ورود به کانال تلگرام ورود به پیج اینستاگرام

با موهای وزتون آشتی کنید

به جای این که موهای وز تون رو مدام ببندین و اون ها رو زیر روسری و هدبند و کلاه توری و .. . پنهان کنین می تونین با موهای وز وزی تون دوست بشین. با رعایت این راهکارها از موهای زیباتون لذت ببرین .

آشتی با موهای وزوزی

برای خیلی از خانم ها ، داشتن موهای وز آزاردهنده ترین چیزی هست که ممکنه داشته تو زندگی شون تجربه کنن . به جای این که موهای وز تون رو مدام ببندین و اون ها رو زیر روسری و هدبند و کلاه توری و .. . پنهان کنین می تونین با موهای وز وزی تون دوست بشین با کمی رسیدگی به اون ها از موهای زیباتون لذت ببرین . بهر حال چه بخواین و چه نخواین این موها قراره یک عمر همراه شما باشه مگر این که بخواین همیشه کچل باشین!

موهای سالم چه طور وز می شن؟

اگه شما جزو اون دسته از خانم هایی که موهای وز مادرزادی ندارن نیستین و دوست ندارین هم توی این دسته برین باید به موهاتون توجه کنین . موهای تمام خانم ها به دلیل استفاده از سشوآر و رنگ های شیمیایی مستعد وز شدن هستن و اگه نخواین این سلامت موهاتون رو کنترل کنین ، چند سال بیشتر طول نمی کشه که شما هم باید با وز شدگی موهاتون دست و پنجه نرم کنین.

درست حمام کنین

برای این که موهای وز شما آزارتون نده باید به نحوه ی حمام کردن خودتون دقت کنین . استفاده از شامپوی نامناسب ، آب خیلی داغ و .. . وز شدگی موهای شما رو بیشتر می کنه . اولین قدم برای خلاص شدن از شر موهای وز اینه که حتما از شامپوی مناسب استفاده کنین . اگه شامپوی مخصوص موهای وز و مجعد استفاده نکنین ممکنه با مشکل رو به رو بشین . شامپویی که انتخاب می کنین حتما باید بدون مواد الکلی باشه تا باعث خشکی بیشتر موهاتون نشه . اگه تو محتویات شامپوی شما الکل وجود داشته باشه قطعا موهاتون از چیزی که هست وز تر می شه . البته وجود الکل فقط به شامپو ختم نمی شه و ممکنه ماسک مو ، اسپری مو محلول های دیگه ای که استفاده می کنین هم الکل داشته باشه . بهتره موقع خرید شامپو و محصولات بهداشتی حتما به این نکته دقت کنین. در لیست محصولات مرتبط چند تا از بهترین محصولات موی وز رو بهتون معرفی کردم .
علاوه بر شامپو شما حتما نیاز به نرم کننده و ماسک موی مخصوص دارین . از اون جایی که موهای وز رطوبت کمی داره باید از ماسک و نرم کننده ای استفاده کنین که حتما این رطوبت رو به پوست تون برسونه . نکته ی مهم تری که باید رعایت کنین ، استفاده از آب ملایم هست . اگه آب خیلی داغ به موهاتون بزنین وضعیت وز بودن موهاتون رو بدتر از قبل می کنین . سعی کنین حتما موهاتون رو با آب ولرم آب کشی کنین .

دکلره نکنین

این که از شما به عنوان یک خانم خوش پوش و جذاب توقع داشته باشیم موهاتون رو رنگ نکنین یک چیز محال و دست نیافتنی هست . اما اگه دوست دارین موهاتون از چیزی که هست وز وزی تر نشه ، کافیه سمت دکلره کردن موهاتون نرید . دکلره باعث می شه رطوبت موهاتون گرفته بشه و بیشتر از قبل وز وزی به نظر بیاد . برای رنگ کردن موهاتون از رنگ های سبک که آمونیاک کمی داره و باید اکسیدان خیلی ملایم به اون اضافه بشه ، استفاده کنین تا میزان آسیب به موهاتون به حداقل برسه.

به تغذیه تون دقت کنین

رسیدگی ظاهری به موهای وز مشکل شما رو حل نمی کنه . اگه دوست دارین موهاتون تو بهترین حالت و وضعیت خودش باشه باید حتما به تغذیه تون توجه کنین . خوردن سبزیجات تازه ، شیر ، پروتئین ، تخم مرغ و .. . باعث می شه ویتامین هایی که لازم هست به موهاتون برسه . علاوه بر این ها باید از قرص های گروه ویتامین ب هم استفاده کنین و برای همیشه سلامت موهاتون رو تامین کنین.

