ورود به کانال تلگرام ورود به پیج اینستاگرام

لاک ناخن محلول در آب برای کسانی که آلرژی به لاک دارند

آیا لاک ناخن محلول در آب  واقعا وجود دارد؟ لاک ناخن یک ماده آرایشی است که از ترکیب مواد شیمیایی مختلفی ساخته می‌شود. برخی از این ترکیبات شیمیایی می‌توانند باعث بروز بیماری شوند و در افراد مختلف واکنش‌های آلرژیک به وجود آورند. اما برخی از انواع جدید لاک ناخن از جمله لاک ناخن محلول در آب برپایه آب ساخته می‌شود و فاقد مواد آلرژی زا و خطرناک است. استفاده از لاک ناخن محلول در آب هیچ ضرری برای بدن و محیط زیست ندارد و باعث بروز بیماری و واکنش آلرژیک هم نمی‌شود. اما لاک ناخن محلول در آب چیست و چه ویژگی‌های خاصی دارد؟ در این مقاله اختصاصی از آرایشی بیست در مورد آلرژی به لاک ناخن مطالبی را بیان خواهیم کرد و لاک ناخن محلول در آب را که یک لاک بی‌ضرر و مناسب است به شما معرفی خواهیم نمود.

آلرژی به لاک ناخن

مطالعات مختلف نشان داده است که لاک ناخن حاوی مواد آلرژی‌زای (آلرژن‌ها) متعددی است و استفاده از این ماده آرایشی می‌تواند واک÷نش‌های آلرژیک مختلفی را به دنبال داشته باشد. لاک ناخن حاوی رزینی به نام تولوئن سولفونامید فرمالدهید است که در بسیاری از افراد باعث واکنش‌های آلرژیک می‌شود علاوه بر آن ترکیبات دیگری مثل دیبوتیل فتالات، متاکریلات و توسیلامید که در لاک ناخن مورد استفاده قرار می‌گیرد از ترکیبات آلرژی‌زای شناخته شده هستند. بنابراین اگر پس از لاک زدن دچار واکنش‌های پوستی و تنفسی شدید این ترکیبات موجود در لاک‌ها را مقصر بدانید. این آلرژی می‌تواند به اشکال مختلفی خود را نشان دهد اما از آن‌جایی که لاک ناخن در تماس مستقیم با پوست و ناخن قرار دارد و بخارهای حاصل از تبخیر و خشک شدن لاک با ریه و دستگاه تنفسی تماس دارد معمولا واکنش‌های آلرژیک به صورت سرفه، التهاب چشمی، التهاب پوستی و التهاب دستگاه تنفسی خود را نشان می‌دهد. بدیهی است که هر چه تماس لاک با بدن شما بیشتر باشد خطر بروز این واکنش‌ها نیز بیشتر خواهد بود.

محلول برای جلوگیری از آلرژی لاک ناخن در آرایشی بیست

این روزها ما بیش از گذشته در مورد مضرات لاک ناخن آگاهی داریم و می‌دانیم که مواد و ترکیبات شیمیایی موجود در این محصول آرایشی تا چند اندازه می‌تواند خطرناک و آسیب‌زا باشد. این تاثیرات و آثار مخرب بلافاصله خود را نشان نمی‌دهند چون مواد مضر موجود در لاک ناخن به تدریج جذب بدن می‌شود و در طول زمان تاثیر خود را به جا می‌گذارد. این تاثیرات ممکن است به صورت بیماری‌هایی مثل ناراحتی قلبی، تنفسی، نازایی و حتی سرطان خود را نشان دهد. برخی از افراد هم ممکن است نسبت به مواد شیمیایی موجود در لاک حساسیت داشته باشند و بلافاصله دچار واکنش‌های آلرژیک شوند. در هر صورت استفاده از لاک‌های معمولی برای همه مضر است و بهتر است تا حد ممکن کمتر مصرف شوند. اما هیچ کس نمی‌تواند استفاده از لاک ناخن را برای همیشه کنار بگذارد.

لاک ناخن محلول در آب

لاک ناخن محلول در آب یک محصول جدید و بی‌ضرر

در حال حاضر حرکتی به نام Clean Beauty در دنیای زیبایی در حال شکل گیری است که احتمالا با آن آشنایی دارید. در این نوع از زیبایی، برای مراقبت از پوست و آرایش از محصولاتی استفاده می‌شود که فاقد مواد شیمیایی مضر برای بدن و محیط زیست هستند و به کار بردن آن‌ها باعث بروز واکنش‌های آلرژیک نمی‌شود و لاک ناخن هم از این حرکت مستثنی نبوده است عجیب است اگر بدانید لاک‌های معمولی حاوی مواد شیمیایی خطرناکی مثل فرمالدهید و دیبوتیل فتالات هستند که سرطانزا بودن آن‌ها اثبات شده است. اما خوشبختانه جایگزین‌های جدیدی برای این مواد یافت شده و در سال‌های اخیر نوع جدیدی از لاک ناخن وارد بازار شده که تحت عنوان لاک ناخن محلول در آب شناخته می‌شود.

محلول برای جلوگیری از آلرژی لاک ناخن در آرایشی بیست

در این نوع جدید لاک موسوم به لاک ناخن محلول در آب ، مواد خطرناکی که از آن‌ها صحبت کردیم (یعنی فرمالدهید و فتالات) با یک ماده بی‌ضرر جایگزین شده‌اند. این ماده بی ضرر همان طور که احتمالا خودتان هم حدس زده‌اید آب است. لاک ناخن محلول در آب بر پایه آب ساخته می‌شود و واضح است که به اندازه لاک‌های معمولی ماندگاری ندارد اما آرامش خاطری که با استفاده از این نوع لاک‌ها خواهید داشت و دوری از مواد شیمیایی مضر قطعا ارزش آن را خواهد داشت که بخواهید هر روز لاک خود را ترمیم و تجدید کنید.

