ورود به کانال تلگرام ورود به پیج اینستاگرام
امارات بیوتی آرایشی بیست ۲۰۲۰ خط چشم

اموزش صحیح میکاپ صورت و کانتور

  ارایش صحیح صورت

                              زیرسازی آرایش

صورت تان را بشویید و تونر و مرطوب کننده بزنید

زیرسازی کردن برای شروع آرایشآرایش کردن می تواند موجب بسته شدن منافذ پوست شود؛ پس بهتر است در همان ابتدا صورت خود را شسته و تمیز کنید. استفاده از تونر باعث بسته شدن منافذ پوست می شود، و کرم های مرطوب کننده نیز پوست شما را نرم کرده و زدن کرم زیر ساز را راحت تر می کند. همچنین این کرم ها از پوست شما در برابر خشکی محافظت کرده و مانع از پوسته پوسته شدن پوست در زیر کرم های زیرساز می شوند.

  • هنگام استفاده از کرم های مرطوب کننده بیشتر روی نواحی از پوست که بیشتر خشک می شوند تمرکز کنید؛ مثلا پیشانی و گونه ها.
  • حتی اگر پوست چربی هم دارید، از کرم های مرطوب کننده استفاده کنید. کرم های سبُک ژلی، برای پوست های چرب بسیار مناسب هستند.
  • اگر پوست خیلی خشکی دارید، کرم های مرطوب کننده معمولی برای شما کافی نخواهند بود. مرطوب کننده های سنگین تر و کرمی برای پوست های خشک مناسب هستند.

مقداری پرایمر استفاده کنید

استفاده از پرایمر صورتگرچه استفاده از پرایمر جزو موارد ضروری آرایش صورت نیست، اما می تواند آرایش صورت شما را خیلی بهتر جلوه دهد. مقدار خیلی کمی از پرایمر نیز تاثیر نسبتا زیادی دارد؛ پس لازم نیست که مقدار خیلی زیادی از این محصول استفاده کنید. استفاده از پرایمر باعث کاهش انعکاس نور از پوست شده، منافذ بزرگ را پر کرده و پوست را برای عکاسی و یا موقعیت های مهم آماده می کند. اکثر پرایمرها موجب مسدود شدن منافذ پوست نمی شوند.


محصولات زیرساز مناسب با پوست تان را انتخاب کنید

کرم پودر برای زیرسازیمحصولات مخصوص زیرسازی انواع متنوعی دارند. مثلا مدل های پودری، مایع و یا کرمی. محصولات پودری (چه پودرهای کم تراکم و چه فشرده شده) برای پوست های چرب گزینه ایده آلی می باشند. در عین حال، محصولات مایع و کرمی نیز برای پوست های خشک مناسب هستند. پوست های معمولی و یا پوست های ترکیبی، می توانند از هر محصولی که می خواهند استفاده کنند. در نهایت می بایست محصولی را انتخاب کنید که با آن احساس راحتی می کنید.

  • بعضی از محصولات مخصوص زیرسازی، تناژهای سرد و گرم دارند. این تناژها مربوط به رنگ اصلی پوست شما است و می تواند تاثیر زیادی بر طبیعی شدن رنگ پوست تان داشته باشد.
  • هرچه فرمول محصولی که استفاده می کنید پرتراکم تر باشد، پوشانندگی بهتری خواهد داشت. برای داشتن ظاهری ساده و طبیعی تر، از بی بی کرم (BB Cream) استفاده کنید.

زیرسازی کنید

زیرسازی کردن پوست برای شروع آرایش صورتمحصولی که برای زیرسازی انتخاب کرده اید را با ضربه زدن یا استفاده از براش های آرایشی به بینی، چانه، و پیشانی خود بزنید. سپس آن را به سمت فک و خط رویش موی خود محو کنید تا ظاهری صاف و یکپارچه به وجود آورید. اگر از محصولات کرمی یا مایع استفاده می کنید، از یک براش یا اسفنج آرایشی استفاده کنید، و اگر محصولات پودری را مورد استفاده قرار می دهید، از براش های مخصوص پودر کمک بگیرید.


