ورود به کانال تلگرام ورود به پیج اینستاگرام

مقایسه و آموزش آرایش در روز و شب

چرا آرایش شب و چرا آرایش روز؟ تفاوت این دو سؤال جدای از رنگ‌آمیزی و نوع آرایش، به‌طور اساسی و کلی در براق و مات بودن آرایش است. در اینجا به نحوه‌ی چگونگی آرایش روز و نوع آن در مقایسه با آرایش شب می‌پردازیم:

آرایش-روز-و-شب در آرایشی ۲۰

در مرحله‌ی اول این آرایش بهتر است تمام لوازم‌آرایشی که استفاده می‌شود از نوع مات و بدون اکلیل باشد که هر قدر این خصوصیت را داشته باشند، به شیک شدن و در عین حال زیبایی آرایش شما افزوده خواهد شد. برای میک آپ چشم‌ها بهتر است پس از آماده سازی پوست به‌وسیله‌ی کرم پودرهای مایعی که به‌هیچ‌وجه پوست را براق نشان نمی‌دهند و همچنین استفاده از کانسیلر برای رفع سیاهی دور چشم و استفاده‌ی پنکیک همرنگ پوست بر روی آن جهت یکدست و صاف شدن چهره، ابتدا چشم‌ها را کمی ریمل زده تا حالتی از آن برای خط چشم کشیدن در دست بیاید و سپس یک خط چشم ظریف و دقیقاً مماس با مژه‌ها در پشت چشم بکشید. این کار را بهتر است با خط چشم‌های مدادی انجام داده و با استفاده از همان مداد گوشه‌ی انتهایی چشم را پهن‌تر و مثل سایه زدن باز کنید و سپس دوباره ریمل بزنید.

در زیر چشم‌ها با استفاده از مداد دودی، خاکستری هاله‌ی باریکی برای جذابیت بیشتر چشم‌ها بکشید.

سایه را نیز بر حسب رنگ چشم انتخاب کرده و بهتر است آن را نیز از گروه رنگ‌های دودی، خاکستری مات انتخاب کنید.

اگر آرایش پررنگ و غلیظ تر را می‌پسندید می‌توانید در ادامه‌ی کار بر روی سایه‌ی خاکستری از رنگ‌های گرم مثل زرشکی یا نارنجی زده و نوع آرایش را به تیره‌تر تغییر دهید.

با این زیرساخت آرایش، بهتر است رژلب نیز از از هر رنگی که هست مات و بدون برق لب باشد که بسیار هماهنگ‌تر و زیباتر خواهد بود اما ازآنجایی‌که رژ لب‌های براق و مایع در حال حاضر بیشتر مورد توجه دختران جوان هستند می‌توان در کنار آرایش چشم و پوست مات گاهی هم با استفاده از رژلب‌های براق و یا برق لب به‌تنهایی، با ایجاد تضاد بین اجزای آرایش آن را تغییر داد و متفاوت ساخت.

آرایش شب

همان‌طور که  انواع لباس‌هایی که به‌اصطلاح لباس شب نامیده می‌شوند به‌گونه‌ای است که در شب از درخشندگی خاصی برخوردار باشند و جلوه‌ی ویژه‌ای داشته باشند، در مورد آرایش شب نیز می‌توان به همین مسأله اهمیت داد به‌طوری که میک‌آپی که در شب بر روی چهره و با نوع لباس دیده می‌شود  به نسبت آرایش روز باید نمایان‌تر و درخشان‌تر به نظر برسد.

حال برای اینکه بدانید در مجلس شب خاصی که دعوت می‌شوید بهتر است چگونه آرایشی داشته باشید به نکات زیر توجه کنید:

سعی کنید برای آماده‌سازی پوست جهت آرایش و میک‌آپ صورت رنگ چهره‌تان را زیاد تیره و گرفته نکنید تا در عکس به حالت خسته و گرفته دیده نشوید. بهتر است برای شروع آرایش پس از آماده کردن پوست با انواع کرم‌های زیرساختی، از کرم پودرهای براق و روشن (اغلب کرم پودرهای مایع این خصوصیت را دارا هستند) استفاده نمایید. دقت کنید پس از اتمام آرایش، زیاد رنگ باز چهره‌تان را با پنکیک نگیرید، تنها برای کمی مات کردن رژ گونه، یک لایه بر روی صورت بکشید.

ابروها را مخصوصا اگر با رنگ روشن رنگ شده‌اند، توسط سایه‌ی ابرو پررنگ کرده و به آنها فرم دهید.

برای زیر ابروها و با استفاده از هر گروه رنگ سایه‌ای که به سلیقه‌ی خود و با توجه به رنگ لباستان انتخاب کرده‌اید به ترتیب از رنگ‌های روشن بیس آن تا تیره، از بالا به پایین و از گوشه‌ی چشم به داخل، چشم‌ها را سایه بزنید با این تفاوت که بهتر است از سایه‌های براق و اکلیلی استفاده نمایید.

هاله‌ی زیر چشم‌ها را با سایه‌ی براق کرم یا طلایی کمرنگ سایه بزنید و کاملاً پهن و پخش کنید که البته گاهی کشیدن سایه همرنگ سایه‌ی پشت چشم به زیر چشم‌ها نیز بر زیبایی آرایش شب می‌افزاید.

در صورت داشتن مژه‌های کم‌پشت و نازک از مژه مصنوعی و در غیر این صورت با ریمل آنها را با چند ثانیه، چند ثانیه فاصله پر و بلند کنید.

در پشت چشم، خط چشم بلند و پهن مشکی و در زیر آن از مدادهای رنگی براق که بهتر است همرنگ لباس باشد و در امتداد خط چشم بالا کشیده شود، استفاده کنید.

از رژ گونه‌هایی که در آنها shine یا درخشندگی وجود دارد چه از گروه رنگ‌های بسیار روشن و چه متوسط و تیره‌تر برحسب گونه و نوع ترکیب صورت به شکل اشک بر روی گونه‌ها برنید.

بهتر است از رژ لب‌هایی که در کنارشان براق‌کننده‌ی رنگ خودشان نیز قرار دارد تهیه کنید زیرا با استفاده از رژلبی که ابتدا می‌زنید و سپس براق‌کننده‌ی آن، ماندگاری رژ را بیشتر خواهید کرد. می‌توانید از رژهای مایع براق نیز استفاده کنید و برای ماندگاری بیشتر این نوع رژها بر روی لب در همان ابتدای آرایش لب‌ها را نیز با کرم پودر کاملاً پوشانده و سفید کنید.

گاهی استفاده از براق‌کننده لب به‌تنهایی نیز در کنار آرایش چشم‌های براق در این نوع آرایش چهره را جذاب‌تر و شیک‌تر نشان خواهد داد.

در پایان میک‌آپ در صورت داشتن چشم‌های ریز، خط چشمی سفید و براق و در صورت داشتن چشم‌های درشت خط چشمی مشکی با مداد در داخل چشم‌ها بکشید.

درباره‌ی مهندس درویش زاده پشتیبان لاین استور

همچنین ببینید

ماسک حبابی آمینواسید ایمیجز ضدجوش

فواید ماسک حبابی آمینواسید ایمیجز

فواید ماسک حبابی آمینواسید ایمیجز با سلام به همراهان عزیز آرایشی بیست  از مهترین فواید ماسک …