ورود به کانال تلگرام ورود به پیج اینستاگرام
ماسک شفاف ارایشی بیست

راه های شفافیت پوست و صورت به روش طبیعی

ماسک شفافیت

به سراغ شش مادۀ مفید و طبیعی می رویم که در هر خانه ای پیدا می شود. سپس می آموزیم که چگونه از آن ها ماسک طبیعی برای صورت، مو و دور چشم بسازیم تا همیشه پوستی روشن و شفاف داشته باشیم.

ماسک صورت برای شفاف شدن پوست تمام خانم های زیبا را جذب می کند. ماسک طبیعی صورت، مو و دور چشم قابل دسترس همه است. بنابراین بسیاری ماسک خانگی را ترجیح می دهند. اما درست کردن این ماسک ها باید ساده هم باشد.

در ادامه به سراغ شش مادۀ مفید و طبیعی می رویم که در هر خانه ای پیدا می شود. سپس می آموزیم که چگونه از آن ها ماسک طبیعی برای صورت، مو و دور چشم بسازیم تا همیشه پوستی روشن و شفاف داشته باشیم.

۶ ماسک صورت برای شفاف شدن پوست

۱- عسل طبیعی

ماسک طبیعی

لایه بردار، آبرسان و ضد جوش 

 

اگر می خواهید از ماسک طبیعی عسل نتیجه بگیرید، از «نوع طبیعی» آن استفاده کنید. عسل طبیعی یا ارگانیک بر خلاف عسل های به اصطلاح «مخلوط شکر»، خواص بیشتری دارند. به توصیۀ کارشناسان، یک یا دو قاشق چای خوری از عسل را ۱۵ دقیقه روی پوست تمیز و مرطوب بگذارید. خواص ضد باکتری آن با لکه ها مبارزه و سلول های مرده را از بین می برد. همچنین رطوبت طبیعی به پوست می رسد. در نتیجه پوست شما نرم شده و چروک های سطحی محو می شوند.

۲- ماسکِ … ماست!

ماسک طبیعی

ماست ساده حاوی مقدار کمی اسید لاکتیک است. آلفا هیدروکسی اسید ماست آرام آرام پوست را لایه برداری می کند. همراه با پروبیوتیک هایی که برای پوست شما مفید هستند.

مقدار کمی ماست روی صورت خود بگذارید. برای نتیجه بهتر، می توانید ماست را با عسل طبیعی ترکیب کنید. ماست کم چرب وماست پر چرب هر دو در این ماسک خانگی قابل استفاده هستند. البته ماست های پر چرب آبرسانی بیشتری دارند.

۳- چای سبز

ماسک طبیعی

از هر چه بگذریم سخن چای خوش تر است. چای دارای آنتی اکسیدان های محافظ است و می تواند دو برابر یک اسپری طراوت بخش صورت عمل کند.

دو عدد چای کیسه ای یا مقداری چای سبز دم کرده را در بطری آبپاش بریزید و در یخچال نگهداری کنید. به این شکل می توانید آن را برای چند روز متوالی استفاده کرده و روی صورت اسپری کنید. این اسپری برای فصل های خنک سال بهترین گزینه است.

۴- ماسک سرکه سیب برای مو

ماسک طبیعی

بسیاری از مردم از فواید سودمند سرکه سیب برای سلامتی تعریف می کنند. اما در مورد خواص ماسک خانگی سرکه سیب چقدر می دانید؟

سرکه سیب رقیق شده یک ماسک طبیعی عالی است به باور کارشناسان، کافی است آن را با کمی آب مخلوط کنید. سس به کمک پنبه یا پد روی صورت بمالید. درست مانند یک تونر از آن استفاده کنید. سرکه سیب، برای مو هم خاصیت شفاف کنندگی دارد. برای از بین بردن بقایای آلودگی از روی مو، این روش ساده را امتحان کنید:

آب سه عدد لیمو را بگیرید. سپس آن را با نصف فنجان سرکه و سه فنجان آب گرم مخلوط کنید. سپس آن را روی موهای خشک اسپری کنید تا حسابی مرطوب شوند. در مرحلۀ بعدی، ماساژ دهید و سه تا پنج دقیقه صبر کنید. در نهایت با شامپو (و در صورت نیاز نرم کننده) موی خود را بشورید.

۵- ماسک آووکادو برای مو

ماسک طبیعی

آووکادو سرشار از چربی های مفید و سالم است. این ماده پر خاصیت، برای آبرسانی مو و پوست سر نیز مناسب است. با این روش ساده، یک ماسک طبیعی  برای خود بسازید:

نیمی از یک آووکادو رسیده و نصف فنجان خامه ترش پر چرب را با یک قاشق چای خوری آب لیمو مخلوط کنید. آووکادو را با خامه ترش و آب لیمو مخلوط  و به صورت پوره درآورید. مخلوط را مستقیماً روی پوست سر خود پهن کنید. یک کلاه یک بار مصرف که مخصوص رنگ مو است روی آن بکشید و بیست دقیقه منتظر بمانید. سپس با شامپو و نرم کننده موهایتان را بشویید.

علاوه بر چربی های موجود در آووکادو، اسید لاکتیک و اسید سیتریک موجود در خامه ترش و آب لیمو آرام آرام پوست سر را لایه برداری می کنند. بدین ترتیب محیطی ایده آل برای رشد موهای جدید و سالم فراهم می شود.

۶- ماسک موز برای دور چشم

ماسک طبیعی

موز سرشار از پتاسیم و مواد معدنی و برای حفظ رطوبت پوست مفید است. موز می تواند پوست نازک دور چشم را آبرسانی کند.

یک چهارم موز با یک چهارم خیار پوست کنده و یک قاشق غذاخوری عسل طبیعی را مخلوط کنید سپس برای سی دقیقه در یخچال قرار دهید. یک لایه نازک از این مخلوط خنک را زیر چشمانتان بگذارید و ۱۵ دقیقه بعد بشورید. پتاسیم موجود در موز با خاصیت آبرسانی عسل و خیار یک مرطوب کننده قوی تشکیل می دهند. این ماسک صورت برای خطوط دور چشم مفید است.

درباره‌ی مدیر آرایشی بیوآکوا پخش آرایشی

سارا سبحانی هستم کارشناس سایت آرایشی بیست و خوشحالم که میتونم مشاور شما باشم تا بهترین برند ها و محصولات آرایشی رو انتخاب کنید . امیدوارم که همیشه شاد و خرم و پیروز و سربلند و خوشگل و جذاب باشید .

همچنین ببینید

ماسک حبابی آمینواسید ایمیجز ضدجوش

فواید ماسک حبابی آمینواسید ایمیجز

فواید ماسک حبابی آمینواسید ایمیجز با سلام به همراهان عزیز آرایشی بیست  از مهترین فواید ماسک …