می توانید از کانسیلر استفاده کنید

زدن کانسیلر زیر چشم هااستفاده از کانسیلر جزو مراحل ضروری آرایش صورت روزانه نیست. اما اگر به خاطر وجود مواردی مثل جوش، مشکلات مادرزادی و یا سیاهی زیر چشم احساس ناخوشایندی دارید، می توانید از کانسیلر استفاده کنید تا حس بهتری به دست آورید. تناژی از کانسیلر که با رنگ پوست تان هماهنگی دارد را انتخاب کنید تا آرایش صورت تان کاملا طبیعی به نظر برسد. نحوه استفاده از این محصول بستگی به این دارد که قصد دارید چه چیزی را در صورت خود بپوشانید:

  • برای پوشاندن سیاهی زیر چشم: کانسیلر را به شکل یک مثلث وارونه در زیر چشم های خود زده و آن را تا بالای گونه هایتان ادامه دهید. با استفاده از انگشت حلقه خود یا یک اسفنج آرایشی، آن را به آرامی محو کنید.
  • برای پوشاندن جوش ها: ابتدا از مقداری کانسیلر سبز رنگ استفاده کنید تا قرمزی جوش ها را از بین ببرد. سپس کانسیلر نرمال و همیشگی تان را روی آن بزنید. آن را با یک براش یا اسفنج آرایشی کوچک به پوست زده و سپس با کمک یک اسفنج تمیز دیگر، با حرکات ضربه ای محو کنید.

آرایش خود را تثبیت کنید

تثبیت کردن آرایش صورتاستفاده از اسپری های تثبیت کننده نه تنها باعث می شود تا آرایش صورت تان برای مدت زمان بیشتری دوام پیدا کند، بلکه انعکاس نور از پوست را کاهش داده و ظاهری صاف و یکپارچه ایجاد می کند. اسپری های تثبیت کننده را می توانید به سادگی روی صورت اسپری کنید، در صورتی که پودرهای تثبیت کننده را می بایست با کمک براش های نرم، کرکی و مخصوص، به پوست خود بزنید.

  • تنها یک لایه نازک از اسپری را استفاده کنید. این محصول برای داشتن پوستی صاف و یکدست مورد استفاده قرار می گیرد، نه برای درست کردن یک ماسک از لوازم آرایش!
  • اگر به صورت اتفاقی، مقدار زیادی از پودرهای تثبیت کننده را استفاده کردید، آن را با کمک یک براش تمیز به آرامی از صورت خود پاک کنید.

از یک برنزه کننده استفاده کنید

برنزه کننده های آرایشیبرنزه کننده ها می توانند به تنهایی، و یا با مقدار کمی رژگونه برای داشتن ظاهری برنزه تر مورد استفاده قرار گیرند. همچنین می توانید به طور کلی از برنزه کننده استفاده نکنید و مستقیما رژگونه را مورد استفاده قرار دهید. برای اینکه بتوانید بیشترین کنترل را بر روی برنزه کننده خود داشته باشید، از یک براش آرایشی نرم با موهای کوتاه استفاده کنید. حتما آن را به خوبی روی صورت خود پخش کنید. اگر رنگ برنزه کننده تان همچنان تند و زننده به نظر می رسید، آن را با کمی پودر مات کننده مخو کنید.

  • اگر تصمیم گرفتید که از برنزه کننده همراه با رژگونه استفاده کنید، آن را در راستای خط رویش مو یا بالای پیشانی، داخل فرورفتگی های گونه، و زیر فک خود بزنید.
  • اگر تصمیم گرفتید که به جای رژگونه از برنزه کننده استفاده کنید، آن را به نواحی از صورت تان بزنید که خورشید با آن ها برخورد مستقیم دارد: بالای گونه ها، پیشانی، قوس بینی و چانه. بعضی از افراد علاقه دارند تا کمی از برنزه کننده را به زیر گردن خود نیز زده و به این ناحیه کمی رنگ بدهند.

از رژگونه استفاده کنید

استفاده کردن از رژگونهنحوه زدن رژگونه بستگی به نوع رژگونه مورد انتخاب شما دارد. رژگونه های پودری می بایست با براش های مخصوص خود زده شوند، در حالی که رژگونه های کرمی و ژله ای را می توان با کمک انگشتان دست نیز به صورت زد. رژگونه به طور معمول می بایست با یک زاویه مشخص، از ابتدای گونه شروع شده و تا شقیقه ها ادامه داشته باشد. همچنین می توانید از رژگونه برای کانتورینگ یا شکل دادن به صورت خود نیز استفاده کنید. برای مثال:

  • اگر فرم صورت شما گرد است، و می خواهید آن را لاغر تر نشان دهید: لپ های خود را به سمت داخل مک بزنید، سپس رژگونه را به فرورفتگی های گونه تان بزنید. رژگونه را تا شقیقه هایتان ادامه دهید.
  • اگر فرم صورت شما قلبی شکل است، و می خواهید آن را برطرف کنید: براش رژگونه را درست در بالای سیب گونه خود بزنید، سپس آن را به سمت خط موهایتان محو کنید.
  • اگر فرم صورت شما کشیده است، و می خواهید کشیدگی آن را کاهش دهید: براش رژگونه را درست بالای سیب گونه خود بزنید و آن را محو کنید، اما آن را به سمت شقیقه های خود ادامه ندهید.

