ورود به کانال تلگرام ورود به پیج اینستاگرام

خواص گلاب برای پوست صورت (قسمت دوم)

خواص گلاب برای پوست صورت (قسمت دوم)

گلاب یک پاک‌کننده آرایش طبیعی

پاک‌کننده آرایش جایگاه‌ ویژه و مهمی در لوازم آرایش ما دارد. اما اغلب این واقعیت را نادیده می‌گیریم که بسیاری از پاک‌کننده‌های آرایش دارای الکل و مواد شیمیایی قوی هستند که می‌توانند پوست را به شدت خشک کنند. همچنین، تمام پاک‌کننده‌های آرایشی برای پوست حساس مناسب نیستند. یک گزینه دیگر به عنوان پاک کننده آرایش که طبیعی و ملایم باشد انتخاب بسیار خوبی است. تسکین دهندگی به عنوان یکی از خواص گلاب، آن را به یک پاک‌کننده آرایش ملایم مناسب برای انواع پوست تبدیل کرده‌ است. اگر گلاب را با یک روغن پایه طبیعی ترکیب کنید، می‌تواند بیشتر مواد آرایشی را بدون هیچ‌خشونتی از پوست پاک کند. با استفاده از گلاب پوست شاداب و مرطوب می‌شود و رایحه شیرین آن هم بر مزایای آن می‌افزاید.

گلاب می‌تواند به شما کمک می‌کند که مواد آرایشی را به صورت ملایم از پوست خود پاک کنید. ۲ قاشق گلاب را با یک قاشق روغن نارگیل یا روغن بادام شیرین ترکیب کنید تا یک آرایش پاک‌کن موثر و طبیعی بسازید که بیشتر مواد آرایشی قوی را ضمن مراقبت زیاد، از روی پوست پاک می‌کند. پنبه تمیز را داخل این محلول فرو ببرید و تمام صورت خود را با آن پاک کنید. خواص گلاب و روغن نارگیل هر دو برای پوست زیاد است و حتی می‌توانید با خیال راحت به عنوان پاک‌کننده آرایش چشم هم از این ترکیب استفاده کنید.

 

گلاب به عنوان اسپری صورت طبیعی

فیس میست (Face Mist) یا اسپری مرطوب کننده صورت، نسل جدید تونر صورت است که با اسپری کردن آن روی صورت، پوست صورت را نرم و شاداب خواهید کرد. این اسپری‌ها چندکاره‌اند و به تمیز کردن، آب‌رسانی پوست و فیکس کردن آرایش کمک می‌کنند و باعث تنظیم PH پوست نیز می‌شوند. جدا از همه این‌ها، یک اسپری صورت و گردن برای زمانی که احتیاج به یک وسیله برای سرحال شدن داریم، بسیار کارآمد و دم دست است. فیس میست معمولا ترکیبات طبیعی دارد که برای پوست مفید است. اما اگر اسپری صورت شما تمام شد یا تصمیم گرفتید که از اسپری صورت و گردن ۱۰۰ درصد طبیعی استفاده کنید، گلاب می‌تواند یک انتخاب عالی برای یک اسپری صورت حرفه‌ای باشد که هزینه کمتری هم برای شما دارد.

همراه داشتن یک اسپری صورت گلاب کمک می‌کند عرق و ذرات آلودگی را هر موقع و در هر شرایطی از پوست خود پاک کنید؛ چه در ماشین یا در حال حرکت هستید، چه بعد از ورزش یا وسط یک روز شلوغ کاری. بهترین بخش ماجرا اینجاست که در هر فصلی می‌توان از اسپری صورت گلاب استفاده کرد و فقط مخصوص یک فصل یا آب و هوای خاص نیست؛ پوست ما همیشه به آب‌رسانی احتیاج دارد. چند پاف از اسپری صورت با ترکیب گلاب روی پوست خسته و تعریق کرده می‌تواند به سرعت باعث سرحال، تازه و تمیز شدن پوست از ذرات آلودگی سطحی شود.

 

 

خواص گلاب برای آب‌رسانی به پوست

در زندگی پرمشغله و پرکار این روزها، برخی اوقات زمانی برای آب‌رسانی و مرطوب کردن پوست‌مان پیدا نمی‌کنیم. کمبود آب و خشکی پوست صورت می‌تواند منجر به مشکلات زیادی مثل پیری زودرس پوست، قرمزی پوست، حساسیت و حتی خارش پوست شود. پس بهتر است که رطوبت پوست را هم از از داخل و هم از بیرون تامین کنیم. درحالی که نوشیدن آب به شدت توصیه می‌شود، همراه داشتن اسپری حاوی مواد آب‌رسان برای پوست، می‌تواند ناجی پوست باشد؛ خصوصا در هوای گرم و خشک.

یکی از بهترین خواص گلاب آب‌رسانی آن است که نرمی و لطافت به پوست می‌دهد و رطوبت مورد نیاز آن را تا حد زیادی تامین می‌کند. گلاب همچنین پوست را خنک، نرم و آرام می‌کند. شما می‌توانید برای آب‌رسانی به پوست به صورت مستقیم از گلاب استفاده یا کمی گلاب را به اسپری صورت، کرم یا لوسیون خود اضافه کنید. گلاب باعث درخشندگی و شفافیت پوست می‌شود و برای افزایش رطوبت پوست بسیار مناسب است.

گلاب بافت بسیار سبک و لطیفی دارد و شما به راحتی می‌توانید آن را به لوازم بهداشتی روزمره خود اضافه کنید تا از خواص گلاب بهره‌مند شوید. خیلی ساده چند قطره گلاب را به کرم مرطوب کننده، لوسیون بدن، اسپری صورت و گردن یا بادی مسیت خود اضافه کنید تا قدرت نرم و درخشان کنندگی آن‌ها چند برابر شود. همچنین می‌توانید گلاب را همراه با روغن‌های طبیعی به عنوان پاک کننده صورت طبیعی و بدون مواد شیمیایی استفاده کنید تا آلودگی‌ها را از عمق منافذ پوست بیرون بکشید و منافذ پوست را کوچک کنید.

 

 

 

مشاهده پک لوسین بدن بانوان

درباره‌ی مهندس درویش زاده پشتیبان لاین استور

همچنین ببینید

ماسک حبابی آمینواسید ایمیجز ضدجوش

فواید ماسک حبابی آمینواسید ایمیجز

فواید ماسک حبابی آمینواسید ایمیجز با سلام به همراهان عزیز آرایشی بیست  از مهترین فواید ماسک …