ورود به کانال تلگرام ورود به پیج اینستاگرام

رنگ کردن موها در چه شرایطی ممنوع است؟

رنگ کردن مو ، ترمیم موها
وقتی میبینید موهایتان آسیب دیده است باید رنگ کردن مو را کنار بگذارید و فکری برای ترمیم آن ها کنید تا از بیشتر شدن آسیب موهایتان جلوگیری کنید.

نشانه های ممنوعیت رنگ کردن موها

از زمان های قدیم خانم ها علاقه زیادی به رنگ کردن موهایشان داشتند که قدیم تر ها از حنا برای رنگ کردن موها استفاده میکردند اما امروزه رنگ های شیمیایی جایگزین آن شده اند و این گونه رنگ ها عوارض زیادی به همراه دارند.

برخی از خانم ها برای اینکه سفیدی موهایشان را بپوشانند مجبور اند هر چند روز یکبار موهایشان را رنگ کنند و این میتواند بسیار مضر باشد و به موها آسیب وارد کند زیرا استفاده مکرر از رنگ مو باعث شکنندگی موها، وز شدن موها و زبر شدن مو ها میشود.

رنگ کردن مو

عوارض رنگ کردن مداوم مو

از دیگر عوارض استفاده مداوم از رنگ مو میتوان به قرمزی پوست سر، التهاب، خارش، شوره و حساسیت اشاره کرد، حساسیت به مواد شیمیایی داخل رنگ مو باعث سورش و ورم کردن پوست سر میشود و حتی سوختگی در سر ایجاد میکند.

در بعضی مواقع باید دست از رنگ کردن موها بردارید و آن ها را به طور مرتب رنگ نکنید زیرا موها آسیب دیده اند و نیاز به ترمیم دارند.

ترمیم موهای آسیب دیده

در چه شرایطی نباید موها را رنگ کرد؟

از کجا بفهمیم که نباید به رنگ کردن موها ادامه دهیم؟

خارش و التهاب پوست سر

وقتی یک مدت به صورت مداوم موهایتان را رنگ میکنید پوست سرتان شروع به خارش میکند و ملتهب میشود این یعنی حساسیت به مواد داخل رنگ مو، در چنین شرایطی باید دست از رنگ کردن موها بردارید و به فکر ترمیم موهای سر و درمان پوست سر باشید.

شکننده و زبر شدن موها

خانم هایی که از رنگ موهای معمولی استفاده میکنند موهایشان به آن صورت دچار آسیب نمیشود اما ماده بی رنگ کننده مو حسابی به کوتیکول مو آسیب وارد میکند که در این شرایط موها خشک و شکننده میشوند.

زبر شدن مو

زبر شدن موها بعد از رنگ کردن

سفید شدن موها

هربار که موهایتان را رنگ میکنید کمرنگ تر میشود؟ این یعنی موهای سفیدتان دارد بیشتر و بیشتر میشود بهتر است دست از رنگ کردن موهایتان بردارید و وقت تان را برای کارهای مهمتری صرف کنید اینطوری موهایتان کمتر آسیب میبینند.

موهای آسیب دیده را چگونه ترمیم کنیم؟

  • برای ترمیم موهای آسیب دیده دیگر موهایتان را رنگ نکنید
  • از سشوار و اتو مو استفاده نکنید
  • موهای آسیب دیده را کمی کوتاه کنید
  • از نرم کننده و تقویت کننده مو استفاده کنید

درباره‌ی مهندس درویش زاده پشتیبان لاین استور

همچنین ببینید

ماسک حبابی آمینواسید ایمیجز ضدجوش

فواید ماسک حبابی آمینواسید ایمیجز

فواید ماسک حبابی آمینواسید ایمیجز با سلام به همراهان عزیز آرایشی بیست  از مهترین فواید ماسک …