پودر یا اسپری تثبیت کننده بزنید

استفاده از پودرهای تثبیت کنندهزدن پودر یا اسپری تثبیت کننده می تواند مانع از محو شدن و از بین رفتن برنزه کننده یا رژگونه شود. همچنین این کار باعث پوشانندگی قسمت هایی می گردد که ممکن است از قلم انداخته باشید.


چشم هایتان را زیبا و درخشان کنید


از پرایمر سایه چشم استفاده کنید

پرایمرهای مخصوص سایه چشماستفاده از پرایمرهای سایه چشم موجب هموارتر شدن سطح پلک شما شده و سایه زدن را برای تان ساده تر خواهد کرد. این محصول باعث می شود تا سایه چشم شما براق تر به نظر رسیده و برای مدت زمان طولانی تری باقی بماند. پرایمر را به سرتاسر ناحیه ابرو تا خط مژه تان بزنید.


سایه مورد نظر خود را انتخاب کنید

پالت سایه چشمتا زمانی که از یک سایه روشن براق، یک سایه روشن مات، یک سایه متوسط، و یک سایه تیره استفاده نکنید، رنگ سایه در اولویت دوم قرار خواهد داشت. برای داشتن ظاهری یکپارچه، از رنگ های مشابه موجود در یک پالت سایه، و برای داشتن ظاهری خاص تر، از کنتراست رنگ ها استفاده کنید.

  • برای داشتن ظاهری طبیعی، از پالت رنگی خنثی همراه با مقدار زیادی رنگ کرم و قهوه ای استفاده کنید.
  • برای گشت و گذارهای بیرون از خانه، از تناژهای چشمگیرتر مثل نقره ای یا طلایی استفاده کنید.
  • از استفاده کردن از رنگ های دیگری مثل سبز، آبی یا قهوه ای هراس نداشته باشید.
  • برای اینکه چشم هایتان را برجسته تر جلوه دهید، از رنگ هایی که با رنگ چشم تان کنتراست دارد استفاده کنید. برای مثال، اگر چشم های قهوه ای دارید، از رنگ های آبی، سبز یا بنفش استفاده کنید. اگر چشم های آبی دارید، رنگ های مسی یا طلایی را مورد استفاده قرار دهید.

روی کل پلک تان سایه متوسط بزنید

زدن سایه متوسط به کل پلکسایه زدن را از خط مژه شروع کرده، و آن را به سمت ابروهایتان محو کنید. تناژ این سایه می بایست نزدیک به رنگ پوست شما باشد؛ نه خیلی روشن تر و نه خیلی تیره تر. همچنین اگر قصد دارید آرایش صورت تان ساده باشد از سایه های مات، و اگر می خواهید  آرایش تان غلیظ تر باشد از سایه های براق استفاده کنید.

  • اگر می خواهید آرایش صورت تان بیش از اندازه ساده باشد، می توانید سایه زدن را در همین مرحله تمام کنید و دیگر آن را ادامه ندهید. اما اگر ظاهر خاص تری می خواهید، به خواندن این مقاله ادامه دهید!

خطوط اضافی را با یک سایه روشن محو کنید

زدن سایه روشن زیر ابروابتدا با کمک براش مخصوص سایه، سایه روشن و مات خود را در زیر ابروهایتان بزنید. سپس با کمک یک براش محو کن، آن را محو کنید. بیشتر از نواحی داخلی، بر نواحی خارجی چشم تمرکز کنید.


سایه تیره را به چین پلک تان بزنید

زدن سایه تیره به چشمبا زدن سایه تیره به چین پلک تان، به آرایش چشم خود بعد بدهید. این سایه باید تیره ترین سایه ای باشد که قصد دارید از آن استفاده کنید. برای ایجاد حالت اسموکی، با کمک یک براش باریک مقداری از سایه را در قسمت های بیرونی چشم تان بزنید. سایه را به سمت داخل چشم محو کنید؛ به طوری که شکل > یا < ایجاد شود. بیشتر در قسمت های بیرونی چشم تمرکز کرده، و از ادامه دادن آن به سمت داخل خودداری کنید.

