ورود به کانال تلگرام ورود به پیج اینستاگرام

همه چیز در مورد اتو کشیدن موها

سرویس سبک زندگی فردا

 درست کردن مو در منزل دغدغه خیلی هاست، و برای انجام این کار از سشوار یا اتوی مو برای مدل دادن به مو استفاده می‌کنند. مثل هر کار دیگری، اتوکشیدن مو نیز باید‌ها و نباید‌هایی بهمراه دارد. 

 

ابتدا باید بدانید چه سایز اتوی مو مناسب مو‌های شماست

اتوی مو در سایز‌های مختلف در بازار عرضه می‌شود که هر یک برای مو‌های خاصی کاربرد دارد؛ بنابراین با توجه به نوع مو و کوتاه یا بلند بودن آن بهترین وسیله را برای اتوکشیدن مو انتخاب کنید.

 

اتوی موی سایز کوچک ۱.۵ سانتی برای مو‌های بسیار کوتاه یا صاف کردن چتری‌ها مناسب است.

 

اتو موی ۲/۵ سانتی برای مو‌های کوتاه، مثلا تا پایین گوش، و همچنین مو‌های نازک کاربرد دارد.

 

اتو موی ۳سانتی بیشتر برای اتوکشیدن مو‌های بلند تا روی شانه و همچنین مو‌هایی که ضخامت متوسطی دارند مناسب است.

 

اتو موی ۳/۵ سانتی برای اتوکشیدن مو‌های ضخیم، پرپشت و پایین‌تر از سرشانه مناسب است.

 

اتو موی ۵ سانتی برای مو‌های ضخیم و بسیار بلند کاربرد دارد.

تفاوت بین انواع اتوی مو را بدانید

اتوی موی سرامیکی

اتومو‌هایی که صفحه سرامیکی دارند حرارت را به طور یکسان پخش می‌کنند و احتمال آسیب کمتری دارند. اتوموی سرامیکی می‌تواند بهترین انتخاب برای اتوکشیدن مو باشد.

اتوموی تیتانیومی

اتومو‌های تینانیومی خیلی سریع‌تر از اتومو‌های سرامیکی گرم می‌شوند و گرما را نیز سریع‌تر منتقل می‌کنند. اگر به ندرت از اتوی مو استفاده می‌کنید، این انتخاب برای شما ضرری نخواهد داشت، اما اگر به طور مداوم موهایتان را اتو می‌کشید یا اتو مو را مدت زیادی روی مو قرار می‌دهید، احتمال آسیب با این اتو زیادتر است.

اتوموی تورمالین

تورمالین یک ماده معدنی کریستالی است که تکه شده و بعنوان روکش صفحات اتو استفاده می‌شود. اتوکشیدن مو با اتوموی تورمالین باعث می‌شود مو براق ترو صاف‌تر شده و کمتذر وز کند.

قبل از اتوکشیدن مو حتما از اسپری محافظت کننده مو در برابر حرارت استفاده کنید

قرار گرفتن مو در معرض حرارت ۳۶۵ درجه باعث خشک شدن و شکنندگی مو شده و در نهایت مو سوخته و آسیب می‌بیند؛ بنابراین پیش از اتوکشیدن مو و زمانیکه هنوز کمی نم دار و مرطوب است، کمی سرم مو یا اسپری مو مخصوص اتوی مو به کل مو‌ها بزنید تا محافظی بین آن و اتوی مو قرار بگیرد. بعضی از محصولات مخصوص اتوکشیدن مو بیش از حد مرطوب هستند و وقتی اتو می‌کشید با قرار گرفتن در برابر حرارت بالا به جای اینکه از مو محافظت کنند به آن آسیب می‌رسانند. حتما از محصولات با کیفیت و آزمایش شده استفاده کنید.

دمای اتو مو را از ۱۸۵ درجه سانتیگراد (۳۶۵ درجه فارنهایت) بالاتر نبرید
مو نیز مثل کاغذ در دمای ۲۳۰ درجه سانتیگراد می‌سوزد؛ بنابراین بهتر است حتی اگر اتوموی شما درجه‌ای بالاتر از ۳۶۵ درجه فارنهایتدارد، حداکثر حرارت اتومو را روی ۳۶۵ درجه فارنهایت نگه دارید. اگر مو‌های نازک تری دارید این دما باید بین ۳۰۰ تا ۳۲۵ درجه باشد.

 

اتوی مو را پس از استفاده تمیز کنید

با توجه به اینکه به مو‌ها اسپری یا محصولات آرایشی دیگری می‌زنید، اتو مو هنگام برخورد با مو‌ها این محصولات را به خود جذب می‌کند و اگر آن را تمیز نکنید، باعث آلوده شدن مو و آسیب دیدن آن می‌شود؛ بنابراین پس از هر بار استفاده از اتوی مو با یک دستمال خشک و مقداری الکل صفحات اتو را تمیز کنید تا آلودگی روی آن باقی نماند.

اتوکشیدن مو به روش‌های مختلف باعث می‌شود مو حالت‌های متفاوتی داشته باشد. این را بدانید اتو مو همیشه فقط قرار نیست موهایتان را یکدست صاف کند.

می‌توانید اتو مو را روی مو‌های بافته شده بکشید تا موتابدار شود.

همچنین می‌توانید مو را طوری اتو بکشید که حالتدار شود.

اگر می‌خواهید موهایتان کمی پوش داده شود هنگام اتوکشیدن مو زمانیکه به تاج مو رسیدید مو را را به سمت بالا اتوکشیده و با برس از زیر شانه بزنید تا پف بیشتری بگیرد. برای اینکه به این حالت بماند کمی اسپری حالت دهنده بزنید.

انواع اتو های مو را از سایت آرایشی بیست تهییه کنید
اتو مو

درباره‌ی مهندس درویش زاده پشتیبان لاین استور

همچنین ببینید

ماسک حبابی آمینواسید ایمیجز ضدجوش

فواید ماسک حبابی آمینواسید ایمیجز

فواید ماسک حبابی آمینواسید ایمیجز با سلام به همراهان عزیز آرایشی بیست  از مهترین فواید ماسک …