ورود به کانال تلگرام ورود به پیج اینستاگرام

چند روش خانگی برای رنگ کردن مو در منزل

رنگ کردن مو ، آموزش رنگ کردن موی سر
اگر می خواهید رنگ کردن موهایتان را خودتان در منزل انجام دهید می توانید از تکنیک های آرایشگران حرفه ای برای زیباتر شدن رنگ موهای خود استفاده کنید.

آموزش کامل و دقیق رنگ کردن مو در خانه

رنگ کردن موها سبب زیباتر شدن چهره می شود از این رو بسیاری از خانم ها برای اینکه در چهره خود تغییر ایجاد نمایند و چهره خود را زیباتر از قبل کنند به رنگ کردن موهای خود می پردازند. در این روزها که حسابی هزینه زندگی بالا رفته است بسیاری از خانم ها به جای رفتن به آرایشگاه برای رنگ نمودن موهای خود ، در خانه اقدام به این کار می کنند .

اگر شما هم جزو این دسته اخیر هستید، احتمالا دانستن نکاتی برای رنگ کردن بهتر موها می تواند برای تان جالب باشد. رعایت این نکات که در این بخش از دنیای مد ارایشی بیست آورده ایم سبب خواهد شد که رنگ موی شما ماندگارتر گردد.

رنگ کردن مو

آموزش رنگ کردن موی سر در خانه

برای رنگ کردن مو ابتدا قیچی به دست شوید

برای اینکه نتیجه بهتری از رنگ نمودن موهایتان در خانه بگیرید ، قبل از رنگ کردن نوک موهایتان که دچار موخوره شده است را کوتاه کنید . همچنین بهتر است قبل از رنگ کردن قسمت های خشک و آسیب دیده موهایتان را کوتاه کنید زیرا موی خشک و شکننده نمی تواند به خوبی رنگ را در خود نگه دارد و پس از مدت کوتاهی رنگش از بین می رود و موها بدرنگ خواهد شد.

درجه بندی ها را برای رنگ کردن مو بشناسید

رنگ ها از درجه ۱ تا ۱۰ در بازار وجود دارند . رنگ درجه یک موها را تیره تر و رنگ درجه ۱۰ موها را روشن تر می کند. درجات رنگ مو را می توان به صورت زیر نشان داد:

۱- سیاه، ۲- قهوه ای خیلی تیره، ۳- قهوه ای تیره، ۴- قهوه ای، ۵- قهوه ای متوسط، ۶-قهوه ای روشن، ۷- بلوند تیره، ۸- بلوند متوسط، ۹- بلوند روشن، ۱۰ – بلوند پلاتینی روشن. در برخی از کاتالوگ ها رنگ موی درجه ۱۱و ۱۲ هم وجود دارد که می توان این رنگ ها را با رنگ های اصلی ترکیب نمود تاموها روشن تر شود. شماره های بعد از ممیز مثلا ۱/۲و۱/۱و۱/۳ نشان دهنده ترکیب رنگ اصلی با رنگ های فرعی هستند.

زیباتر شدن رنگ مو

رنگ کردن مو با توجه به درجات رنگ مو

خنثی کننده های رنگ موی خود را بشناسید

رنگ کردن موها برایتان راحت تر می شود اگر شما چرخه رنگ را بشناسید. باید بدانید که موهای شما ترکیبی از ۳ رنگ اصلی قرمز ، آبی و زرد است. رنگ های ثانویه مانند نارنجی، سبز و بنفش از ترکیب رنگ های اصلی به دست می آیند.

تعیین رنگدانه زیرین مو از عناصر و عوامل اصلی رنگ کردن مو است. رنگی که شما بر روی موهایتان می گذارید ممکن است به علت رنگدانه زیرین موهایتان رنگی که می خواهید در نیاید. برای هر رنگ یک رنگ مخالف وجود دارد؛

مثلا در صورتی که رنگ موی شما نارنجی باشد گذاشتن رنگ سبز روی موهایتان ، موی شما را قهوه ای می کند یا اگر موی حالتی از رنگ زرد به خود گرفته ، گذاشتن رنگ بنفش بر روی مو سبب از بین رفتن تون زرد مو می شود. بنابراین بهتر است خنثی کننده های رنگ موی خود را بشناسید.

رنگ کردن موهای سفید

برخی از موهای سفید مانند موهای ریز، کلفت و… اطراف شقیقه در مقایسه با دیگر موهای سفید در برابر رنگ مو مقاوم هستند و یا خیلی سریع رنگ خود را از دست می دهند.

برای موهایی که بسیار سفید شده اند ، ابتدا اکسیدان با Vol 20 یا ۳۰ را روی موی سفیدتان قرار دهید و اجازه دهید تا ۵-۷ دقیقه بماند وسپس موها را آبکشی کنید. این کار را از جایی که سفیدترین موها را دارد آغاز کنید و سپس موها را بشویید و کامل خشک کنید .

سپس رنگ یک درجه تیره تر از رنگ مورد نظرتان را روی موها قرار دهید زیرا رنگ به دلیل وجود نداشتن رنگدانه در تار مو ها روشن تر به نظر می رسد. موهای سفید قدرت جذب بیشتری دارند پس باید زمان گذاشتن رنگ روی مو ۴۵ دقیقه باشد.

موهای سفید سر

درباره‌ی مهندس درویش زاده پشتیبان لاین استور

همچنین ببینید

ماسک حبابی آمینواسید ایمیجز ضدجوش

فواید ماسک حبابی آمینواسید ایمیجز

فواید ماسک حبابی آمینواسید ایمیجز با سلام به همراهان عزیز آرایشی بیست  از مهترین فواید ماسک …