ورود به کانال تلگرام ورود به پیج اینستاگرام
جنس موهای خود را بشناسید درآرایشی بیست

نوع و جنس موهای خود را بشناسید

آیا نوع و جنس موی خود را می شناسید؟

بهترین راه برای اینکه بدانید که موهایتان نیازمند به کدام یک از انواع شامپو هاست بکار گیری تست اسپری می باشد. در این روش از یک بطری اسپری دار که معمولا در هر آرایشگاهبی قابل دسترسی است استفاده می گردد. یک بطری اسپری دار که محتوی آب است.

 

روش بکار گیری تست:

در زمانیکه موهایتان کاملا خشک است با مقداری از این آب موهایتان را مرطوب (آب را اسپری) نمائید

آیا آب به سرعت و بی درنگ جذب می شود و یا اینکه همانند یک دانه تسبیح قبل از اینکه جذب گردد یر روی سطح موهایتان به پایین سر می خورد؟

اگر آب بر روی تار موهایتان به سرعت جذب گردید شما نیازمند استفاده از یک شامپوی نرمال تا خشک هستید زیرا موهای شما نیازمند رطوبت اضافی و مناسبی است که معمولا این نوع از شامپوها به علت دارا بودن مواد خاص رطوبت دهنده برای موهایتان به ارمغان خواهند آورد.

اگر آب بر روی سطح تار موهایتان سر خورد شما نیازمند استفاده از یک شامپو بری موهای نرمال تا چرب هستید. این روش یکی از راحت ترین و آسان ترین روش های سنجش نوع مو و یا انتخاب شامپوی مناسب برای موهایتان به شمار می رود.

موی نرمال و معمولی:

موی شما در صورتی نرمال و معمولی است که در پایان یک روز به همان حالتی باشد که در ابتدای صبح بوده است. اگر این چنین بود شما می توانید هر نوع شامپویی را انتخاب نمائید. شامپوی موهای نرمال شامپویی ملایم بوده و موجب برداشت بیش از حد چربی طبیعی لازم برای موی و پوست کف سر نمی گردد. چنین شامپویی دارای اسیدیته یا Ph هماهنگ و سازگار با پوست سر بوده و موجب خشکی مو و پوست کف سر نمی گردد. معمولا موهای نرمال و طبیعی نیاز به استحمام و شست وشوی دو بار در هفته را دارند.

 

موهای چرب:

دلیل اصلی وجود موهای چرب عملکرد غیر طبیعی غدد چربی موجود در کف سر به نام غدد سباسه می باشد. یک موی چب اغلب نیازمند یک یا چند روز شست و شوی بیشتر نسبت به موهای نرمال در هفته است تا موها ظاهری چرب نداشته باشند .

بهترین راه برای رهایی از چربی بیش از حد موهایتان انتخاب شامپوهایی است که دارای مواد اولیه گیاهی تنظیم کننده ترشح چربی بر روی کف سر می باشند. از این دست می توان به گزنه و تی تری اویل و نعناع فلفلی و ترکیبات منتول دار دیگر اشاره نمود. چنین شامپوهایی به ملایمت چربی موی سر را به حالت تعادل باز می گردانند.

 

موهای خشک:

اگر کف سرتان تمایل به خشک و سفت بودن داشته و و در سر خود خارشی را احساس نمودید و این خارش به خصوص پس از شامپو نمودن و خشک کردن مو تشدید شود شما کف سر خشک دارید. خشکی پوست کف سر معمولا به سبب کمبود و یا نبود چربی طبیعی ایجاد می گردد. بنابراین بهترین کار برای شما که مو و کف سر خشک دارید استفاده از یک شامپوی حاوی مواد مرطوب کنده است. چنین شامپوهایی به مو و کف سر خشکتان رطوبت لازم را می بخشد. اگر موی خشک دارید لازم است پس از شامپو نمودن از یک حالت دهنده ای که بر روی سرتان باقی بماند و نیازی به شستشو هم نداشته باشد همانند سرم های کاندیشنر استفاده نمائید.

 شما بعد از خواندن این مطلب می توانید محصولات مرتبط را نیز در پایین ببینید

شامپو کراتینه آناستازیا پخش آرایشی امارات

 

شامپو فامسک پخش آرایشی امارات

 

شامپو نیترو پخش آرایشی امارات

 

‎سرم مو نوبلز پخش آرایشی امارات

 

سرم گیاه ماکادمیا مکس لیدی پخش آرایشی امارات

درباره‌ی مهندس درویش زاده پشتیبان لاین استور

همچنین ببینید

ماسک حبابی آمینواسید ایمیجز ضدجوش

فواید ماسک حبابی آمینواسید ایمیجز

فواید ماسک حبابی آمینواسید ایمیجز با سلام به همراهان عزیز آرایشی بیست  از مهترین فواید ماسک …