ورود به کانال تلگرام ورود به پیج اینستاگرام
ترفندهای قدیمی زیبایی که هنوز کاربرد دارند در آرایشی بیست

ترفندهای قدیمی زیبایی که هنوز هم کاربرد دارند

روزگاری را به خاطر بیاوریم که هنوز مردم انتخاب زیادی در محصولات آرایشی نداشتند و مجبور بودند همه چیز را خودشان بسازند.

روزگاری را به خاطر بیاوریم که هنوز مردم انتخاب زیادی در محصولات آرایشی نداشتند و مجبور بودند همه چیز را خودشان بسازند. شما هم می توانید چنین کاری انجام دهید. راه حل مشکلات زیبائیتان شاید به جای اینکه در قفسه های فروشگاهها باشد، در قفسه، کمد و یا حتی کیف شما باشد
ده نکته شگفت انگیز زیر را به خاطر داشته باشید:
احیای خط چشم قدیمی
فندکی را روشن کرده و نوک مدادتان را برای یک الی دو ثانیه روی شعله آن بگیرید. فراموش نکنید قبل از استفاده آن را فوت کرده و چند ثانیه صبر کنید تا داغی آن از بین برود. حالا مدادتان نرم و و روان تر از قبل است.

 

تنگ و کوچک کردن منافذ صورت
ظرفی را با آب سرد و قطعات یخ پر کرده و صورتتان را در آن فرو برده و برای ۸ الی ۱۰ ثانیه نگه دارید. جایزه تحمل سردی آب، کوچکتر شدن موقتی منافذ صورت و افزایش گردش خون است.
نکته: اگر ناخن های لاک شده را هم داخل آب یخ فرو ببرید سریعتر خشک می شوند.

 

رفع پف چشمها در ۱۰ دقیقه
خیره شدن طولانی مدت به کامپیوتر می تواند باعث پف دار شدن چشمهایتان شود. چای کیسه ای که در جعبه دارید علاوه بر اینکه می تواند تشنگی شما را برطرف کند، به خاطر خواص ضد محرکی که دارد، می تواند به چشمهای خسته شما هم کمک کند.
برای اینکار دو عدد چای کیسه ای را برای مدت ۳ دقیقه در آب داغ قرار دهید. سپس آنها را در یخچال بگذارید تا خنک شوند. حال کیسه های چای را برداشته و بر روی چشمهایتان بگذارید و برای ۱۰ دقیقه استراحت کنید. چشمهایتان شادابتر شده و تورم آنها نیز کمتر خواهد شد.

پاک کننده طبیعی پوست
سرکه سیب به خاطر خواصی که مخصوصا برای پوست دارد شناخته شده است. سرکه سیب به عنوان پاک کننده ای قوی (تونر) کارکرد داشته و باعث بهبود آکنه می شود. خاصیت اسیدی سرکه سیب باعث خشک شدن جوشها و جوان شدن پوست می شود.
مخلوطی از ترکیب یک پیمانه سرکه سیب و چهار پیمانه آب درست کرده و شب، پس از پاک کردن صورت روی آن بمالید. اگر احساس کردید که به ترکیب قویتری نیاز دارید از ترکیب ۳ پیمانه سرکه سیب با یک پیمانه آب استفاده کنید.

جان بخشیدن به موهای مرده
روغن زیتون نه تنها ماده غذایی سالم و خوشمزه شناخته شده است بلکه به عنوان یک مرطوب کننده ای عالی می تواند در تقویت و شادابی موهای ضعیف و مرده شما کاربرد داشته باشد. روغن زیتون از اسیدهای چربی تشکیل شده است که در هنگام تماس با موهایتان، سطح مو را پوشانده و از خرابی آنها جلوگیری می کند.
برای اینکار نصف فنجان روغن زیتون را به مدت ۱۰ ثانیه در مایکروویو گرم کنید ولی نگذارید داغ شود. سپس آن را روی موهایتان بمالید و بگذارید به مدت ۲۰ دقیقه بماند. سپس موهایتان را با شامپوی معمولی روزانه بشویید. توجه داشته باشید که احتمالا نیاز به دو بار شستشوی موها خواهد بود. بعد از شستن موها خواهید دید که موهایتان نرم تر و درخشان تر شده اند.

 

بالا بردن و فر کردن مژه ها
اگر مژه های صاف و سرسختی دارید که به راحتی فر نمی خوردند یکی از ابزارهای روزمره می تواند کمکتان کند. اشتباه نکنید منظور ما فرمژه نیست. اگر کمی فکر کنید می بینید که اگر اتوی مو به اندازه کافی گرم نباشد کارایی لازم را نخواهد داشت. همین موضوع در مورد فرمژه هم صادق است.
سشوار را بردارید و برای چند ثانیه فرمژه را با آن گرم کنید. قبل از تماس آن با مژه ها میزان داغی آن را با کف دست تست کنید که زیاد داغ نباشد. سپس از فرمژه استفاده کنید. چطور بود؟

 

حذف پوست مرده
برخی اوقات برای خلاص شدن از پوست مرده تان نیازی به اسکراب خیالی و آنچنانی ندارید. شکر به دلیل داشتن خاصیت نگهدارنده رطوبت میتواند به عنوان لایه برداری قوی کاربرد داشته باشد.
دو پیمانه شکر ارگانیک را با یک پیمانه روغن زیتون یا روغن نارگیل مخلوط کنید. مخلوط حاصل را به آرامی روی پوست صورت مالیده و سپس با آب گرم بشویید. از این ترکیب برای التیام لبهای خشک و ترک خورده نیز میتوانید استفاده کنید.

 

کاهش قرمزی لک ها
تصور کنید در حال آماده شدن برای اتفاق مهمی هستید و تصادفا جوش قرمزی زده اید که کانسیلر و فونداسیونتان قادر به پوشاندنش نیست. خوب اگر قطره کاهش قرمزی چشم در کابینتتان وجود دارد چند قطره از آن برای رفع قرمزی جوش هم موثر است.

 

هیدراتاسیون (آب رسانی) به پوستهای خشک
آووکادو! آنتی اکسیدانها و چربی های غیر اشباع موجود در آووکادو باعث حفظ رطوبت پوست، کاهش قرمزی و سوزش آن و حفظ نرمی پوست می شود.
پس عجله کنید. یک آووکادو را کوبیده و به حالت خمیر درآورید. سپس آن رو روی پوستتان مالیده و بگذارید ۲۰ دقیقه بماند. سپس آن را بشویید. پوستتان به طرز عجیبی نرم و صاف می شود.

 

روشن کردن طبیعی مو
در گذشته ای نه چندان دور، استفاده از آبلیمو یکی از معروفترین روشها برای روشن کردن موها بوده. آبلیمو حاوی اسید سیتریک است که در مواجهه با مو باعث باز شدن لایه بیرونی بافت مو و ترکیب آن با اشعه های UV شده و موها را روشن تر می کند.
آب سه عدد لیموی تازه را گرفته، آن را با یک سوم فنجان آب مخلوط نموده و داخل بطری اسپری بریزید. سپس بطور یکنواخت روی موهایتان بپاشید و بگذارید ۴۵ دقیقه زیر نور آفتاب بمانند. نتیجه؟ موهایتان چند درجه روشنتر خواهند شد!

 

درباره‌ی مهندس درویش زاده پشتیبان لاین استور

همچنین ببینید

ماسک حبابی آمینواسید ایمیجز ضدجوش

فواید ماسک حبابی آمینواسید ایمیجز

فواید ماسک حبابی آمینواسید ایمیجز با سلام به همراهان عزیز آرایشی بیست  از مهترین فواید ماسک …