ورود به کانال تلگرام ورود به پیج اینستاگرام
سرم بلوبری لانبنا محکم کننده پوست
سرم بلوبری لانبنا محکم کننده پوست

مرطوب کننده پوست

مرطوب کننده پوست

درود به همراهان عزیز آرایشی بیست   در این مطلب به معرفی مرطوب کننده پوست خواهیم پرداخت

رطوبت پوست:

محتوای آب قسمت­های زنده پوست (اپیدرم و درم) تقریباً ۸۰ درصد است. لایه بیرونی پوست که از سلول­ های مرده کراتینیزه تشکیل شده است محتوای آب کمتری دارد و حدود ۳۰-۱۰ درصد است.

این میزان آب باعث انعطاف­ پذیری لایه شاخی پوست می­ گردد. وقتی محتوای آب پوست در حد طبیعی است، ظاهر پوست، نرم، انعطاف­ پذیر، صاف و درخشان است و پوست حالت یکنواخت داشته و از خطوط بسیار ریز که به زحمت قابل مشاهده است تشکیل می­ شود. در پوست معمولی یک جریان مداوم آب از قسمت­ های عمقی پوست به لایه ­های سطحی وجود دارد که در نهایت آب رسیده به سطح تبخیر می­ شود.

چه عواملی باعث خشکی پوست می­ شوند؟

خشکی پوست پدیده­ای نسبتاً شایع است. اغلب مردم خشکی پوست را در شدت­ های مختلف و در زمان­ های مختلف تجربه می­کنند. خشکی پوست می­ تواند به دلیل عوامل خارجی یا به دلیل تغییر در توانایی پوست برای حفظ رطوبت باشد.

عوامل خارجی

مهم­ترین علت خشکی پوست، قرار گرفتن در معرض هوای خشک و باد است. باید توجه داشت که گرم کردن هوای محیط با استفاده از سیستم­ های گرمایی هم به کاهش رطوبت نسبی هوا منجر شده، به همین دلیل در زمستان پوست افراد بیشتر مستعد خشک شدن است. قرار گرفتن طولانی مدت در معرض سیستم ­های خنک­ کننده، هوای سرد و خشک و جریان مداوم هوا نیز باعث خشکی پوست می­شود.

شستشوی مداوم پوست همچنین از دیگر عواملی است که باعث از بین رفتن لایه چربی محافظ آن می­شود، به همین جهت بعضی از صابون­ ها خود عامل خشکی پوست می­ شوند. تماس پوست با بعضی مواد خاص هم می­تواند به خشکی آن بینجامد. بعضی مشاغل با موادی سروکار دارند که باعث از بین رفتن لایه چربی پوست می­شود مانند شوینده ­ها و حلال­ ها. مصرف بعضی داروها نیز مانند داروهای ضد آکنه باعث خشکی پوست می­ گردد.

تغییر توانایی پوست در حفظ رطوبت

با افزایش سن و به دلیل فرایندهای فیزیولوژیک، توانایی پوست در حفظ رطوبت، کاهش می­ یابد، به علاوه در بعضی بیماری ­ها پوست نمی ­تواند آب بدن را به­ طور طبیعی حفظ کند و مقدار زیادی آب از طریق جلدی از دست می ­رود مثل درماتیت­های آتوپیک و یا بعضی بیماری­ های پوستی که به دلیل سوء تغذیه هستند.

 

مرطوب کننده پوست

سرم بلوبری لانبنا

 

LANBENA Blueberry Serum

 

سرم بلوبری لانبنا لطیف کننده پوست
سرم بلوبری لانبنا لطیف کننده پوست

مشخصات محصول :

💜 حاوی عصاره بلوبری
💜 اسید هیالورونیک
💜 مرطوب کننده پوست
💜 ضد چین و چروک پوست
💜 لطیف کننده پوست
💜 بهبود دهنده پوست
💜 محکم کننده پوست
💜 مناسب انواع پوست

سرم بلوبری لانبنا لطیف کننده پوست

 

درباره‌ی مهندس درویش زاده پشتیبان لاین استور

همچنین ببینید

ماسک حبابی آمینواسید ایمیجز ضدجوش

فواید ماسک حبابی آمینواسید ایمیجز

فواید ماسک حبابی آمینواسید ایمیجز با سلام به همراهان عزیز آرایشی بیست  از مهترین فواید ماسک …