ورود به کانال تلگرام ورود به پیج اینستاگرام

روش های استفاده از لوازم آرایش و ماندگاری آرایش تابستانی

در فصل تابستان به علت گرمی و رطوبت هوا سطح ماندگاری آرایش بر روی صورت کاهش می یابد و آرایش بعد از گذشت چند ساعت بر روی صورت می ماسد . برخی خانم ها در این فصل اشتباهاتی را در آرایش خود انجام می دهند که ماندگاری میکاپ شان را کمتر می کند بنابراین برای داشتن یک آرایش ماندگار و چهره جذاب در این فصل باید با آرایشی که دوام آن مناسب است و نحوه استفاده از ابزارهای آرایشی ایده آل آشنا شوید و نکات آرایشی مهم و موثری را بدانید که در این بخش از  آرایشی بیست  به بیان همه این نکات پرداخته ایم.

نکات مهم قبل از آرایش کردن در تابستان

  • برای جلوگیری از شل شدن پوستتان در اثر گرما در این فصل قبل از میکاپ و آرایش صورتتان را با آب سرد و خنک بشویید تا پوست شما شاداب شده و از افتادگی و چروک شدن آن جلوگیری شود.
  • قبل از خشک شدن کامل صورت از کرم ضد آفتاب مناسب و مخصوص پوستتان استفاده کنید زیرا زدن ضد آفتاب در این فصل از ضروریات است. اگر پوست چربی دارید و مستعد جوش زدن هستید از ضد آفتابهای فاقد چربی استفاده کنید.
  • ضد آفتاب باید به مقدار کافی و به اندازه ی یک بند انگشت زده شود تا کاملا پوست را آغشته کرده و خوب آن را بپوشاند سپس صبر کنید تا ضد آفتابتان کاملا جذب شود .

رازهای آرایش ماندگار در تابستان

انتخاب کرم پودر مناسب

در روزهای گرم تابستان که بیشتر عرق می کنید و ممکن است ماندگاری آرایش شما کمتر باشد بهتر است کمی کرم مرطوب کننده و پرایمرقبل از استفاده از تونر به صورت بزنیدتا آرایش شما مدت بیشتری روی پوست بماند.

استفاده از کرم مناسب جنس پوست، استفاده از کرم های بدون چربی برای پوست های چرب و استفاده از پرایمر باعث جذب چربی پوست می شود. در فصل تابستان بهتر است از کرم های چرب خودداری کنید.

بعد از آماده سازی و زیرسازی پوستتان با کرم ها و پرایمرها در فصل گرم تابستان از کرم های ضد آفتاب پودری و رنگی به جای کرم پودر استفاده کنید تا پوست احساس سبکی کند . تا جایی که لازم است کرم پودر نزنید و در صورت استفاده از نوع خشک آن بزنید. حتما قبل از زدن کرم ضدآفتاب از پرایمر استفاده کنید تا ماندگاری آن بالا برود. شما می توانید از کرم پودر در قسمت های وسط صورت استفاده کنید.

نحوه استفاده لوازم آرایشی در تابستان

در فصل گرم تابستان ، از انگشت برای استفاده از لوازم آرایشی استفاده نکنید و برای اینکه کرم بهتر روی صورت بنشیند از اسفنج یا برس های آرایشی استفاده کنید. برای جلوگیری از بهم خوردن آرایش تان در دمای هوای بالا از پدهای خشک که رطوبت اضافی صورت را جمع می کنند بصورت نقطه ای استفاده کنید.

میکاپ تابستانی

روش صحیح استفاده از لوازم آرایشی در تابستان

در تابستان چگونه آرایش کنیم؟

برنز کننده های فوری

برای اینکه یک آرایش طبیعی داشته باشید ، از برنزکننده ها روی بعضی قسمت های صورت مثل پیشانی، گونه، چانه و بینی استفاده کنید. در صورت استفاده از برنز کننده ها چشم ها و دندان های شما سفیدتر به نظر می رسد.

ملایم آرایش کنید

در گرمای تابستان و با عرق کردن زیاد آرایش ماندگاری کمتری دارد بنابراین بهتر است کمتر آرایش کنید و تنها در این فصل به زدن مرطوب کننده، کانسیلر و ریمل اکتفا نمایید.

مبارزه با براقیت چرب نمای پوست

برای اینکه بعد از استفاده از کرم پودر پوستمان بیش از حد براق نباشدبهتر است از کرم پودرهای رنگ روشن استفاده کنیم. ترکیب این کرم ها با چربی های منافذ پوست باعث می شود آنها کمی تیره تر به نظر رسند.

جلوگیری از چرب شدن صورت بعد از ارایش

اجتناب از رنگ های تند

استفاده از رنگ های تند و جیغ در آرایش تابستانی باعث می شود اجزای صورت به صورت دلخواه نشان داده نشود پس بهتر است در این فصل از رنگ های پاستلی و خنثی استفاده کنید.

استفاده از سایه های ایده آل

در فصل تابستان بهتر است از سایه های مایع که بسیار سریع جذب پوست می شوند و روی پوست می نشینند ، استفاده کنید و هیچگاه از سایه های چرب که پشت چشم می ماسند ، استفاده نکنید. استفاده از سایه های پودری روی پلک باعث ماندگاری خط چشم می شود.

استفاده از رژگونه

رژگونه های مایع برای فصل تابستان بسیار مناسب تر از رژگونه های پودری است زیرا ترکیب رژگونه های پودری با عرق ناشی از گرمای هوا روی پوست لکه های ناخوشایندی ایجاد می کند . پس بهتر است در این فصل یک لایه نازک رژگونه مایع استفاده کنید تا صورت شما چرب به نظر نرسد.