لاک ناخن محلول در آب یک ضرورت برای کسانی است که دچار آلرژی هستند و نسبت به لاک‌های معمولی واکنش نشان می‌دهند. همچنین اگر به سلامتی خود اهمیت می‌دهید و نمی‌خواهید در آینده به بیماری‌های خطرناک دچار شوید اما دوست ندارید آرایش و زیبایی دست و ناخن خود را نیز کنار بگذارید لاک ناخن محلول در آب بهترین گزینه برای شما است. لاک ناخن محلول در آب غیرقابل اشتعال، غیرسمی و کاملا بی‌ضرر است و در تولید و آزمایش آن به حیوانات بی‌گناه آسیب و صدمه‌ای وارد نمی‌شود. این نوع لاک‌ها هیچ ضرری به محیط زیست نمی‌رسانند و زیبایی آن‌ها چیزی کم از زیبایی لاک‌های معمولی ندارد.

لاک ناخن محلول در آب

در حال حاضر برندهای مختلفی در جهان به تولید لاک ناخن محلول در آب روی آورده‌اند که از میان آن‌ها می‌توان به برند Sophie ، Aquarella، Suncoat ، Little Ondine،Habit Cosmetics،Honeybee Garden ،UNT و Keeki Pure اشاره کرد. برندهای شناخته شده‌ای مثل زویا و کوته هم خط تولید مخصوص لاک ناخن محلول در آب دارند که شما می‌توانید از محصولات اختصاصی آن‌ها استفاده کنید. قیمت لاک ناخن محلول در آب چندان بالاتر از لاک‌های معمولی نیست اما برندهایی که این محصولات را تولید می‌کنند معمولا لوکس هستند و محصولات آن‌ها قیمت بالایی دارد. در هر صورت اگر قصد تهیه لاک ناخن محلول در آب را داری حتما از برندهای معتبر خریداری کنید و دقت کنید که عبارت Water Based روی بطری آن درج شده باشد.

لاک ناخن محلول در آب

سایر لاک‌های بی‌ضرر

اگرچه لاک ناخن محلول در آب هیچ ضرری برای بدن ندارد اما تنها نوع لاک بی‌ضرر هم نیست. لاک‌هایی وجود دارند که برپایه آب نیستند اما فاقد مواد مضری هستند که به بدن آسیب می‌رسانند. همان طور که گفتیم لاک ناخن محلول در آب ماندگاری زیادی ندارد و به دلیل ترکیبات برپایه آب خیلی زودتر از لاک معمولی پاک می‌شود اما سایر لاک‌های بی‌ضرر این محدودیت را ندارند و صرفا مواد مضر در ترکیب آن‌ها به کار نرفته است. اگر شما جزو افرادی هستید که دچار واکنش آلرژیک نسبت به انواع لاک هستید می‌توانید از این نوع لاک‌های بی‌ضرر که به آن‌ها هایپورآلرژنیک هم گفته می‌شود استفاده کنید. لاک‌های هایپوآلرژنیک فاقد ترکیبات شیمیایی خطرناکی هستند که باعث سرطان و حساسیت می‌شوند.

لاک ناخن محلول در آب

این ترکیبات عبارتند از رزین‌ها، تولوئن‌ها تسیلامید و همه ترکیبات حاوی فتالات و فرمالدهید. البته این‌ها تنها ترکیبات مضر موجود در لاک نیستند اما اگر می‌خواهید لاکی فاقد آثار آلرژی‌زا تهیه کنید حتما باید از نبود این مواد در ترکیبات لاک اطمینان حاصل کنید. سایر موادی که در ترکیبات لاک‌ها وجود دارند و می‌توانند مضر باشند عبارتند از کافور، زایلین، پارابن، سرب، تریپنیل فسفات، دی اتیل هگزیل ادیپات، DBP و TPHP. بدیهی است که هر چه مواد بیشتری از این لیست در ترکیب لاک شما وجود نداشته باشد و با مواد سالم و بی‌ضرر جایگزین شده باشد لاک انتخابی شما سالم و بی‌ضرر بوده و البته قیمت بالاتری هم خواهد داشت.

اما دقت داشته باشید که هر عبارت درج شده‌ای روی بطری لاک‌ها قابل اطمینان نیست مگر این که از یک برن معتبر و قابل اطمینان خرید کنید که استانداردهای لازم در آن رعایت شده باشد. لازم به ذکر است که تنها آلرژی داشتن به لاک استفاده از لاک‌های بی‌ضرر را برای شما ضروری نمی‌کند چون موادی که در ترکیب لاک‌ها به کار می‌روند در درازمدت جذب بدن می‌شوند و می‌توانند به بروز بیماری‌های خطرناکی از جمله سرطان‌ها منجر شوند. پس اگر برای سلامتی خود اهمیت قائل هستید حتما استفاده از لاک‌های سالم و بی‌ضرر را  (حتی اگر به هزینه‌های بالا منجر شود) در دستور کار خود قرار دهید.

لاک ناخن

درباره‌ی مهندس درویش زاده پشتیبان لاین استور

همچنین ببینید

ماسک حبابی آمینواسید ایمیجز ضدجوش

فواید ماسک حبابی آمینواسید ایمیجز

فواید ماسک حبابی آمینواسید ایمیجز با سلام به همراهان عزیز آرایشی بیست  از مهترین فواید ماسک …