  • برای داشتن آرایش چشم اسموکی، مقداری از سایه تیره خود را برروی مژه های پایینی تان نیز بزنید.

سایه روشن و براق خود را به گوشه های داخلی چشم بزنید

زن سایه روشن و براق به گوشه های داخلی چشماین سایه باید روشن ترین رنگ در پالت رنگ هایتان باشد. رنگ سفید یا رنگ های بسیار کمرنگ برای این گزینه کاملا مناسب هستند. روشنی و براقیت می تواند باعث شود تا چشم هایتان درشت تر و براق تر به نظر برسد.


از خط چشم برای شکل دادن به چشم ها استفاده کنید

استفاده از خط چشمسرتان را به عقب خم کرده و پلک تان را پایین بیاورید. در آیینه خیره شوید، و به دقت خط چشم را در راستای خط مژه خود بکشید. اگر این کار برایتان دشوار است، به آرامی گوشه خارجی چشم را بکشید. البته این کار را پیشنهاد نمی کنیم، چراکه می تواند موجب فشار آمدن به پوست نازک و ظریف دور چشم شده و به ایجاد چین و چروک منجر گردد.

  • برای آرایش صورت روزمره خود، از خط چشم هایی با رنگ های ساده تر و طبیعی استفاده کنید؛ مثل طوسی یا قهوه ای.
  • برای آرایش صورت طبیعی تر، از خط چشم های مدادی در رنگ های قهوه ای یا مشکی استفاده کنید. این خط ها را به آرامی بکشید تا خطوط سفت و محکم را از بین ببرید.
  • برای آرایش صورت حرفه ای تر، از خط چشم های مشکی مایع استفاده کنید. با بیرون بردن خط چشم از گوشه های چشم، یک قوس ملایم ایجاد کنید.

با استفاده از ریمل، مژه های خود را بلندتر و پرتر نشان دهید

ریمل زدنریملی را انتخاب کنید که حجم دهنده و بلندکننده باشد. ریمل زدن را از زیر مژه ها شروع کرده و آن را با حرکات کوتاه زیگزاگی شکل، تا انتهای مژه ها ادامه دهید.

  • برای داشتن ظاهر طبیعی، از یک ریمل قهوه ای تیره یا مشکی استفاده کرده و آن را تنها به مژه های بالایی خود بزنید.
  • برای گشت و گذارهای بیرون از خانه، مقداری ریمل به مژه های بالا و پایین خود بزنید. ریملی را انتخاب کنید که حجم دهنده و بلند کننده باشد.
  • اگر قصد دارید که آرایش چشم تان را اساسی تر انجام دهید، می توانید مقاله آموزش آرایش چشم را در ریموژ مطالعه کنید.

آرایش لب ها


لب هایتان را با بالم لب مرطوب کنید

استفاده از بالم لباستفاده از بالم لب نه تنها باعث می شود لب هایتان بزرگ تر به نظر برسد، بلکه موجب صاف و نرم شدن آن ها نیز خواهد شد. اگر قصد دارید ظاهری ساده تر داشته باشید، می توانید تنها از بالم لب استفاده کنید. اما اگر می خواهید ظاهری آراسته تر داشته باشید، به خواندن این مقاله ادامه دهید!

  • اگر لب هایتان پوسته پوسته هستند، با استفاده از یک مسواک یا اسکراب لب، آن ها را لایه برداری کنید.

رنگ رژلب و خط لب تان را انتخاب کنید

رژلب و خط لب آرایشیمی توانید از هر رنگ رژلب و خط لبی که علاقه دارید استفاده کنید، اما رنگ هایی که انتخاب می کنید می بایست با یکدیگر هماهنگی داشته باشند. برای داشتن ظاهری طبیعی تر، از رنگ های کرم روشن تر، یا رنگی که یک تا دو درجه تیره تر از رنگ طبیعی لب هایتان باشد استفاده کنید. همچنین از رنگ هایی که بیش از اندازه براق هستند استفاده نکنید. برای داشتن ظاهری آراسته و جذاب تر، از رژلب های جسورانه ای مثل قرمز استفاده کنید. همچنین می توانید رنگ های براق را نیز امتحان کنید.

  • اگر تصمیم گرفتید که چشم هایتان را بیشتر و پر زرق و برق تر آرایش کنید، از رنگ های خنثی استفاده کنید. این رنگ ها باعث می شوند تا لب های شما بزرگتر از چشم هایتان به نظر نرسند.

