ورود به کانال تلگرام ورود به پیج اینستاگرام

ماده های مضر در لوازم آرایش که باید از آن‌ها دوری کنید( قسمت دوم )

ماده های مضر در لوازم آرایش

 

۶- بوتیلیتد هیدروکسی نازول BHA و بوتیلیتد روزتیولین BHT

این مواد در لوازم آرایش و مرطوب کننده‌ها به عنوان نگهدارنده استفاده می‌شود. احتمال می‌رود که این مواد می‌توانند باعث اختلال در سیستم غدد درون‌ریز و احتمالاً بروز سرطان شود. با این حال، اخیراً اثبات شده است که برای ماهی و دیگر انواع حیوانات مضر هستند.

۷- رنگ دهنده‌های قطران زغال سنگ

این ماده گاهی به عنوان CI یا ماده رنگ‌زای اسید قرمز و پارا فنیلین دی آمین نیز ذکر شده است. این ماده در لوازم آرایشی استفاده می‌گردد و می‌تواند توسط فلزات سنگین باعث مسمومیت مغز شود. نام‌های دیگر این ماده سمی عبارت‌اند از شماره ۱، آبی ۱، ایندیگو کرمین و FD&C Blue.

 

۸- اتانول آمین‌‌ها DEA/MEA/TEA

ترکیبات مربوط به DEA به عنوان ماده سرطان‌زا شناخته می‌شوند. این مواد معمولاً در شامپو، مرطوب‌کننده و دیگر محصولات کف کننده استفاده می‌شود. این ماده گاهی به فرمی واکنش نشان می‌دهد که نیتروزامین نامیده می‌شوند، این ترکیبات سرطان‌زا هستند.

۹- دی بوتیل فتالات

این ماده پلاستیسایزر است که معمولاً در محصولات ناخن استفاده می‌شود. اعتقاد بر این است که این ماده با اختلال در سیستم غدد درون‌ریز و آسیب سیستم تولید مثل مرتبط است.

۱۰- فرمالدهید

برخی از نگهدارنده‌های درون لوازم آرایشی به آهستگی فرمالدهید آزاد می‌کنند که با سرطان مرتبط است. آنچه لازم است در مورد استفاده از این ماده بر روی برچسب‌های محصولات آرایشی به دنبالش بگردید، تحت عنوان این نام‌ها خواهند بود: دی ام دی ام هیدانتوین، ایمیدازولیدینیل اوره، کوارترنیوم ۱۵ و متانامین.

۱۱- مواد معطر

این مواد همچنین به عنوان رایحه و عطر هم شناخته شده که در انواع لوازم آرایشی و بهداشتی استفاده می‌شود. حتی محصولاتی که به نام بی‌بو برچسب خورده‌اند هم ممکن است حاوی این ماده باشند. مواد معطر باعث افزایش آلرژی و آسم می‌شوند و با مشکلات عصبی و سرطان مرتبط هستند.

 

۱۲- مواد نفتی

این مواد اغلب در بالم لب، مرطوب‌کننده و رژلب استفاده می‌شود. این ماده به علت آلودگی به هیدروکربن‌های آروماتیک چند حلقه‌ای باعث بروز سرطان می‌شود.

۱۳- سیلوکسان

هر آنچه که با سیلوکسان یا متیکون تمام می‌شود، سمی است. این ماده در صنعت لوازم آرایشی به عنوان رطوبت دهنده، صاف و نرم‌کننده استفاده می‌شود. این مواد اختلال دهنده غدد درون‌ریز هستند و باعث آسیب به سیستم تولید مثل می‌شوند.

۱۴- سدیم لورت سولفات

این ماده در لوازم آرایشی که حباب ایجاد می‌کنند مانند شامپو، محصولات حباب کننده و پاک‌کننده یافت می‌شوند. این ماده معمولاً توسط ۱،۴-دی اکسان آلوده شده است، ماده‌ای که با سرطان ارتباط دارد. نام دیگر این ماده برای تماشای سدیم لوریل سولفات و دیگر ترکیباتی است که با لورت تمام می‌شود.

فراموش نکنید که برچسب محصولات خریداری شده را بخوانید! آیا دوست دارید طبیعی باشید یا می‌خواهید زندگی به سبک سالم‌تری را تجربه کنید؟ پس باید بیشتر از مواد تشکیل‌دهنده محصولاتی که مصرف می‌کنید و روی بدن خود قرار می‌دهید، آگاه باشید. هر زمان که قصد دارید لوازم آرایشی جدید بخرید، برای دورری از مضرات لوازم آرایش یا محصولات بهداشتی این لیست را همراه خود داشته باشید.

 

 

بعد از استفاده طولانی مدت از لوازم آرایش بهتره که روزی یکبار ماسک و تونر برای پوستمون استفاده کنیم، پس بهتره برای تهیه ماسک های با کیفیت دکمه زیر رو فشار بدید.

 

مشاهده انواع لایه بردار صورت

درباره‌ی مهندس درویش زاده پشتیبان لاین استور

همچنین ببینید

ماسک حبابی آمینواسید ایمیجز ضدجوش

فواید ماسک حبابی آمینواسید ایمیجز

فواید ماسک حبابی آمینواسید ایمیجز با سلام به همراهان عزیز آرایشی بیست  از مهترین فواید ماسک …