ورود به کانال تلگرام ورود به پیج اینستاگرام

آموزش آرایش عروسکی ملایم و طبیعی برای مهمانی‌ها در چند گام ساده

گام اول: آماده سازی پوست برای آرایش عروسکی

اولین گام برای هر نوع آرایشی، آماده سازی پوست است و شما قبل از شروع آرایش باید پوستی صاف و یکدست داشته باشید. پوستتان را لایه برداری کرده و با یک ماسک مرطوب کننده آماده کنید. اگر از عدم وجود لک و جوش و … در پوست خود مطمئن هستید می‌توانید از کرم پودر استفاده نکنید و با یک کرم ب‌ب یا ضدآفتاب رنگی این مرحله را به اتمام برسانید. اما اگر نیاز به استفاده از کرم پودر دارید برای آرایش عروسکی از کرم پودری که حالت براق و درخشان دارد استفاده نکنید چون آرایش عروسکی زمینه ماتی دارد. البته در این مرحله می‌توانید با کمی برنزه کننده زیر گونه‌ها، صورت خود را ظریف‌تر و باریک‌تر کنید و حالت عروسکی به آن بدهید. اما نیازی به استفاده از هایلایت کننده و براق کننده و کانتورهای اغراق آمیز وجود ندارد در غیر این صورت آرایش شما عروسکی به نظر نخواهد رسید. بهتر است در این مرحله از پرایمر سایه هم استفاده کنید و لب‌ها را هم با مرطوب کردن و بالم زدن برای مراحل بعدی آرایش آماده کنید.

موزش آرایش عروسکی ملایم و طبیعی

گام دوم: سایه سفید برای چشم‌ها

برای ایجاد حالت فانتزی و غیرواقعی در چهره، باید از رنگ سایه سفید استفاده کنید. یک برس مخصوص سایه از نوع تخت بردارید و با استفاده از آن تمام سطح پلک بالا را با سایه سفید بپوشانید و این سایه را مانند تصویر تا زیر پلک پایین نیز امتداد دهید. در نظر داشته باشید که در آرایش عروسکی، هدف کمتر نشان دادن سن است و با سفید کردن اطراف چشم، چهره شما جوان‌تر و کودکانه‌تر به نظر خواهد رسید در حالی که استفاده از سایه‌های تیره عکس این اثر را دارد. اگر به رنگ سفید سایه علاقه ندارید و یا این رنگ به شما نمی‌آید می‌توانید از رنگ‌های دیگر که نزدیک به طیف سفید هستند مثل رنگ نخودی یا صورتی و یا یاسی استفاده کنید. استفاده از سایه‌های اکلیلی مانعی ندارد اما نباید اکلیل و براقی آن در حدی باشد که چشمان شما را تحت الشعاع قرار دهد.

موزش آرایش عروسکی ملایم و طبیعی

گام سوم: خط چشم سفید برای آرایش عروسکی

برای این که چشمان شما بزرگ‌تر به نظر برسد و حالت چهره شما حتی بیش از قبل فانتزی‌تر و جذاب‌تر شود باید از یک مداد چشم سفید استفاده کنید. مداد سفید نرم و روانی را برای این کار انتخاب کنید و با استفاده از آن داخل پلک پایین را کاملا پر کنید. این کار باعث می‌شود که چشمان شما بزرگ‌تر دیده شود و با رنگ سایه نیز هماهنگی کاملی پیدا کند. البته اگر تمایل داشته باشید می‌توانید از رنگ‌های دیگری که نزدیک به طیف رنگ پوست هستند برای این کار استفاده کنید. مثلا به جای مداد چشم سفید از مداد کانسیلری استفاده کنید و داخل پلک پایین را با آن پر کنید. این کار به خصوص زمانی که از سایه‌ای به جز سایه سفید استفاده کرده باشید نتیجه جذاب‌تری خواهد داشت. اما اگر به دنبال یک آرایش  فانتزی و دوست داشتنی هستید که چشمان شما را کاملا باز و درشت و عروسکی نشان دهد بهتر است از همان محدوده رنگ سفید خارج نشوید.