ماسک های خانگی برای موهای وز در آرایشی بیست

ماسک های خانگی

برای تامین چربی لازم برای موهاتون کافیه هفته ای یک بار خودتون رو مهمون یک معجون تلفیقی از انواع روغن کنین . روغن های بادام تلخ و فندوق می تونه خیلی تو این زمینه به شما کمک کنه . این روغن ها رو با هم مخلوط کنین و وقتی یه مقداری حرارت دادین و گرمش کردین روی موهاتون ماساژ بدین و بعد از چند ساعت اون ها رو بشویین . وز شدن موهای شما با این کار کاملا برطرف می شه و می تونین از موهای شفاف و بدون وز لذت ببرین . البته ماجرا فقط به ظاهر خوب موهاتون ختم نمی شه . شما با استفاده از این روغن ها موهاتون رو به شکل عمقی تمیز می کنین.

بعد از حمام چه کنیم؟
بعد از این که دوش آب گرم تان را گرفتید و از حمام خارج شدید آن عادت همیشگی جمع کردن موها پشت سر را فراموش کنین و شروع کنین به شونه کردن موهاتون . این کار رو با دقت انجام بدین تا موهاتون کشیده یا کنده نشه . بعد از این که کاملا موها رو شونه زدین و به حالت صاف رسید ، سرم موی مخصوص تون رو بزنین و موهاتون رو با اون ماساژ بدین .
شما به عنوان یک خانم که موهای وز داره باید ابزاری مثل بیگودی های گرد بزرگ رو تو خونه تون داشته باشین . بعد از این که نم موهاتون گرفته شد سریع اون ها رو بیگودی کنین و اجازه بدین تو اون حالت خشک بشه . زمانی که شما به موهاتون بیگودی می کشین این اجازه رو می دین موها کشیده بشه و به همون حالت کشیده و صاف خشک بشه و وز شدنش خیلی به چشم نیاد.
زمانی که به موهاتون بیگودی می پیچین نیازی به گرفتن سشوآر نیست مگر این که خودتون عجله داشته باشین و بخواین حتما موهاتون سریع خشک بشه . در غیر این صورت کافیه چند ساعت صبر کنین تا موها بدون نیاز به سشوآر خشک بشه و حالت بگیره.
بعد از این که موهاتون خشک شد و بیگودی ها رو باز کردین کافیه یه اسپری آب رسان به موهاتون بزنین و تا حمام بعدی از موهای سالم و صاف تون لذت ببرین . استفاده نکردن از سشوار و اتوی مو و تقویت موهاتون با انواع ماسک و اسپری و ویتامین باعث می شه وز موهای شما هر روز کمتر از گذشته بشه و دیگه مجبور نباشین هر بار که جایی دعوت می شین یا توی خونه هستین موهاتون رو جمع کنین و حسرت موهای باز دیگران رو بخورین.
حجم دهنده با بلند کننده؟
اگه مژه هاتون بلنده و کم پشت بهتره از ریمل های حجم دهنده استفاده کنین که معمولا داخلش خرده مژه داره و بعد از استفاده باعث می شه مژه های شما خیلی زیباتر و پر پشت تر به نظر برسه. اما اگه مژه هاتون به اندازه ی کافی پر پشت هست و دوست دارین بلند تر به نظر برسه، کافیه برس های بلند کننده انتخاب کنین با مایع ریملی که خیلی غلیظ نیست. البته گاهی اوقات شما هم مشکل کوتاهی مژه دارید هم کم پشتی ، توی این حالت بهترین کار اینه که از ریمل های دو کاربرده استفاده کنین ، اون هایی که هم مژه بلند می کنن و در کنارش بهش حجم می دن. اگه مژه هاتون صاف و تیز هستن بهتره سمت خرید ریمل های حجم دهنده نرید، به جاش از ریمل های بلند کننده استفاده کنین و تیزی و صافی مژه هاتون رو با فر مژه از بین ببرین .

درباره‌ی مهندس درویش زاده پشتیبان لاین استور

همچنین ببینید

ماسک حبابی آمینواسید ایمیجز ضدجوش

فواید ماسک حبابی آمینواسید ایمیجز

فواید ماسک حبابی آمینواسید ایمیجز با سلام به همراهان عزیز آرایشی بیست  از مهترین فواید ماسک …