ورود به کانال تلگرام ورود به پیج اینستاگرام

شستن براش های آرایشی

شستن براش های آرایشی

یکی دیگر از نکات مهم در مورد برس‌های آرایشی این است که شستشوی آنها را به صورت مداوم انجام دهید. هر چه مصرف شما از برس بیشتر باشد، باید در فاصله‌های زمانی کوتاه‌تری برای شستن آنها اقدام کنید. شستن برس‌ها علاوه بر اینکه پوشش بهتری از لوازم آرایش را بر جای می‌گذارد، بلکه از عفونت و انتشار آلودگی هم جلوگیری می‌کنند. تصور کنید برای مدت طولانی است که از یک برس رژ گونه استفاده می‌کنید. در بیرون از خانه و برای تمدید آرایش خود شاید حتی با دستان نه چندان تمیز، به سراغ لوازم آرایش خود رفته‌اید و چربی صورت و حتی آلودگی‌های موجود در هوای بیرون را با استفاده مجدد به برس خود انتقال داده‌اید. تصور کنید که اگر باکتری و یا ذرات گرد و غبار درون موهای برس باقی بماند، در مدت طولانی، چه بستری برای میکروب‌ها به وجود می‌آورند که شاید یکی از دلایل جوش صورت شما هم همین برس‌های شسته نشده باشد. اگر برسی که استفاده می‌کنید از برند معتبر و با کیفیت متناسبی باشد، می‌تواند حتی چند سال هم برای شما کارایی داشته باشد، پس بهتر است به سرعت به فکر تمیز کردن آنها باشید. پس حداقل ماهی یک‌بار پد و برس‌های آرایشی را بشویید.

 

برای شستن برس‌های آرایشی می‌توانید از این روش‌ها استفاده کنید:

 

روش اول: 

دو قاشق چای‌خوری سرکه سفید را درون یک پیمانه آب گرم بریزد، کمی هم بزنید و برس‌های آرایشی را درون این محلول بچرخانید. سپس برس را با آب گرم بشویید و در معرض هوا قرار دهید تا خشک شود.

روش دوم: 

برس را درون کمی روغن زیتون فرو ببرید و سپس با یک حوله یا دستمال تمیز پاک کنید. بهتر است این حوله یا هر دستمال دیگری که استفاده می‌کنید از رنگی به جز سفید انتخاب شود تا لک مواد آرایشی شسته شده روی آن باقی نماند. سپس کمی صابون ملایم را درون آب گرم حل کنید و برس‌ها را درون آن بشویید. سپس برس را آبشویی کنید و صبر کنید تا خشک شود.

روش سوم:

 برای برس‌های نرم و لطیف از شامپو بچه استفاده کنید. کمی شامپو را درون آب گرم بریزید و برس را درون آن بشویید و سپس آبکشی کنید و اجازه دهید تا در معرض هوا خشک شود. برای اینکه از پاک شدن برس‌ها از هر گونه آلودگی مطمئن شوید، می‌توانید آنها را کمی در جلوی آفتاب قرار دهید.

 

درباره‌ی مهندس درویش زاده پشتیبان لاین استور

همچنین ببینید

ماسک حبابی آمینواسید ایمیجز ضدجوش

فواید ماسک حبابی آمینواسید ایمیجز

فواید ماسک حبابی آمینواسید ایمیجز با سلام به همراهان عزیز آرایشی بیست  از مهترین فواید ماسک …