ورود به کانال تلگرام ورود به پیج اینستاگرام

شناخت عطر و ادکلن اصل از تقلبی

یکی از مشکلاتی که متاسفانه اغلب مردم ایران برای خرید عطر باهاش مواجه هستن عطرهای تقلبی و یا به اصطلاح فیک هست . عطرهایی که به اسم اصل ، با قیمتی بالا و ظاهری کاملاً پر جلا و در فروشگاه هایی در ظاهر بسیار موجه فروخته می شن .

قبل از هر چیز چند نکته که به اشتباه بین مردم جا افتاده رو توضیح میدهم .
۱) عطر باید دوام و ماندگاری بالایی داشته باشه و یک روز یا بیشتر روی پوست بمونه درغیر این صورت تقلبیه !
این حرفیه که به غلط جا افتاده ، با دوام ترین نوع عطر Eau the Perfume ها هستن که نهایت از ۵ الی ۸ ساعت می توانند دوام بیارن که البته قبلاً هم این مسائل رو توضیح دادم که دوام به نوع رایحه عطر هم بستگی داره . eau the toilette ها حدودا ۳ الی ۶ س×اعت دوام دارن . مواردی بسیار خاص از عطرها هم به ندرت وجود دارن که بیش از این زمان دوام میارن که گاهی مربوط به نوع پوست و شیمی بدن شخص استفاده کننده میشه . در خارج از کشور هم نحوه دوام عطرها تا حدود زیادی به همین صورت هست .
هر ساله بیانیه هایی برای تمام کمپانی های تولید کننده صادر می شه مبنی بر حذف بعضی مواد مضر که در عطرها به کار برده می شن و همین امر گاهی باعث می شه ماده ای که دوام عطر رو زیاد می کرده اما در حال حاضر مضر هست به دلیل سلامتی مصرف کننده از لیست حذف بشه و ماندگاری پایین بیاد .

ادکلن ۲۵میل ال هوم جان وین آرایشی بیست

۲) فقط عطرهای لیبل دار اصل هستن .
خیر . لیبل نشان دهنده عبور عطر یا ادکلن از مرز گمرگ هست و اینکه قاچاق نیومده . عطرهای زیادی هستن که به صورت قاچاق وارد می شن یا از طریق مسافر و … که بسیار قابل اطمینان هم هستن. لیبل ها عموماً باعث می شن قیمت عطر بالاتر بره!نحوه ی تشخیص
۳) بهتره پیش از خرید مدل عطر رو در اینترنت سرچ کنید و دقیق ظاهر اون رو ببینید .
کوچکترین تفاوت ها گاهی نشون دهنده تقلبی بودنه! البته گاهی و نه همیشه . چون بعضی مواقع کمپانی ها در دوره های زمانی مختلف پکیج عطرهاشون رو تغییر میدن که باید همیشه در جریان این تغییرات باشید .کدوم تقلبی بود و کدوم اصل ؟ می تونین تشخیص بدین ؟
جابجایی کلمات . کلمه ی GIORGIO به صورت GIORCIO نوشته شده یعنی یکی تقلبی هست و دیگری اصل !
این مورد شاید به نظر ساده بیاد اما وقتی در حال خرید هستید اون قدر غرق در نوع رایحه و انتخاب می شید که متوجه عدم وجود یک دندونه در حرف G نخواهید شد .۲) دومین موردی که باید بهش اشاره کنم ، رنگ شیشه ها هست. در بعضی مدل ها رنگ شیشه عطر تقلبی از اصل متفاوت زده می شه . عطری تقلبی از Clinique Elixir زنانه طراحی شده بود (که همچنان هم موجوده با بویی دقیقاً مثل عطر اصل) که قیمتی حدود ۵۰۰۰ تومان برای فروش داشت ، درحالی که مدل اصلی حدود ۵۵۰۰۰ تومان قیمت داره و تفاوت اون فقط زمانی مشخص می شد که عطر اصل رو در کنار تقلبی قرار می دادید ، اون موقع متوجه می شدید شیشه اصل کمی روشن تر از مدل تقلبی طراحی شده!
۳) سومین مورد فونت یا نوع قلم تایپی به کار رفته روی عطر هست. گاهی هیچ تغییری در مدل شیشه ، رنگ بندی و طراحی ایجاد نمی شه بلکه تغییرات روی فونت به کار رفته روی نام عطر و یا مارک آن اعمال می شه. نوشته روی عطر باریک تر یا ضخیم تر می شه ، پهن تر و کوتاه نوشته می شه یا بلندتر و باریک . لازمه نمونه اصل رو از نزدیک دیده باشید تا توانایی تشخیص داشته باشین برای همین تصاویر رو پیش از خرید سرچ کنید و ببینید.

۴) تغییر در لوگوی عطر (آرم عطر). این نمونه رو به خصوص در طرح لوگوی عطرهای ورساچه زیاد دیدم. چون لوگوی پیچیده ای داره ، با دست کاری به راحتی تشخیص داده نمی شه و کمتر کسی به ریز جزئیات اون دقت می کنه! حاشیه ها پهن تر به کار گرفته می شن یا لوگو کوچکتر از مدل اصل زده می شه .
اینها راهنمایی هایی بود که تا حدود بسیار زیادی بهتون کمک می کنه که بتونید عطر اصل رو از بدل تشخیص بدین .تشخیص اصل از تقلبی، کاری کاملاً عملی و تجربیه ،نیاز به مهارت و دیدن انواع و اقسام عطرهای اصل و بدل داره و دقت بالا، اما بدونید فرمول مشخصی برای تشخیص این موضوع وجود نداره !
این کار ، گاهی به اندازه تشخیص اسکناس، چک یا طلا و جواهرهای های تقلبی سخته ، چون همیشه هستند کسانی که بسیار دقیق و ظریف کار می کنند !
در حال حاضر تخصص بیشتری نسبت به قبل دارید و این دانسته ها کمک زیادی به شما خواهد کرد. اما یک نکته رو فراموش نکنید ، همیشه هم کوچکترین تغییرات رو به منزله تقلبی بودن تلقی نکنید ، تغییرات پکیجینگ کمپانی ها رو همیشه در نظر داشته باشید، وسواس بیش از حد به خرج ندید و از افراد صادق خرید کنید .

درباره‌ی مهندس درویش زاده پشتیبان لاین استور

همچنین ببینید

ماسک حبابی آمینواسید ایمیجز ضدجوش

فواید ماسک حبابی آمینواسید ایمیجز

فواید ماسک حبابی آمینواسید ایمیجز با سلام به همراهان عزیز آرایشی بیست  از مهترین فواید ماسک …