ورود به کانال تلگرام ورود به پیج اینستاگرام

تونر چیست ؟

تونر  صورت چیست؟ فرق تونر با میسلار واتر چیست؟

تونر  صورت محلولی است که بعد از شستن صورت و قبل از زدن سرم و مرطوب کننده زده میشود . به طور کلی ، مایعی مبتنی بر آب و موادی مانند سرکه و حاوی مواد فعال کننده هست، که پوست را از تمام مواد ریز باقی مانده از آرایش و گرد خاک و آلودگی های محیطی که در عمق آن نفوذ کرده پاکسازی می کند. تونر التهاب و قرمزی پوست رو کاهش میدهد به بازسازی و استحکام سلول ها کمک میکند و به دلیل وجود قابض از پیری پوست جلو گیری کرده و آفتاب سوختگی را برطرف میکند تونر PH پوستتان را متعادل میکند ،بعد از شستن صورت PH پوست بالا میرود و تونر باعث میشود که دوباره به سطح نرمال برگردد

کاربرد تونر چیست؟

تونر PH پوستتان را متعادل میکند . یعنی وقتی شما صورتتان را میشویید ، PH پوستتان بالا میرود اما یک پوست سالم ، PH پایین تری باید داشته باشد. تونر به پوست کمک میکند تا زودتر به PH مناسبش برسد تونر اضافات ناپاکی ها و میکروب هایی که بعد از شستن صورت روی پوستتان مانده است را از بین میبرد. تونر به کوچیک شدن منافذتان و شاداب کردن پوستتان کمک میکند و باعث میشود پوستتان آمادگی بیشتری برای جذب سرم و آبرسان و مرطوب کننده و ماسک صورت ، پیدا کند. تونرها محلولهایی هستن که کارایی مختلفی دارن مثلا پاکسازی، جمع کردن منافذ، شاداب کننده ، ابرسان و…. ولی عموما تونرها رو به عنوان پاک کننده و قابض منافذ میشناسن و این نوع تونرها بیشتر کاربرد دارند.

 

 

 

چرا باید از تونر استفاده کنیم؟ آیا استفاده از تونر واقعا ضروری است؟؟

بله از واجب هم واجب تر است! وقتی شما این مرحله را از روتیین پوستتان حذف کنید یه مرحله طلایی رو از دست دادید!

وقتی شما پوستتان را میشویید، باقیمانده کرم ها و آلودگی ها و چربی اضافی پوست داخل منافذ باقی میماند .جمع شدن آنها به مرور زمان باعث بازتر شدن منافذ و جوش میشود. شما میتوانید با یک پنبه یا پد که به تونر آغشته کرده اید روی پوستتان بکشید … با این کار تمام آلودگی ها و باقیمانده های کرم و مواد آرایشی از داخل منافذ بیرون کشیده میشوند و ph  پوست تنظیم میشود . حتما دیده اید که با وجود شستن صورتتان پنبه کثیف میشود این پاک کردن منافذ به کوچیک کردنشان هم کمک میکند …این کار اصلی تونر هست اما تونرها می توانند خاصیت های دیگه هم داشته باشند

مثلا ممکن است تونری بخرید که مخصوص بستن منافذ باشد. این تونرها حاوی مواد قابض منافذ هستند که به تنگ شدن منافذ، بیشتر کمک میکنند

یا ممکن است دارای ترکیباتی باشند که به روشن کردن و شفافیت پوست کمک کند

یا ممکن است دارای اسیدهای میوه باشند و کمی لایه برداری کنند

یا ممکن است حالت آبرسانی داشته باشند که همه اینها بستگی به ترکیبات تونر دارد

تقریبا اکثر تونرها حاوی مقداری الکل هستند و همین الکل است که به پاکسازی پوست کمک میکند ( مگر بعضیا که نوشته  است فاقد الکل) تونرهایی که الکل زیادی دارند و کاملا بوی الکل میدهند را استفاده نکنید چون ترکیبات الکی در طولانی مدت باعث صدمه زدن به پوست میشود… به نظر من اگر تونرتان الکل دارد بعد از جذب شدنش ( مثلا یک ربع بعد) صورتتان را بشویید که الکل آن از روی پوست برود و بعد کرم تان را بزنیند چون الکل پوست را کدر میکند . تونری را نیز انتخاب کنید که بدون پارابن باشد. در حقیقت بهترین تونر ها ، تونرهای بدون الکل و پارابن هستند.

 

 

تفاوت میسلار و تونر چیست؟ 

 

  • میسلار واتر قبل از شست و شوی صورت زده میشود اما تونر بعد از شستشوی صورت
  • میسلار واتر صرفا کارش پاک کردن آلودگی و آرایش است اما تونر کارش تنظیم PH پوست و از بین بردن اضافات آرایش است که بعد از شستشو هنوز روی پوست مانده است اما آرایش پاک کن نیست.
  • بیس و پایه میسلار واتر آب است و مولکول های ریز روغن داخلش وجود دارد اما تونر باید بدون روغن باشه
  • میسلار واتر بعد از استفاده احتیاج به شستشو دارد اما تونر بعداز استفاده نیاز به شستشو ندارد
  • میسلار واتر ها تقریبا همگی یک کاربرد دارند اما تونرها انواع گوناگونی دارن و هرکدام یک ویژگی دارند

بعد از تونر صورتمان را بشوییم؟

خیر!!! بعد از استفاده از تونر صورت خود را نشویید. مگر اینکه تونرتان دارای درصد زیادی الکل باشد که آنهم بعد از چند دقیقه ( مثلا یک ربع ) بهتر است صورتتان را با آب خالی بشویید. اما اگر الکل ندارد و یا کمی دارد لازم نیست.

چگونه باید از تونر استفاده کرد؟

 

مقداری از تونر را روی پد های آرایشی میریزیم و به آرامی به صورت دورانی روی صورت و گردن میکشیم .

استفاده از تونر برای جه پوست هایی ضروری است؟

استفاده از تونر ها بیشتر برای پوستهای معمولی و چرب توصیه میشه نه خشک. استفاده از تونرها چه صبح قبل از آرایش و چه شب قبل از خواب بدون مشکل است ولی اگر پوست خشکی دارید فقط شبها استفاده کنید .

آیا میشود تونر را به دور چشم هم زد؟

از تونر های غیر الکی و غیر معطر برای دور چشم هم میشود استفاده کرد

استفاده از تونر رطوبت پوست را تامین کرده و کلاژن تولید می کند تونر به کوچک شدن منافذ کمک میکند.

 

تونر شست و شوی بیودرما

 

درباره‌ی مهندس درویش زاده پشتیبان لاین استور

همچنین ببینید

ماسک حبابی آمینواسید ایمیجز ضدجوش

فواید ماسک حبابی آمینواسید ایمیجز

فواید ماسک حبابی آمینواسید ایمیجز با سلام به همراهان عزیز آرایشی بیست  از مهترین فواید ماسک …