از پوشش صورت شروع کنید

صورت و آرایش طبیعی
قبل از هر چیز صورت خود را بشویید و خشک کنید

برای آنکه کرم آرایش شما به خوبی روی صورت بخوابد و ظاهری طبیعی داشته باشد، بایستی پیش از هر چیز صورت خود را شسته و با یک پارچه کاملا خشک کنید.

مرطوب‌کننده و پوشاننده

کرم‌های مرطوب‌کننده که لوسیون رنگی دارند و برخی از آنها ضدآفتاب هم هستند، سریع‌ترین و طبیعی‌ترین راه است. حتی اینگونه کرم‌ها مانند کرم پودر نیازی به هماهنگی با رنگ پوست ندارند. می‌توانید مانند کرم پودر عمل کنید و بر روی این کرم‌ها آرایش خود را انجام دهید.

کانسیلر

برای پوشاندن لکه‌ها یا سیاهی دور چشم، می‌توانید از کانسیلر استفاده کنید. این کانسیلرها به خوبی روی پوست می‌خوابد و جلوه طبیعی دارد. اما باید مراقب باشید زیاد از کانسیلر استفاده نکنید، فقط برای مناطقی از پوست که لکه یا ایرادی دارد از آن استفاده کنید. برای محو کردن سیاهی زیر چشم، ابتدا پوست زیر چشم را بکشید سپس با انگشتانتان کانسیلر را روی قسمت‌های تیره به آهستگی بمالید.

در صورت نیاز از پودر پنکیک استفاده کنید

اگر صورت شما براق شده، می‌توانید از پودرهای روغنی جاذب استفاده کنید ( اگر صورت شما بسیار چرب است، به جای مرطوب‌کننده رنگی فقط از پودر و کانسیلر استفاده کنید). با یک برس مخصوص پودر پنکک را به صورت دایره‌ای بر روی پوست صورت بزنید، بدین صورت جلوه‌ای طبیعی می‌بخشد و حالت پودری بودن آن روی صورت مشخص نمی‌شود.

رژگونه رنگ گرم

استفاده از رژگونه‌هایی با رنگ گرم یا صورتی جلوه ظریف و طبیعی به صورت می‌دهد.

حال نوبت چشم‌ها و لب‌هاست

صورت و آرایش طبیعی
سعی کنید در نور روز و کنار پنجره آرایش کنید

برای آنکه آرایش لایت و خوبی داشته باشید، سعی کنید آرایش خود را در نور روز انجام دهید. ترجیحا آینه را در کنار پنجره قرار دهید.

سایه چشم

یک رنگ ملایم مایل به قهوه‌ای جلوه طبیعی به چشمان شما می‌دهد، بدون آنکه مشخص باشد از سایه استفاده کرده‌اید. از رنگ سایه‌ای که کمی از رنگ پوست شما تیره‌تر است، استفاده کنید. سایه را پشت پلک تا مژه‌ها بکشید. مطمئن شوید که زاویه گوشه‌های سایه مشخص نباشد.

مداد چشم

اگر می‌خواهید جلوه چشمان شما بیشتر شود، از مداد چشم استفاده کنید. به آرامی مداد چشم قهوه‌ای یا خاکستری رنگ خود را بالای مژه بکشید.

رژ لب

برای آنکه آرایش شما طبیعی‌تر جلوه کند، از رژلبی استفاده کنید که رنگ آن نزدیک رنگ لب شماست و هنگام استفاده از آن به جای آنکه از تیوپ رژ لب استفاده کنید، انگشت را به آن زده و با انگشت خود رژلب را به لب‌ها بزنید. از میانه لب شروع کنید و سپس رژ لب را به سمت اطراف پخش کنید.

آموزش داشتن یک آرایش دخترونه و طبیعی در آرایشی بیست

ریمل

آرایش مژه‌ها بسیار مهم است حتی اگر سایر قسمت‌های صورت را آرایش نکرده‌اید، ولی از ریمل حتما استفاده کنید. می‌توانید از سایه و خط چشم صرف‌نظر کنید اما ریمل نه. هر مژه را دو بار ریملبزنید (اگر مژه‌های شما بلوند است، از ریمل قهوه‌ای استفاده کنید اگر مژه‌های تیره‌تری دارید، از قهوه‌ای تیره مایل به مشکی). می‌توانید با استفاده از یک شانه آرایشی مخصوص، مژه‌ها را شانه زده و ریمل را پخش کنید. سعی کنید فقط ریشه‌های مژه را ریمل برنید. ریمل زدن همه قسمت‌های مژه سبب می شود ظاهری شبیه تار عنکبوت پیدا کند