ورود به کانال تلگرام ورود به پیج اینستاگرام
انواع لوازم آرایشی مناسب پوست آرایشی بیست

همه چیز در مورد ارتباط لوازم آرایشی و نوع پوست

بهترین لوازم آرایشی و انواع پوست

انواع نوع پوست:
اول از همه چیز ابتدا باید نوع پوست خود را تشخیص بدهید. دانستن این موضوع به انتخاب بهتر محصول به شما کمک شایانی میکند. انواع پوست ها شامل پوست طبیعی، پوست خشک، پوست بسیار خشک، پوست چرب، پوست بالغ، پوست حساس و غیره….

۱- پوست های خشک و خیلی خشک:
بهترین محصولات آرایشی وبهداشتی برای این نوع پوست ، محصولاتی با محتوای روغنی و کرمی بالا بسیار مفید است. استفاده نکردن زیاد از صابون و مواد شوینده برای صورت و گردن. استفاده از ماسک های صورت که پایه ی روغنی دارند برای حفظ آب پوست های خشک بسیار مناسب است.

۲- پوست خشک:
یکی از بهترین درمان ها علاوه بر محصولات پایه روغنی و کرم استفاده مداوم از آب آشامیدنی تا ۲ لیتر در روز می باشد.

۳- پوستهای چرب:
استفاده از لوسیون ها ، محلول ها و شیرهای (milk) پاک کننده و مرطوب کننده که حاوی آب و غلظت کمتری دارند بسیار مناسب میباشد. تحریک زیاد و لایه برداری زیاد ممکن است موجب تحریک بیشتر پوست شود.

۴- پوست ترکیبی:
بهترین محصولات آرایشی و بهداشتی برای این گونه پوست ها استفاده از محصولات مختلف برای نقاط مختلف است. به طور مثال برای منطقه تی صورت که شامل بالای ابروها و بینی و چونه بهتر است از موادی با درصد چربی کمتر و برای مناطق دیگر صورت که خشک تر است از محصولات با درجه کرمی و چربی بیشتری استفاده کنید.

۵- پوست های بالغ و ظریف
همانطور که پوست های خشک از محصولاتی با پایه کرم و روغن بیشتری استفاده میشود، برای پوست های نازک و بالغ به دلیل شکنندگی بالا بهتر است از محصولات سفت کننده و ضد پیری استفاده کرد، مخصوصا در ناحیه گردن و دور چشم.

۶- پوست های حساس:
هستند افرادی که با استفاده از هرماده آرایشی و بهداشتی واکنش های پوستی مختلفی دارند، در این نوع با توجه به حساسیت بالا پوست به مواد تشکیل دهنده محصولات آرایشی و بهداشتی ، بهتر است همیشه از ضد آفتاب برای این نوع پوست استفاده شود و از موادی که حساسیت کمتری ایجاد میکنند استفاده شود.

بهترین لوازم آرایشی و انواع پوست

محصولات آرایشی و بهداشتی پوست و کارایی آنها

شستشو دهنده های صورت (facial cleanser) :
این طیف از محصولات پوست باعث تمیزی و از بین بردن ناخالصی های روی پوست شما میشود. برخی از این تمیز کننده های یا Cleanser ها به اصطلاح سبک هستند که برای استفاده و تمیز کردن ناحیه دور چشم مناسب میباشند. زمانی که شما از ریمل های ضد آب استفاده میکنید، باید از شستشو دهنده های مخصوص ناحیه دور چشم استفاده کنید.

لوسیون های سفت کننده (toning lotion):
این محصولات بهداشتی پوست دارای خاصیت شاداب کنندگی پوست و سفت کنندگی موقتی پوست در زمان استفاده میشود. اگر از این طیف محصولات استفاده میکنید ، سعی کنید به مرور زمان استفاده شود. همچنین این دسته مواد باعث میشود پوست همیشه تازه بماند و به تعادل PH پوست کمک میکند.

مرطوب کننده ها (Moisturiser):
این دسته از محصولات معمولا به نام های کرم های روز یا لوسیون های مرطوب کننده استفاده میشوند. مهمترین ویژگی این مواد جذب آب در پوست و حفظ آب پوست از تبخیر سطحی میباشد. از مرطوب کننده ها بهتر است بعد از استعمال از پاک کننده ها استفاده شود. برخی از مرطوب کننده ها حاوی SPF هستند که پوست شما را از تابش اشعه خورشید محافظت میکند.
یک نکته مهم در باره این محصولات این است که این ها بهترین پایه های آرایشی برای زمان آرایش کردن پوست میباشند.

کرم های دور چشم (eye cream):
کرم های دور چشم برای کنترل رطوبت و حفاظت از ناحیه دور چشم ساخته شده اند. برخی از کرم حاوی کلاژن، ویتامین های مختلف هستند. برخی هم حاوی ذرات معدنی میکرونیزه شده است که موجب از بین بردن تاریکی و سیاهی دور چشم میشود.

کرم دور چشم وکالی آرایشی بیست

کرم های گردن (neck cream):
معمولا این کرم های مرطوب کنندگی و تغذیه کنندگی بهتری دارند. به رفع چین و چروک ناحیه گردن کمک میکنند.

لایه بردارها (Exfoliation):
ژل ها و کرم های لایه بردار و ضد جوش حاوی اسکراب های ملایم هستند که استفاده از محصولات موجب از بین بردن پوست های مرده شده و پوست تازه را جایگزین میکند. این دسته از محصولات به بهتر شدن و ازبین بردن جوش ها کمک میکند و درخشندگی تازه ای به پوست شما میدهد.

کرم لایه بردار آرایشی بیست

ماسک های صورت (Mask face):
کارایی این دسته از محصولات آرایشی و بهداشتی بسیار زیاد است. در واقع یکی از مراقبت های پوستی که باید همیشه استفاده شود همین ماسک ها هستند که به بهبود چرخش خون و شادابی پوست شما کمک میکند. این ماسک های صورت به از بین بردن کثیفی و چربی پوست کمک میکنند و مقداری هم لایه برداری انجام میدهند. استفاده از این طیف محصولات آرایشی و بهداشتی کمک شایانی ه طراوت و تازگی پوست میکند.

ضد آفتاب ها (sun screens):
به جرات میتوان از ضد آفتاب ها به عنوان مهمترین و ضروری ترین محصولات آرایشی و بهداشتی نام برد. انواع ضد آفتاب ها شامل کرم ضد آفتاب، لوسیون ضد آفتاب، اسپری ضد آفتاب و غیره هستند. استفاده از ضد آفتابها حتی در شرایطی که هوا ابری است ضروری میباشد. مقادیر SPF های ضد آفتاب ها متنوع میباشد که حداقل SPF 15 میباشد. محصولات ضد آفتاب بصورت پایه آرایشی هستند به این معنی که شما ابتدا ضد آفتاب را استفاده کنید و سپس آرایش کنید.

درباره‌ی مهندس درویش زاده پشتیبان لاین استور

همچنین ببینید

ماسک حبابی آمینواسید ایمیجز ضدجوش

فواید ماسک حبابی آمینواسید ایمیجز

فواید ماسک حبابی آمینواسید ایمیجز با سلام به همراهان عزیز آرایشی بیست  از مهترین فواید ماسک …

۳ نظر

  1. طراحان وب اندیشه

    سلام ، خیلی سایت خوبی دارید و از آن استفاده کردیم ، براتون بهترین ها رو آرزومندیم ،امیدواریم همیشه در کارتان موفق باشید