ورود به کانال تلگرام ورود به پیج اینستاگرام
مزایای شمع گوش
فواید شمع گوش

شمع گوش و فواید آن

شمع گوش و فواید آن


شمع گوش و فواید آن : شمع گوش روشی است که با استفاده از شمعی روشن و توخالی، برای تمیز کردن گوش از سموم اضافی، جرم و همچنین برای موارد دیگر برای سلامتی استفاده میشود. اگرچه این روش به طور گسترده‌ای در سراسر آسیا، اروپا و آمریکای شمالی مورد استفاده قرار گرفته است، اما هنوز هم مورد سوء‌ظن‌های برخی متخصصان حرفه‌ای نیز قرار دارد. شواهد موجود حاکی از آن است که در طول تاریخ تاثیرات مثبت این روش درمانی وجود داشته و مردم آن را یک عمل مهم فرهنگی، مراقبتی و درمانی در نظر می‌گرفته‌اند.

از لحاظ ایمنی، در مورد این روش درمانی نقدهای زیادی وجود دارد. از آن جایی که شمع خالی در نزدیکی صورت قرار می گیرد، برخی از متخصصان به جای فواید سلامتی، به خطرات احتمالی آن اشاره می کنند. می توانید تمام خاکستر شمع را از طریق یک تکه ورق حلبی یا صفحه ی فلزی بیرون کشیده و شمع را خالی کنید. نکته ی مهم این است که اجازه دهید تا دود به پایین  قیف رفته و لوله ی آن خالی شود. با حرارت دادن به جرم گوش و ایجاد یک خلاء، مواد اضافی و سموم از بین می روند.

 

شمع گوش و فواید آن
شمع گوش

دستورالعمل استفاده از شمع گوش

 

شمع گوش و فواید آن

اگر می خواهید شمع گوش را در خانه استفاده نمایید، این راهنمایی ها به شما کمک فراوانی می کنند.

مرحله اول: به یک طرف دراز بکشید

مرحله دوم: انتهای نوک تیز موم پارچه ایِ شمع توخالی را به درون گوش فرو ببرید.

مرحله سوم: تکه ی حلبی یا صفحه ی فلزی را به وسط شمع خالی وصل کنید.

مرحله چهارم: شمع را روشن کنید. زاویه ریختن خاکستر را با صفحه ای که گرفته اید ، تنظیم کنید.

مرحله پنجم: هنگامی که شعله به ۲ اینچ می رسد، شمع را از گوشتان برداشته یا خاموش کنید.

مرحله ششم: همین عمل را روی گوش دیگر تکرار کنید.

مرحله هفتم: هر دو گوش را با روغن های ملایم یا ضد عفونی کننده پاک کنید تا از آن ها در برابر هر گونه عفونت یا التهاب محافظت کنید.

در ادامه به مزایای شمع گوش میپردازیم.

 

وزوز گوش

شواهد نشان می دهند برخی از افرادی که از مشکل صداهای آزار دهنده داخل گوششان رنج می برند، شمع گوش می تواند با پاک کردن عمقی گوش، مواد اضافی و گرفتگی لوله های گوش آن ها را برطرف کند.

مشکلات شنوایی

برخی از افراد مشکل شنوایی دارند که در سنین جوانی ممکن است به دلیل گرفتگی کانال گوش باشد. این روش درمانی می تواند کمک خوبی برای درمان این مشکل باشد.

افزایش جرم گوش

اگرچه جرم گوش به تنهایی تهدیدی برای سلامتی گوش نیست، ولی چنانچه جرم گوش به بیش از حد ممکن برسد، می تواند دردناک باشد. همچنین می تواند احساس ناخوشایندی داشته باشد. در نتیجه زمینه ی مناسبی را برای رشد باکتری ها و دیگر پاتوژن های نا خواسته فراهم می آورد.

عفونت گوش

اگر شما دائما از عفونت گوش رنج می برید شمع گوش می تواند به کاهش عفونت های مکرر و دردناک کمک کند و محل رشد باکتری ها را از بین ببرد.

عوارض جانبی شمع گوش

شمع گوش با وجود مزایای فراوان، دارای عوارض جانبی مانند سوختگی های ناگهانی ناشی از ذوب شدن شمع می باشد. همچنین ممکن است به پرده ی گوش نیز آسیب برساند. هرچند که در مراحل ابتدایی، تشخیص آن ممکن است دشوار باشد. در بعضی موارد اگر مدت درمان طولانی باشد و یا به طور نامناسب انجام شود، می تواند در نهایت منجر به از دست رفتن شنوایی شود. پیشنهاد میشود این روش درمانی را زیر نظر متخصص انجام دهید.

درباره‌ی مهندس درویش زاده پشتیبان لاین استور

همچنین ببینید

فواید ماسک های ورقه ای چیست ؟

فواید ماسک های ورقه ای چیست

فواید ماسک های ورقه ای چیست ؟ در این مطلب از سایت آرایشی ۲۰ به …