ورود به کانال تلگرام ورود به پیج اینستاگرام

معرفی و آشنایی با انواع چین و چروک و رفع آن

آشنایی با ضد چروک‌ها

ضد چروک چیست و چه تاثیری در بهبود وضعیت صورت دارد؟ قبل از پاسخ به این سؤال و شرح عملکرد این دسته از کرم‌های ترمیم‌کننده، بهتر است با انواع چروک چهره آشنا شوید و سپس خاصیت کرم‌های ضد چروک و مکانیزم آن را بشناسید. چروک‌های صورت به ۲ بخش تقسیم می‌شوند:

آشنایی با انواع چین و چروک در آرایشی بیست

چروک‌های دینامیک یا خطوط بیانی

این چروک‌ها در حالت استراحت پوست، بر روی آن مشاهده می‌شوند. این چروک‌ها عمدتاً معلول عوامل مضر و آسیب‌رسان خارجی نظیر آفتاب هستند و در نتیجه تغییر بافت اصلی پوست ایجاد می‌شوند. به همین دلیل به درمان با ترکیبات اسیدهای میوه و AHA، روش لایه‌برداری شیمیایی، میکرودرم ابریژن و لیزر درمانی برای نوسازی پوست به خوبی پاسخ می‌دهند.

چروک‌های استاتیک

این نوع از چروک‌ها در نتیجه فعالیت زیاد عضلانی در ناحیه صورت پدیدار می‌شوند و عمدتاً ناشی از عادت‌های غلط و عوامل آسیب‌رسان داخلی هستند. این چروک‌ها معمولاً در یک سوم فوقانی صورت مشاهده می‌شوند. چروک‌های شعاعی اطراف چشم‌ها موسوم به چروک‌های پاکلاغی یا پنجه کلاغی، چروک‌های افقی پیشانی و چروک‌های اخم ناحیه میانی صورتج از این نوع هستند.

کرم ضد چروک چیست و چگونه عمل می‌کند؟

ضد چروک‌های موضعی می‌توانند بر هر ۲ نوع چروک مؤثر باشند و با لایه‌برداری از سطح پوست و کلاژن سازی، چروک‌های پوست را بهبود بخشند. توجه داشته باشید که کرم‌های ضد پیری متفاوت هستند. آنها به سن زنان بستگی دارند: ۳۰-۲۴ سال، ۴۰-۳۰ سال، ۵۰-۴۰ سال و بالاتر. سن و نوع پوست شما شاخص‌های اساسی، برای انتخاب کرم مورد نیاز شما است.

همان‌طور که پوست چرب و ترکیبی شما با بالا رفتن سن به یک پوست خشک تبدیل می‌شود، به مواد مغذی بیشتری نیز نیاز دارد. ضدچروک‌ها همچنین می‌توانند به پیشگیری از چین‌وچروک بیشتر کمک کنند. اگرچه آنها در واقع چین‌وچروک را از بین نمی‌برند ولی با اثر کلی روی پوست می‌توانند جلوه آنها را کمتر کنند. کرم‌های ضد چروک از راه‌های مختلف عمل می‌کنند. برخی از ضد چروک‌ها با پر کردن عمق چین و چروک‌ها عمل می‌کنند، که نتیجه آن کاهش جلوه چروک‌هاست. بسیاری از کرم‌های ضد چروک با روند بازسازی طبیعی پوست کار می‌کنند. ضد چروک‌ها ممکن است تولید کلاژن یا سایر مواد طبیعی در داخل پوست را تحریک کنند. همچنین می‌توانند اثربخشی آنتی‌اکسیدان‌ها را درون پوست افزایش دهند. برخی دیگر غدد سباسه را برای تولید سبوم تحریک می‌کنند.

ترکیبات ضد چروک‌ها به ۴ دسته اصلی تقسیم می‌شود:

۱- لایه‌بردارها

لایه بردارها مثل PHA، AHA و رتینول با مکانیزم لایه برداری به رفع چروک‌های ظریف کمک و از طرفی با تحریک فیبروپلاست‌ها، ساخت کلاژن و الاستین را بیشتر می‌کنند و سبب سفتی و جوانی پوست می‌شوند.

۲- کلاژن سازها

ترکیبات کلاژن سازی (مثل پیش ساز کلاژن ۳) یا عصاره‌های گیاهی سرشار از فلاوونوئیدها و تانوئیدها (مانند عصاره گیاهی عشقه،‌ دم‌اسب و الکمیلا) که با تحریک کلاژن سازی سبب رفع افتادگی و پیشگیری از بروز چروک‌های بیشتر می‌شوند.

۳- ریلکس کننده‌ها

ترکیبات شبه بوتاکس مانند Argireline (اکس کلوسو) که با فلج کردن عضله مانع از انقباضات ناخواسته ماهیچه‌ها و در نتیجه رفع چروک‌های دینامیک و خطوط بیانی می‌شوند.

۴- شبه هورمون‌ها

یکی از عواملی که سبب تحریک کلاژن سازی در خانم‌ها می‌شود؛ هورمون استروژن است. این هورمون با نزدیکی به دوران یائسگی کاهش می‌یابد و در نتیجه پوست ناگهان دچار افتادگی می‌شود. این مشکل را می‌توان با ترکیبات شبه هورمونی موضعی تا حدودی برطرف کرد. ترکیبات شبه هورمونی که جایگزین هورمون استروژن هستند؛ از منابع مختلفی به دست می‌آیند از جمله عصاره صدف دریایی و عصاره‌های گیاهی مثل استروفلاوون (ایزووال).

– خاصیت مرطوب کنندگی

اغلب ضد چروک‌ها خاصیت مرطوب‌کنندگی هم دارند و عوامل مرطوب‌کننده‌ای مثل اسید هیالورونیک یا Genistein هم به آنها اضافه شده است؛ و برای این که بتوانند رادیکال‌های آزاد را هم مهار کنند حاوی آنتی اکسیدان‌هایی نظیر ویتامین‌های A، C، E و عصاره چای سبز یا عوامل آنتی‌اکسیدان دیگر هم هستند.

درباره‌ی مهندس درویش زاده پشتیبان لاین استور

همچنین ببینید

ماسک حبابی آمینواسید ایمیجز ضدجوش

فواید ماسک حبابی آمینواسید ایمیجز

فواید ماسک حبابی آمینواسید ایمیجز با سلام به همراهان عزیز آرایشی بیست  از مهترین فواید ماسک …