ریمل یکی از گام‌های مهم و اصول آرایش صورت است که حتی استفاده آن به‌تنهایی می‌تواند تغییر فاحشی را در چهره ایجاد کند. در بین انواع ریمل‌هایی که در بازار موجود است فرچه‌ها با اشکال متفاوت دیده می‌شود. در این متن به اشکال مختلف برس ریمل و موارد استفاده آن اشاره می‌کنیم.

ریمل مناسب با مژه های شما چیست در آرایشی بیست

فرچه ضخیم و پر مو

فرچه‌های ضخیم، یکی از رایج‌ترین انواع فرچه‌های مورد استفاده در ریمل‌ها است. با استفاده از این نوع فرچه مژه‌ها حجیم‌تر و پرتر به نظر می‌رسند. با استفاده چندباره از این فرچه‌ها می‌توانید به حجم مورد نظر خود دست یابید. ابتدا یک لایه ریمل بزنید، اجازه دهید خشک شود و دوباره سر مژه‌ها و مژه‌های انتهای چشم را دوباره ریمل بزنید. این نوع ریمل‌ها برای افرادی مناسب است که مژه‌های بلندی دارند اما می‌خواهند آن‌ها را ضخیم‌تر کنند. معمولاً برس‌های ضخیم از فیبرهای ترکیبی ساخته شده‌اند. این ریمل‌ها برای افرادی که مژه‌های کوتاه دارند خیلی کاربردی نخواهد بود.

فرچه بلند و باریک

بدون شک این نوع ریمل‌ها پراستفاده‌ترین نوع هستند. معمول‌ترین نوع ریمل‌ها مدل‌هایی هستند که برس باریک دارند و مژه‌های شما را خیلی طبیعی حالت می‌دهند و احساس سنگینی روی چشمانتان نیز نخواهید داشت. این نوع ریمل‌ها را همه استفاده می‌کنند فرقی نمی‌کند مژه‌های پر یا کم‌پشت، بلند یا کوتاه داشته باشید، برای یک ریمل زدن ساده و طبیعی این برس‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

فرچه منحنی

درصورتی‌که برای فر کردن مژه‌هایتان مشکل دارید، فرچه‌های منحنی برای شما مناسب است. این فرچه به شکلی طراحی شده است که می‌تواند مژه‌هایتان را بالا ببرد و به آن‌ها حالت دهد. البته فر مژه هم می‌تواند مژه‌های شما را شکل دهد.

فرچه کروی

شاید شما هم بارها با این مسئله مواجه شده‌اید که هنگام ریمل زدن به مژه‌هایی که در گوشه‌های چشمتان هستند یک لکه مشکی به جای گذاشته‌اید. ریمل‌های توپی برای ریمل زدن به قسمت‌هایی از مژه‌ها که ریمل زدن به آن‌ها آسان نیست مناسب هستند. مثلاً مژه‌های گوشه‌های چشم یا حتی مژه‌های پایین چشم

ریمل‌ با برس شانه‌ای

این نوع ریمل‌ها برای افرادی مناسب هستند که مژه‌های ضخیمی دارند و فقط نیاز دارند کمی بلندتر و با جزییات بیشتری دیده شوند. این کاری است که این نوع برس‌ها انجام می‌دهند، این ریمل‌ها یک شانه کوچک در انتهای برسشان دارند که دندانه‌های کوچکی دارد و مخصوص بلندتر کردن مژه‌های ضخیم طراحی شده‌اند. پس اگر شما مژه‌های کم‌پشت دارید، این ریمل اصلاً مناسب شما نیست.

فرچه با شکل خاص

فرچه‌هایی هم وجود دارد که بلندی تارهای آن‌ها متفاوت است و می‌توانند هم‌زمان چندین ویژگی را داشته باشند. به دلیل غیر اندازه‌های متفاوت تارهای این فرچه‌ها، کمی دقت بیش‌تری را نیاز دارید.

اگر مژه‌های پایینی چشمتان نیز به‌اندازه مژه‌های بالای چشم برای شما اهمیت دارد، میکرو فرچه را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این فرچه‌ها برای مژه‌های کوتاه و کم‌پشت پایین چشم طراحی شده‌اند.

حالا که با معمول‌ترین ریمل‌ها و برس‌هایشان آشنا شدید، این بار که برای خرید ریمل به یک فروشگاه مراجعه کنید، با توجه به نوع مژه‌تان و حالتی که می‌خواهید به آن‌ها بدهید می‌توانید ریمل مناسب‌تری را انتخاب کنید.