ورود به کانال تلگرام ورود به پیج اینستاگرام
اشتباهات رایج در اپیلاسیون خانگی آرایشی بیست

اشتباهات رایج در اپیلاسیون خانگی

میزان ناکافی موی زائد

باید تقریبا ¼ از مو از پوست بیرون آمده باشد. اینکه مو قابل مشاهده و لمس است لزوما به این معنا نیست که با اپیلاسیون از بین خواهد رفت. ممکن است اپیلاسیون موها را کوتاه کند اما از ریشه از بین نبرد. می‌توانید تا زمان بلند شدن موها، موهای زائد را با روش بند انداختن یا کرم‌های موبر از بین ببرید.

حرارت ناکافی وکس

بسیاری از کیت‌های اپیلاسیون در خانه، قابل گرم کردن با مایکرویو هستند. اینگونه مواد اپیلاسیون راحتتر از وکس‌هایی است که باید برای استفاده از آنها وسایل گرمایشی مخصوص داشته باشید.

اما گاهی مایع وکس با مایکرویو به اندازه کافی گرم نمی‌شود. به محض برداشتن موم وکس از روی حرارت، سرد می‌شود. در صورتی که وکس را به صورت سرد روی پوست قرار دهید، موها به خوبی کنده نخواهد شد.

بگذارید مایع وکس خوب گرم شود، در صورتی که زیاد داغ شد، بگذارید کمی خنک شود. اگر می‌خواهید وکس داغ باشد، بهتر است از وارمر استفاده کنید.

ماسع وکس و اپیلاسیون در خانه
بگذارید مایع وکس خوب گرم شود، در صورتی که زیاد داغ شد، بگذارید کمی خنک شود

نکشیدن پوست

باید زمان برداشتن موم، پوست را بکشید. وقتی پوست را می‌کشید، درد کمتری احساس خواهید کرد. در غیر این صورت، پوست دچار درد و قرمزی می‌شود و مو به راحتی کنده نمی‌شود.

با دست دیگر خود پوست را بکشید و سپس نوار اپیلاسیون را بکنید. یا می‌توانید از شخص دیگری کمک بگیرید.

آماده نکردن پوست

ابتدا باید آلودگی، چربی و آرایش را از روی پوست پاک کنید، به دو دلیل: یک اینکه مایع وکس به جای چسبیدن روی موها، پوسته پوسته می‌شود. دوم اینکه ممکن است موها بشکند و کوتاه شود و جوش و قرمزی پس از اپیلاسیون ایجاد شود.

بهتر است پس از شستشو و خشک کردن پوست، از پودر یا روغن پیش از اپیلاسیون استفاده کنید. این روغن و پودرها به اپیلاسیون بهتر و راحتتر کنده شدن موها کمک می‌کنند.

استفاده از میران زیاد مواد وکس

فقط کافی است لایه نازکی از مواد را روی پوست بزنید تا موها را بپوشاند. اگر میزان زیادی وکس استفاده کنید، احتمال دارد پس از استفاده از اپیلاسیون مقداری از وکس روی موها بماند. این سبب می‌شود درد زیادی ایجاد شود، کبودی شکل گرفته و مو زیر پوست یا روی پوست بشکند.

وقتی مایع وکس را به پوست زدید، پد اپیلاسیون را در زاویه ۴۵ درجه روی پوست بگیرید.

آهسته اپیلاسیون کردن

باید پد اپیلاسیون را در یک جهت و به یکباره بکشید. سعی کنید نوار را به سمت بالا بکشید. ابتدا با پد اپیلاسیون بدون استفاده از وکس روی پوست تمرین کنید تا ببینید با حرکت آن روی پوست راحت هستید یا خیر. یا در کندن نوارهای اپیلاسیون از شخص دیگری کمک بگیرید.

ساده انگاشتن اپیلاسیون

شاید به نظر ساده برسد. اینکه وکس را خلاف جهت رشد مو روی پوست می‌زنید، نوارها را روی آن قرار داده و خلاف جهت می‌کشید. اما در واقع این تنها برای نیروهای حرفه‌ای آرایشگاه این مقدار آسان است.تکنسین‌ها آموزش دیده‌اند و تجربه بسیار زیادی دارند. شما نیز به تمرین نیاز دارید تا بتوانید اپیلاسیون را به راحتی انجام دهید.

 

درباره‌ی مهندس درویش زاده پشتیبان لاین استور

همچنین ببینید

ماسک حبابی آمینواسید ایمیجز ضدجوش

فواید ماسک حبابی آمینواسید ایمیجز

فواید ماسک حبابی آمینواسید ایمیجز با سلام به همراهان عزیز آرایشی بیست  از مهترین فواید ماسک …