ورود به کانال تلگرام ورود به پیج اینستاگرام
تیره شدن پوست و راههای درمان آن
تیره شدن پوست و راههای درمان آن

تیره شدن پوست و راههای درمان آن

تیره شدن پوست و راههای درمان آن

در این مطلب از سایت آرایشی بیست به علل تیره شدن پوست و راههای درمان آن خواهیم پرداخت

تغییرات رنگ پوست باعث ایجاد مشکلات روحی و اجتماعی در افراد میشه  به خصوص در کسانی که به دلیل نوع شغل خود تماس چهره به چهره و مستمر دارن میتونه موجب افسردگی یا تاثیر گذاری بر فعالیت فرد بشه . بخاطر همین شناخت علل این اختلالات رنگدانه ای و درمان صحیح آن خیلی مهمه .

 

مهم‌ترین عواملی که می‌تونه موجب بدرنگی پوست بشه ، بیماری‌های مزمن، غم، ترس، ناامیدی، نفرت، حسد، زیاده‌روی در نزدیکی با همسر و استفاده بیش از حد از مسهل‌هاست.یکی از کارهایی که به‌تازگی شایع شده خوردن سرکه سیب و عرق زیره برای کاهش وزن است. این افراد باید بدانند، مداومت بر مصرف سرکه علاوه بر آثار سوء‌ بر معده می‌تواند باعث بدرنگی پوست و میل آن به تیره شدن و بروز لکه‌های پوستی بشه.در ضمن، عرق زیره نیز با مداومت در مصرف، آثار سوئی بر باروری دارد و باعث زرد شدن و بدرنگی پوست می‌شود. حتی زیاد بوییدن زیره نیز می‌تواند تاثیر نامطلوبی بر رنگ پوست صورت داشته باشد.

 

رنگ طبیعی پوست به سه عامل ،هموگلبین ،کاروتنوئید و پیگمان ملانین بستگی داره ،که عامل سوم عامل اصلی تعیین کننده رنگ پوسته و اختلافات نژادی و جغرافیایی در رنگ پوست مربوط به این رنگدانه هست .

 

تیره شدن پوست و راههای درمان آن
تیره شدن پوست و راههای درمان آن

 

تغییرات رنگ پوست در افراد به دو صورت است:
۱- رنگ پوست ذاتی که عبارتست از میزانی از پیگمانتاسیون ملانین که به صورت ژنتیکی تعیین شده و در غیاب هرگونه تماس با نور خورشید یا تاثیرات دیگر وجود داره.

۲- رنگ پوست اکتسابی که به علت تماس با نور آفتاب یا هورمونال (همانند حاملگی ) به وجود میاد . در بعضی بیماری ها نیز مثل ملاسما (لک صورت) و آدیسون در اثر هر دو عامل، یعنی تداخل بین عوامل هورمونال و نور آفتاب به وجود میاد .

خوب است بدانید از مهم‌ترین عوامل مؤثر بر سلامت پوست داشتن خواب کافی و به وقت است. کم‌خوابی، پرخوابی، به وقت نخوابیدن، کم‌نوشی و بدخوری تاثیرات سوئی بر سلامت پوست و زیبایی داره.

روشهای درمانی متعددی برای درمان لک صورت وجود داره که پزشک پس از بررسی های اولیه جهت بیمار انجام می دهد. استفاده از داروهای موضعی مثل هیدروکسین،تره سنیونین،اسیدهای الفا هیدروکسی،اسید کوجیک،اسید آزلاتیک و کراترکسی ها مثل اسید سا سبک ،اسید لاکتیک و اقدامات درمانی مانند پلیگیک های شیمیایی مثل tca ، فنل ،محلول جستر و پا ارم بریزن ، کوتر کرایو و بکار گیری لیزر های اربیوم یاک، لیزرC۲۰و لیزر روبی مواردی هستند که پزشک با توجه به وضعیت بیمار،نوع لک و علت آن در درمان از آن استفاده می کنند.

 

پیشهاد آرایشی بیست به شما ماسک صورت لوبیا سبز وان اسپرینگ

ماسک صورت لوبیا سبز وان اسپرینگ
ماسک صورت لوبیا سبز وان اسپرینگ

Onespring screen Beans clean Transparent Mask

مشخصات محصول :

☘️ حاوی عصاره های طبیعی
☘️ سفید کننده پوست
☘️ بازسازی کننده پوست
☘️ کوچک کننده منافذ باز پوست
☘️ ماسک فوق‌العاده نازک
☘️ جذب مایع سریع 
☘️ تغذیه کننده پوست
☘️ سفت کننده پوست
☘️ مناسب انواع پوست

صفحه محصول

درباره‌ی مهندس درویش زاده پشتیبان لاین استور

همچنین ببینید

ماسک حبابی آمینواسید ایمیجز ضدجوش

فواید ماسک حبابی آمینواسید ایمیجز

فواید ماسک حبابی آمینواسید ایمیجز با سلام به همراهان عزیز آرایشی بیست  از مهترین فواید ماسک …