ورود به کانال تلگرام ورود به پیج اینستاگرام
تکنیک های رنگ مو در آرایشی بیست

تکنیک های رنگ مو

تفاوت بالیاژ با آمبره و سامبره

حتما تا به حال با نام روش های رنگ کردن مو مواجه شده اید روش هایی با نام آمبره، سامبره و بالیاژ که با استقبال زیادی از طرف خانم ها مواجه شده است. بسیاری از افراد متوجه تفاوت این سه روش با یکدیگر نمی شوند. اگر شما اهل پیگیری ترندهای رنگ مو باشید تا به حال بارها با این نام ها مواجه شده اید. در اینجا قصد داریم تا تفاوت این روش ها با یکدیگر را برای شما شرح دهیم تا با اطلاعات بیشتری اقدام به انتخاب سبک و تکنیک رنگ موی خود نمایید.

بالیاژ چیست؟

بالیاژ یک نام فرانسوی است و به تکنیکی برای هایلایت کردن مو اطلاق می شود. در این روش به مو جلوه ای طبیعی بخشیده می‌شود به گونه ای که تفکیک قسمت های رنگ موی طبیعی فرد از قسمت هایلایت شده قابل شناسایی نیست. متخصصان رنگ کار برای انجام این روش از سلفون یا فویل برای جدا کردن قسمت های مختلف مو استفاده می کنند. تا از برون رفت رنگ مو به سایر موها جلوگیری نمایند. بالیاژ روش های متفاوتی دارد و هر کسی می تواند آن را با توجه به راحتی خود بومی سازی کند. بالیاژ یک روش سخت در اجرای رنگ مو است اما با این روش رنگ مو همیشه تازگی خود را حفظ خواهد کرد. سعی کنید موهایتان را برای بالیاژ به دست افرادی بسپارید که در این کار تبحر دارند، زیرا لازم است وقت زیادی صرف موهایتان شود و اگر متخصص رنگ کار نتواند از عهده رنگ کردن به خوبی برآید باعث آسیب رساندن به موهای شما می شود. آرایشگران حرفه ای همیشه اذعان دارند که بالیاژ در ظاهر بسیار راحت است اما ایجاد یک جلوه طبیعی در مو کار بسیار سختی است که از عهده هر کسی بر نمی آید.

آمبره چیست؟

آمبره کردن مو نوعی مدل هایلایت کردن در رنگ مو است که با استفاده از آن انتهای موها روشن تر از قسمت های ریشه ای مو است. با اجرای این روش هر چه به سمت انتهای مو برویم، موها با ایجاد سایه روشن به روشن تر می‌شوند و در انتها فقط رنگ روشن می ماند. متخصصان رنگ کار برای آمبره کردن لازم است از تکنیک بالیاژ استفاده نمایند.

سامبره چیست؟

بسیاری سامبره را خواهر آمبره می دانند، در این نوع رنگ مو ترکیب رنگ ها به سمت تیره تر شدن پیش می روند تا جلوه طبیعی تری را روی مو به نمایش بگذارند. در این روش هایلایت به رنگ طبیعی مو نزدیکتر است و در در انتهای مو سایه روشن هایی از رنگ روشن را در میان موی تیره خواهیم داشت.

 

تکنینک های بالیاژ آمبره و سامبره در آرایشی بیست

 

تفاوت بالیاژ و آمبره و سامبره

با توجه به آنچه که گفته شد مشخص شد که بالیاژ نوعی تکنیک پیاده سازی رنگ مو بر روی مو است به گونه ای که نمی توان فضای مشخصی را برای موهای رنگ شده در نظر گرفت اما آمبره و سامبره در واقع تکنیک های رنگ مو هستندکه هایلایت مو قابل تفکیک از رنگ موی اصلی است. هایلایت کردن مو مدل های متفاوتی دارد که سامبره و آمبره در کنار بی بی لایت، کالر ملت و … مشهورترین نوع آنها است.

شما هیچ وقت نمی توانید تنها با داشتن نام یا اسامی رنگ مو به متخصص رنگ کار خود منظورتان را برسانید پس حتما قبل از رفتن به آرایشگاه برای رنگ کردن مو تصویری از آنچه که می خواهید انجام شود پیدا کنید و آن را به آرایشگر خود نشان دهید و از او بخواهید موهایتان را به رنگ مورد علاقه تان در آورد.

نکات مهم در رنگ کردن مو

در توصیف رنگ دلخواه هر کسی ممکن است تصورات متفاوتی نسبت به دیگران داشته باشد پس لازم است که یک عکس پرینت شده یا سیو شده در موبایل خود به همراه داشته باشید تا منظورتان را واضحتر به آرایشگرتان بفهمانید. حتی می توانید تغییراتی که لازم است در تصویر ایجاد شود برای آرایشگرتان توضیح دهید. قطعا آرایشگر شما با داشتن یک تصویر در دست نتیجه بهتری را به شما ارائه خواهد کرد.

یادتان باشد رنگ کردن موها با وجودی که زیبایی خاصی ایجاد می کند ممکن است به بافت موی شما آسیب برساند پس رسیدگی به موهایتان را پس از هربار رنگ کردن در الویت قرار دهید.

درباره‌ی مهندس درویش زاده پشتیبان لاین استور

همچنین ببینید

ماسک حبابی آمینواسید ایمیجز ضدجوش

فواید ماسک حبابی آمینواسید ایمیجز

فواید ماسک حبابی آمینواسید ایمیجز با سلام به همراهان عزیز آرایشی بیست  از مهترین فواید ماسک …