این بخش آرایشی بیست پیشنهاد می کند که از رنگ های ملایم برای رژگونه استفاده کنید و با برس مخصوص رژگونه را بزنید و بعد از پخش رژگونه روی صورت آن را با پد پنکیک مخلوط کنید تا رنگ مصنوعی پیدا نکند.

راز ماندگاری ارایش صورت در تابستان

انتخاب پودر مناسب

در تابستان از پنکیک های فشرده استفاده نکنید زیرا گرما و عرق آن ها سفت و غلیظ کرده و صورت را چرک نشان میدهد. پنکیک های غیر فشرده و پودری برای جلوگیری از این مشکل استفاده کنید.

ریمل دائمی

در روزهای گرم تابستان به دلیل ازدیاد عرق ، مواد آرایشی پاک می شود پس بهتر است از لوازم های آرایشی ضدآب در آرایش چشم که نقطه جلب توجه صورت است استفاده کنیم. در این روزها بهتر است از ریمل های ضدآب که دوام بیشتری دارند ، استفاده نمایید . ریمل های ضدآب با خاصیت چسب مانندی که دارند هیچ وقت در اثر گرما پخش نمی شوند.

مداد چشم و ابروی مناسب

در روزهای گرم تابستان که حتی پیاده روی نیز باعث می شود مداد زیر چشم بریزد حد المقدور از مداد چرب استفاده نکنیدو از مدادهای چشمی خشک برای فرم دادن چشم و ابرو می توانید استفاده کنید .

استفاده از خط چشم

از مدادهای چشمی خشک برای آرایش تابستان

 

 

بهترین آرایش تابستانی با این روش ها

خط چشم

بهتر است در فصل تابستان که عرق ریزی مانع ماندگاری لوازم آرایش است از لوازم های آرایشی ضدآب در آرایش چشم که نقطه جلب توجه صورت است و بیشتر دیده می شود استفاده کنیم. خط چشم ضدآب با خاصیت چسب مانند خود بر اثر گرما پخش نمی شوند، برای ماندگاری خط چشم از سایه های پودری روی پلک استفاده نماییدو خط چشم ضدآب را جایگزین مداد های چرب چشمی کنید.

رژلب مناسب

در فصل تابستان که بر اثر گرما لب ها خشک می شود از رژلب های ۲۴ ساعته استفاده نکنید و بهتر است از برق لب که تقویت کننده است و روی لب ها ثابت می ماند ، استفاده کنید.

در صورت استفاده از رژ لب رنگ های روشن را انتخاب نمایید و برای پایداری بیشتر رژ بر روی لب، ابتدا روی لب ها پنکیک بزنید و بعد با مداد لبی که از نظر چربی نرمال باشد خط لب بکشید ودر آخر با پخش خط لب روی لب و زدن یک رژ مناسب آرایش لبتان  را تکمیل نمایید.

مداد ابرو

برای آرایش ابروهایتان در فصل تابستان به جای مداد ابرو از ژل ابرو بیرنگ استفاده کنید زیرا آرایش ابروی شما در این فصل ماندگاری زیادی ندارد ودر صورت استفاده از مداد ابرو پس از چند ساعت تعریق و قرار گرفتن در گرما و رطوبت همه آرایش ابروی شما پاک خواهد شد.

پس بهتر است در این روزها که آرایش طبیعی مد روز است به جای کشیدن ابروهای غیرواقعی به ابروهای طبیعی خود را با یک ژل ابروی بیرنگ و باکیفیت که پس از چند ثانیه خشک و تثبیت می شود فرم دهید و آن ها را زیباتر کنید . این روش آرایش ابرو بسیار ساده است و زمان زیادی از شما نمی گیرد .

استفاده از مداد ابرو

اجتناب از مداد ابرو در آرایش تابستانی

ثابت ماندن آرایش صورت در تابستان

دستمال اکسیژن رسان صورت

برای اینکه بتوانید در روزهای تابستان آرایش صورت را ثابت نگه دارید حتما دستمال اکسیژن رسان صورت به همراه داشته باشید تا در مواقع استفاده از آن چربی ها و عرق ها را از صورت شما پاک کند.

اسپری آب معدنی معجزه ای برای بالا بردن دوام آرایش

اسپری آب معدنی سبب مرطوب کردن و آبرسانی به پوست شده و میکاپ را درخشان و با طراوت میکند.ا گر پوست چرب دارید و نمیتوانید از کرم های سنگین مرطوب کننده استفاده کنید اسپری آب معدنی بهترین راهی است که بدون چرب کردن، پوستتان را همیشه مرطوب نگه دارید و با آب رسانی مدارم از پیری پوست جلوگیری کنید.

اگر در طول روز احساسمی کنید آرایش روی صورت شما سنگینی میکند تنها چند اسپری از آب معدنی میتواند به پوست و آرایش شما طراوت مجدد ببخشد. اسپری آب معدنی در روزهای گرم سال به دلیل تبخیر شدن آب پوست بسیار مفید است همچنین در روزهای سرد زمستان که پوست خشک میشود اسپری آب معدنی نجات بخش پوست صورت شما خواهد بود.

درباره‌ی مهندس درویش زاده پشتیبان لاین استور

همچنین ببینید

ماسک حبابی آمینواسید ایمیجز ضدجوش

فواید ماسک حبابی آمینواسید ایمیجز

فواید ماسک حبابی آمینواسید ایمیجز با سلام به همراهان عزیز آرایشی بیست  از مهترین فواید ماسک …