ورود به کانال تلگرام ورود به پیج اینستاگرام
ارایش حرفه ای در ارایشی بیست

استفاده از رنگ مو و راه کار های ترکیب آن

به جای رنگ مو از چی استفاده کنیم ؟

به جای استفاده از رنگ مو های شیمیایی می توانید از انواع رنگ های طبیعی و بدون آمونیاک استفاده کنید. در گذشته نیز خانم ها برای زیبایی رنگ مو های خود از حنا و قهوه و یا برای روشن شدن موها از آب لیمو استفاده می کردند. این روزها شامپو رنگ های متفاوتی نیز در بازار موجود هستند که می توانید پس از روشن شدن موهای خود از آنها استفاده کنید؛ با این کار دیگر نیازی نیست تا مداوم از رنگ های دائمی استفاده کرده و از آسیب جدی موهای خود خواهید کاست.

 

نواع رنگ مو برای پوست های گوناگون در محصولا ارایشی بیست

چرا رنگ مو قرمز میشود؟

تا حالا از خود پرسیده اید که “چرا رنگ موهات عوض میشه الکی ؟ “به خاطر داشته باشید که مو در ایرانی ها به دلیل رنگ تیره پس از رنگ شدن کمی ایجاد رنگ قرمز خواهد کرد. بنابراین در زمان استفاده از رنگ های مختلف باید از دسته ای استفاده کنید که در آنها پایه زرد، قرمز و نارنجی وجود نداشته باشد. عموما رنگ های سری بلوند دارای درصدی زردی و قرمزی خواهند بود و بهترین رنگ ها برای کاهش قرمزی مو طیف رنگی دودی خواهد بود.

 

 

 

چه رنگ مویی به پوست سفید میاد؟

 

 

اما از سری عواملی که پس از رنگ کردن موها به تدریج ایجاد رنگ قرمز و یا نارنجی خواهند کرد و یا منجر به تغییر رنگ موها خواهند شد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. شامپو حاوی سولفات
  2. نور خورشید
  3. آب کلردار
  4. لایه های متعدد رنگ مو
  5. نوع رنگ مورد استفاده

چرا رنگ مو سبز میشود؟

عموما در تمامی موها زیر تناژ های متفاوتی وجود دارد که منجر به تغییر رنگ و واکنش پس از گذاشتن رنگ مو خواهد شد. به همین دلیل است که در برخی از افراد شاهد رنگ سبز و در برخی شاهد رنگ قرمز خواهید بود. در حالت کلی زمانیکه یک رنگ با پایه های آبی را به موی زرد و یا طلایی بزنید نتیجه آن سبز خواهد شد.

چه رنگ مویی به پوست گندمی میاد؟

 

 

 

بنابراین برای از بین بردن این رنگ سبز باید رنگی که دارای پایه بنفش و یا قرمز است را جایگزین رنگ قبلی کنید تا بتوانید از این طریق سبز شدن موها را خنثی کنید. راه دیگر استفاده از اصلاح کننده هاست، که باید آنها را با کمی اکسیدان با ولوم پایین مخلوط کرده و روی موها قرار دهید تا پایه سبز، آبی و یا قرمز ایجاد شده را خنثی کنید. نکته مهم این است که برای اصلاح رنگ ها باید از متضاد آنها استفاده کنید مثلا برای موهای سبز شده از قرمز، موهای نارنجی شده را با رنگی با بیس آبی و رنگ موهای زرد و کاهی را با رنگی با بیس بنفش اصلاح کنید.

چطور رنگ مو را ترکیب کنیم ؟

زمانیکه می خواهید رنگ های ترکیبی به دست آورید حتما دقت کنید که رنگ های شما از یک مارک باشد و از رنگ های مختلف با مارک های متفاوت استفاده نکنید، تا ایجاد حساسیت و آلرژی در شما نکنند. رنگ های ترکیبی عموما زمانی به کمک شما خواهند آمد که بخواهید اثر یک رنگ را توسط دیگری کمی خنثی کنید، به طور مثال برای کاهش قرمزی در رنگ های سری بلوند باید از مقداری رنگ دودی استفاده کرد. بیش از دو یا سه رنگ را با یکدیگر مخلوط نکنید تا در نهایت بتوانید رنگی زیباتر داشته باشید.

چه رنگ مویی سن را کمتر نشان میدهد؟

اگر تمایل دارید تا رنگ نهایی شما مقدار رنگ دهی کمتری داشته باشد می توانید مواد را پس از اضافه کردن اکسیدان با مقداری آب مخلوط کنید. هرچه مقدار آب بیشتر باشد مایعی رقیق تر داشته که دارای اثر بخشی کمتری خواهد بود. عموما این سری از ترکیب رنگ ها بیشتر برای رنگساژ مو مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

 

چطور رنگ مو را از روی پوست پاک کنیم؟

قبل از رنگ کردن مقداری وازلین به زیر خط رویش موها بزنید تا رنگ بر روی پوست شما قرار نگیرد. اگر فراموش کردید و پوست شما رنگ گرفت بسته به میزان غلظت رنگ بر روی پوست می توانید از راه های زیر استفاده کنید.

هایلایت بسیار زیبا از رنگ مو جدید عروس
  1. استفاده از پاک کننده آرایش ضد آب
  2. در صورت عدم حساسیت به مواد پاک کننده ناخن می توانید از مقداری استون استفاده کنید.
  3. اگر لکه کم رنگ است استفاده از دستمال تمیز و کمی روغن زیتون و یا نارگیل می تواند مشکل شما را برطرف کند.

چقدر رنگ مو روی سر بماند؟

رنگ مو نهایتا باید ۴۵ دقیقه تا ۱ ساعت بر روی موهای شما باشد. در زمانیکه رنگ بر روی موهای شما قرار دارد حتما چک کنید و اگر موهایتان رنگ گرفته است حتی زودتر از زمان اعلام شده آنها را بشویید. برای آنکه موهای شما زودتر رنگ بگیرید حتما از باد سشوار گرم استفاده کنید و این کار را چندبار تا انتهای رنگ آمیزی تکرار کنید. چقدر اکسیدان در رنگ مو بریزیم؟ بهترین میزان استفاده از اکسیدان یک و نیم برابر رنگ موهایتان خواهد بود.

ترکیب رنگ رنگ مو صورتی با رنگ مو بیسکویتی
 
 

رنگ مو از محصولات ارایشی بیست

 

 

چند بار در سال میتوان مو رنگ کرد؟

بهتر است که خانم ها بیش از ۹ بار در یک سال موهای خود را رنگ نکنند، چراکه استفاده از رنگ مو به صورت مکرر می تواند منجر به مشکلات و بیماری های بسیاری گردد

درباره‌ی مدیر آرایشی بیوآکوا پخش آرایشی

سارا سبحانی هستم کارشناس سایت آرایشی بیست و خوشحالم که میتونم مشاور شما باشم تا بهترین برند ها و محصولات آرایشی رو انتخاب کنید . امیدوارم که همیشه شاد و خرم و پیروز و سربلند و خوشگل و جذاب باشید .

همچنین ببینید

ماسک حبابی آمینواسید ایمیجز ضدجوش

فواید ماسک حبابی آمینواسید ایمیجز

فواید ماسک حبابی آمینواسید ایمیجز با سلام به همراهان عزیز آرایشی بیست  از مهترین فواید ماسک …