاب است و به همین دلیل سیاهی دور چشم را از بین می‌برد. می‌توانید ژل آلوئه‌ورا را در بیاورید (یا ژل آماده آن را از داروخانه تهیه کنید) و روی کبودی‌ها بمالید. یک حلقه خیار تازه و آبدار را روی هر چشم قرار دهید و یک ربع ساعت دراز بکشید. اگر تأثیر این کار موقتی بود، هر روز آن را تکرار کنید.

یادآوری: بدون نظر پزشک از خوردن آلوئه‌ورا خودداری کنید؛ زیرا مصرف آن باعث اسهال و التهاب کولون می‌شود.

 

پخش آرایشی امارات بیست بیوتی

 

 

سیب‌زمینی: گودی چشم را از بین می‌برد

سیب‌زمینی خام قرمزی و التهاب پوست را از بین می‌برد و به همین دلیل می‌تواند گودی دور چشم را برطرف کند. سیب‌زمینی را رنده یا له کنید و در گازهای پانسمان قرار دهید. سپس به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه این مرهم را زیر چشم خود قرار دهید. توجه داشته باشید که در مورد سیب‌زمینی مسأله عدم استعمال وجود ندارد؛ با این حال پس از ۳۰ دقیقه صورت‌تان را به دقت بشویید.

هر روز چای دم‌کرده بنوشید

تانن چای (سبز یا سیاه) به طور کلی روی پوست و به‌ویژه روی بافت‌های پوستی حساس دور چشم اثر آنتی‌اکسیدانی بسیار مؤثر دارد. ۱ قاشق چایخوری چای خشک یا یک عدد چای کیسه‌ای را با آب جوش دم کنید و روزانه ۴ تا ۶ فنجان چای بنوشید. توجه داشته باشید اگر به مواد محرک (کافئین) حساس هستید، بعد از ساعت ۵ بعدازظهر چای ننوشید.

بابونه: برای رفع سیاهی دور چشم

بابونه حاوی «پولی‌فنول» Polphenol و اسانس‌های گیاهی است؛ از این روی نرم‌کننده و ضدالتهاب است و کبودی دور چشم را از بین می‌برد. برای این منظور، روی یک قاشق سوپخوری بابونه آب جوش بریزید تا فنجان پر شود. بعد روی آن را بپوشانید و بگذارید به مدت ۲۰ دقیقه دم بکشد. صبح و شب، به مدت ۱۵ دقیقه، دو گلوله پنبه آغشته به محلول را روی چشمان‌تان بگذارید و این کار را هر روز تکرار کنید. دکتر سی‌یور خاطرنشان می‌کند برای استعمال خارجی، دم‌کرده بابونه باید کاملاً غلیظ باشد.

 

چای برای کاهش گودی و کبودی دور چشم

ترکیبات چای خواص آنتی‌اکسیدانی دارد و باعث تحریک گردش خون می‌شود؛ به همین دلیل کبودی و پف‌کردگی چشم را از بین می‌برد. برای این کار، روی یک عدد چای کیسه‌ای (Tea bag) یا یک قاشق سوپخوری چای، ۱۲۰ میلی‌لیتر آب جوش بریزید. روی فنجان را بپوشانید و بگذارید ۲۰ دقیقه دم بکشد. دو گلوله پنبه را به چای ولرم آغشته کنید و صبح و شب‌ها به مدت ۱۵ دقیقه روی چشمان‌تان بگذارید. اگر لازم باشد این کار را هر روز تکرار کنید. دکتر کریستین سی‌یور می‌گوید: «می‌توانید پنبه‌ها را قبل از استفاده داخل یخچال قرار هدید تا خنک شوند. البته مواظب باشید یخ نزنند، چون ممکن است پوست را بسوزانند.» توصیه می‌شود برای جلوگیری از رنگ بد چای سیاه از چای سبز استفاده کنید.

 

نمک: پف پلک‌ها را از بین می‌برد

نمک ورم را می‌خواباند و بافت‌ها را از احیا می‌کند؛ از این رو می‌تواند پف پلک‌ها را از بین ببرد. برای این کار، یک قاشق چایخوری نمک را با مقداری آب به مدت ۱ دقیقه بجوشانید و بگذارید خنک شود. از داروخانه یک ظرف شستشوی چشم بخرید، آن را از محلول پر کنید و هر کدام از چشمان‌‌های‌تان را به مدت ۱ دقیقه شستشو دهید. (برای هر چشم محلول را عوض کنید). می‌توانید به جای ظرف شستشو از کمپرس‌هایی استفاده کنید که محلول را به خود جذب می‌کنند و آنها را همین مدت روی چشم‌های‌تان قرار دهید. هر روز این کار را تکرار کنید. البته توجه داشته باشید که نمک ممکن است بعضی از پوست‌ها را تحریک کند (به خصوص اگر مدت طولانی روی پوست بمانند)؛ بنابراین اگر احساس کوچک‌ترین التهابی داشتید، بلافاصله صورت خود را با آب بشویید.

 

گلاب: ضد چروک

گلاب دارای خاصیت ضدالتهابی است و قدرت بازسازی دارد. دکتر کریستین سی‌یور می‌گوید: «گلاب با اثر گذاشتن روی چروک و التهاب‌های پوستی برای پوست‌های پیر مفید است. و اگر به‌طور مرتب استفاده شود، پس از مدتی اثرات مشهودی به‌جای می‌گذارد. گلاب همچنین پوست را روشن می‌کند.» دو گلوله پنبه را به گلاب آغشته کنید و به مدت ۱۰ دقیقه در یخچال قرار دهید تا خنک شوند. سپس آنها را به مدت ۱۵ دقیقه روی چشمان‌تان بگذارید. البته توجه داشته باشید پنبه‌ها یخ نزده باشند، چون باعث سوزش پوست نازک دور چشم می‌شوند. اگر لازم باشد این کار را هر روز تکرار کنید.

 

آیا باید نگران کبودی دور چشم باشیم؟

دکتر کریستین سی‌یور معتقد است سیاهی و گودی‌هایی که از بین نمی‌روند، ممکن است نشانه‌ای از عدم سلامتی باشند، بنابراین لازم است به پزشک مراجعه شود. احتمال دارد مشکلی در کبد یا کلیه‌ها وجود داشته باشد. همچنین گودی و سیاهی دور چشم می‌تواند نتیجه مصرف توتون، اختلالات خواب و مشکلات گردش خون باشد. در نهایت توصیه می‌شود بیشتر از میزانی و مدتی که اشاره شد از این گیاهان استفاده نکنید؛ چراکه زیاده‌روی در مصرف داروهای گیاهی نیز می‌تواند مضر باشد.

درباره‌ی مدیر آرایشی بیوآکوا پخش آرایشی

سارا سبحانی هستم کارشناس سایت آرایشی بیست و خوشحالم که میتونم مشاور شما باشم تا بهترین برند ها و محصولات آرایشی رو انتخاب کنید . امیدوارم که همیشه شاد و خرم و پیروز و سربلند و خوشگل و جذاب باشید .

همچنین ببینید

ماسک حبابی آمینواسید ایمیجز ضدجوش

فواید ماسک حبابی آمینواسید ایمیجز

فواید ماسک حبابی آمینواسید ایمیجز با سلام به همراهان عزیز آرایشی بیست  از مهترین فواید ماسک …