موزش آرایش عروسکی ملایم و طبیعی

 

گام چهارم: استفاده از مژه مصنوعی

گام بعدی برای بزرگ‌تر و بازتر نشان دادن چشم‌ها استفاده از مژه مصنوعی است. داشتن مژه‌های بلند و فر و به اصطلاح عروسکی هدف شما در این مرحله است. برای این کار می‌توانید از مژه‌های مصنوعی یک تکه هم استفاده کنید اما مژه‌های مجزا نتیجه بهتر و جذاب‌تری خواهند داشت. اما اگر فرصت کافی ندارید می‌توانید فقط برای پلک پایین از مژه‌های مجزا استفاده کنید و پلک بالا را با مژه‌های یکپارچه آرایش کنید. ابتدا مژه‌ها را در تعداد لازم آماده کنید و اضافات آن را قیچی کنید، سپس آن‌ها را یکی یکی چسب زده و روی پلک قرار دهید، وقتی چسب مژه حالت نیمه جامد پیدا کرد با موچین آن را سر جای خود محکم نگه دارید و صبر کنید تا خشک شود. دقت داشته باشید که در آرایش عروسکی هدف شما طبیعی دیده شدن آرایش نیست بلکه فانتزی بودن و جذاب بودن آرایش در اولویت قرار دارد پس اگر مژه‌های مصنوعی شما چندان طبیعی به نظر نمی‌رسند نگران نباشید چون این یک مزیت برای آرایش عروسکی شما تلقی می‌شود به شرطی که مخاطبان، درک درستی از فلسفه آرایش شما داشته باشند. در این گام با کمی ریمل و یک خط چشم مشکی ملایم که از محدوده خط مژه‌ها تجاوز نکند آرایش چشمان شام را زیباتر خواهد کرد.

موزش آرایش عروسکی ملایم و طبیعی

گام پنجم: رژگونه روشن

عروسک‌های کلاسیک همیشه گونه‌های سرخ و زیبایی دارند که نشان از کودکی و معصومیت آن‌ها دارد و اگر شما می‌خواهیدآرایش عروسکی داشته باشید نباید این گونه‌های سرخ و خوشرنگ را فراموش کنید. برای این کار به کمی رژگونه پودری در رنگ هلویی که با رنگ پوست شما هماهنگی داشته باشد بهترین انتخاب است. برس مخصوص رژگونه را بردارید و با پالت رژگونه تماس دهید. برس را با حرکات دورانی و فقط روی برجستگی گونه‌ها بمالید تا رنگ بگیرند و حالتی معصومانه، فانتزی و سالم و سرحال به چهره شما بدهند. البته برای این کار می‌توانید از رژگونه‌های طیف صورتی هم استفاده کنید اما در این حالت، آرایش شما چندان ملایم نخواهد شد و علاوه بر این رنگ صورتی ممکن است با هر طیف پوستی هماهنگی نداشته باشد در حالی که برای همه رنگ‌های پوست، یک طیف مناسب هلویی وجود دارد.

موزش آرایش عروسکی ملایم و طبیعی

گام ششم: کشیدن کک و مک‌های قلابی

این مرحله تا حدی اختیاری و سلیقه‌ای است و شما می‌توانید آن را ندیده بگیرید. اما اگر آرایشی فانتزی و عروسکی می‌خواهید بهتر است کمی کک و مک روی صورت خود بکشید و حالتی کودکانه و دوست داشتنی به آرایش خود بدهید. برای این کار شما به یک مداد چشم قهوه‌ای نیاز دارید، این مداد را حسابی تیز کنید و با استفاده از آن تعدادی نقطه و خال کمرنگ در اندازه‌های مختلف روی بینی و زیر چشم‌ها بکشید، برخی از این نقاط را پررنگ‌تر و برخی را کمرنگ‌تر کنید طوری که نظم و ترتیب خاصی در آن‌ها مشاهده نشود. اگر نقطه‌ای بیش از حد تیره شد انگشت خود را روی آن بگذارید و کمی فشار دهید تا پاک و کمرنگ شود.

موزش آرایش عروسکی ملایم و طبیعی

گام هفتم: رژ لب صورتی

آخرین و مهم‌ترین مرحله آرایش عروسکی، رژ زدن است. همان طور که خودتان هم می‌دانید بهترین رنگ برای کامل کردن آرایش عروسکی، رنگ صورتی است. یک رژ لب صورتی روشن که مات یا نیمه مات باشد تهیه کنید و لب‌های خود را با آن آرایش کنید. نیازی به استفاده از برق لب نیست چون همان طور که گفتیم آرایش عروسکی حالت مات دارد و لب‌های شما هم بهتر است براق نباشد.

موزش آرایش عروسکی ملایم و طبیعی

حال آرایش عروسکی شما آماده است و می‌توانید با یک لباس و مدل موی مناسب که هماهنگ با آرایش شما باشد در مهمانی حاضر شوید.

موزش آرایش عروسکی ملایم و طبیعی

 

درباره‌ی مهندس درویش زاده پشتیبان لاین استور

همچنین ببینید

ماسک حبابی آمینواسید ایمیجز ضدجوش

فواید ماسک حبابی آمینواسید ایمیجز

فواید ماسک حبابی آمینواسید ایمیجز با سلام به همراهان عزیز آرایشی بیست  از مهترین فواید ماسک …