خط لب را دور لب هایتان بکشید

زدن خط لب به دور لباین کار نه تنها موجب مشخص کردن محدوده لب ها می شود، بلکه از پخش شدن رژلب نیز جلوگیری می کند. اگر می خواهید لب هایتان پرتر به نظر برسند، می توانید خط لب تان را تا بالاتر از خط طبیعی لب ادامه دهید. البته اگر این کار را بیش از اندازه انجام دهید، لب هایتان مصنوعی به نظر خواهند رسید.


رژلب بزنید

رژلب زدنشما می توانید رژلب را مستقیما از روی تیوب بزنید، اما استفاده از براش مخصوص رژلب، باعث می شود تا کنترل بیشتری روی رژ زدن داشته باشید. توجه داشته باشید که رژلب را بیرون از خط لب نزنید.


نکات آرایش صورت

  • بعد از اینکه از مرطوب کننده استفاده کردید، ۵ دقیقه دست نگه دارید و سپس کرم پودر یا پنکیک تان را بزنید. زیرسازی کردن با پنکیک هرگونه چربی موجود در پوست را از بین می برد که به همین دلیل آرایش تان مدت زمان بیشتری باقی خواهد ماند.
  • یا روی لب هایتان تمرکز کنید، یا چشم ها. این جمله بدین معناست که اگر می خواهید یک رژلب تیره و جسورانه بزنید، می بایست آرایش چشم تان را طبیعی انجام دهید؛ همچنین اگر می خواهید سایه تیره ای بزنید، باید از رژلب های کمرنگ استفاده کنید.
  • ابتدا زیرسازی را انجام دهید، سپس کانسیلر بزنید. دلیل این موضوع آن است که زیرسازی شما می بایست کل صورت تان را دربر گرفته و پوشش دهد. همچنین اگر اول از کانسیلر استفاده کنید، احتمال اینکه در هنگام زدن کرم پودر، کانسیلرتان پاک شود افزایش پیدا می کند.
  • اگر از خط چشم های مدادی استفاده می کنید، سایه چشمی تقریبا همرنگ را روی آن بزنید تا مدت زمان بیشتری باقی بماند.
  • از کرم مرطوب کننده ای که حاوی SPF می باشد استفاده کنید تا از پوست شما در برابر آفتاب نیز محافظت کند.
  • اگر می خواهید آرایش صورت ساده ای داشته باشید، می توانید از زدن رژلب صرف نظر کرده و به جای آن از برق لب استفاده کنید.
  • طراحی بعضی از بی بی کرم ها (BB Cream) به گونه ای است که در تناژ پوست شما محو می شوند. این کرم ها ممکن است برای ایجاد سایه مناسب نباشند؛ اما مدل های جدیدتری از این کرم ها رنگ ها و سایه های مختلفی دارند. برای گرفتن بهترین نتیجه، یکی از این محصولات جدید را انتخاب کنید که رنگی مشابه با پوست شما داشته باشد.
  • برای اینکه نتیجه بهتری بگیرید، هنگام زیرسازی از کرم پودرهای مایع استفاده کنید. چراکه این کرم ها حاوی مرطوب کننده هستند که باعث آبرسانی شدن پوست و نرمی آن می گردد.
  • کانتورینگ را هم فراموش نکنید. البته کانتورینگ امر خیلی مهم و ضروری نیست، اما در سال های اخیر بسیار پرطرفدار شده است. این کار کمک می کند تا بر زوایای طبیعی صورت تاکید بیشتری کنید و آن را برای یک عکاسی عالی و بی نقص آماده کنید.
  • از لوازم آرایش براق و اکلیلی دوری کنید. به طور کلی، تنها در یک ناحیه مجاز هستید که از آنها استفاده کنید. برای مثال، اگر سایه چشم متالیک می زنید، می بایست از زدن رژگونه خودداری کنید.
  • از فرمژه و مژه مصنوعی استفاده کنید تا مژه هایتان پرحجم و زیبا به نظر برسند
  • برای انجام این کارها و داشتن ارایشی ایده آل میتوانید از محصولات ارایشی بیست امارات استفاده کنید.

درباره‌ی مهندس درویش زاده پشتیبان لاین استور

همچنین ببینید

ماسک حبابی آمینواسید ایمیجز ضدجوش

فواید ماسک حبابی آمینواسید ایمیجز

فواید ماسک حبابی آمینواسید ایمیجز با سلام به همراهان عزیز آرایشی بیست  از مهترین فواید ماسک …