ورود به کانال تلگرام ورود به پیج اینستاگرام

چه موقع لوازم آرایشی دور ریختنی می شوند؟

هر موقع که لوازم آرایش می خرین بهتره تو یه جایی مثل گوشی یا دفتر یادداشت‌تون تاریخ انقضا رو بنویسین تا خیالتون بابت اینکه کی وقته دور ریختن لوازم آرایشتون راحت بشه.

 هر ماده‌ی مصرفی یک تاریخ تولید داره و یک تاریخ انقضا. وسایل آرایشی هم از این قاعده مستثنی نیست. اما از اونجایی که به مرور زمان این تاریخ از بین می ره و دیگه قابل مشاهده نیست، ما فراموش می‌کنیم که تا کی فرصت داریم ازشون استفاده کنیم. اما همونطوری که با جوشوندن شیر می‌تونیم تشخیص بدیم شیر فاسد شده یا نه، لوازم آرایش هم نشونه‌هایی داره که زنگ خطر فاسد شدن رو به صدا در میاره.

لوازم آرایش دور ریختنی

تاریخ‌ها رو یادداشت کنین
هر موقع که لوازم آرایش می خرین بهتره تو یه جایی مثل گوشی یا دفتر یادداشت‌تون تاریخ انقضا رو بنویسین تا خیالتون بابت اینکه کی وقته دور ریختن لوازم آرایشتون راحت بشه. لوازم آرایش هم مثل هر ماده‌ی مصرفی دیگه‌ای راس زمان انقضا فاسد می شه و دیگه نمی تونین ازش استفاده کنین.

به تاریخ تولید دقت کنین
دقت کنین وسایلی رو بخرین که از تاریخ تولیدش خیلی نگذشته باشه، چون فرض کنین اگه یه رژ لب یک سال تاریخ مصرف داشته باشه، بعد موقعی که شما اون رو می‌خرین ۷ ماهش گذشته باشه، قطعا خیلی نمی تونین ازش استفاده کنین.

مداد چشم
مداد چشم معمولا نشونه‌ ی ظاهری نداره که به شما اعلام کنه مدادتون خراب شده اما بهتره تاریخ تولید و مصرف رو حتما چک کنین و هر بار که قصد استفاده از مدادتون رو دارین، یک بار اون رو بتراشین تا اگه آلودگی روی مداد وجود داشت از بین بره. اگه موقع استفاده از مدادم چشم احساس سوزش و خارش کردین، بدون هیچ تردیدی از مدادتون خداحافظی کنین.

ریمل معدن باکتریه
ریمل جز وسایل آرایشیه که تقریبا هر روز ازش استفاده می‌شه. یک روزهایی سبک و برای رفتن به سرکار و یک وقت‌هایی سنگین برای مهمانی. به همین دلیله که ما به شما توصیه می کنیم این محصول آرایشی تون رو هر سه چهارماه یکبار عوض کنین. البته خودش هم نشونه‌ هایی داره که راهی براتون باقی نمی ذاره تا مجله رو عوض کنین.
شما هر با که در ریمل تون رو باز می‌ذارین کلی باکتری که تو هوا معلق هستش وارد ریملتون می شه و برای همینه گاهی چشماتون شروع می کنه به سوختن. از اونجایی که ریمل با پلک و چشم سر و کار داره بهتره حواستون باشه تا مشکلی براتون پیش نیاد. یکی از نشونه های دیگه ای که می تونین متوجه بشین ریمل تون خراب شده، گلوله شدن مایع ریمل روی برس و عوض شدن بویی که ریمل داره. به این دو تا نشونه هم خوب دقت کنین.

کرم تا دو سال
معمولا کرم پودر از زمان اولین استفاده تا یک سال بعد تاریخ مصرف داره و از این جهت نگران نباشین. اما اگه زیاد اهل استفاده کردن از کرم پودر نیستین و ممکنه اصلا تاریخ ساخت این محصول رو یادتون بره باید به نشونه‌ هایی که حکایت از فاسد شدن کرم تون داره خوب دقت کنین.
برای اینکه بفهمین کرم پودرتون سالم هست یا نه، کلی نشونه ظاهری وجود داره که به شما این هشدار رو می‌ده که کرم تون رو باید راهی سطل زباله کنین. این کار رو جدی بگیرین چون ممکنه مشکلات زیادی مثل کک و لک و جوش براتون به یادگار بذاره.
کرم پودر سالم، یه دست و روان و خوش بو هست، اگه کرم تون سفت شده، روش روغن بسته، بوی بدی گرفته و بدتر از همه تغییر رنگ داده بدون معطلی باید بندازینش سطل آشغال. اگه کرم پودرتون این نشونه ها رو نداشت اما وقتی مقداری از اون رو روی پوست تون زدین ماسیده بود، می‌تونین مطمئن باشین که کرم تون فاسد شده.

براش ها را حمام کنین
براش ها جز وسایل پر کاربرد آرایشی به حساب میان. این براش ها برای پخش کردن کرم پودر و رژگونه، سایه زدن، رژ لب زدن و … استفاده می شن برای همین باید حواس مون به این محصول باشه. این برس ها رو بهتره ماهی یکبار با آب ولرم و یک مایع شستشوی ملایم بشویین و اجازه بدین کاملا خشک بشه تا باکتری هایی که داخلش مونده از بین بره. هر موقع که براش ها تون تغییر شکل داد و شروع به ریختن کرد، موقع اون رسیده که سراغ خرید براش تازه برین.

رژ لب
این محصول آرایشی، شاید پر مصرف ترین محصول باشه. معمولا روزی چند بار تکرار می شه و چه بخواین و چه نخواین رژلب تون بعد از چند ماه بدون اینکه به مرحله ی فاسد شدن برسه خودش تموم می شه. اما اگه زمانی رژ لب تون به سختی روی لب تون کشیده شد، زیاد از حد روغن داشت و بوی بدی گرفته بود، مطمئن باشین که استفاده کردن از اون کار درستی نیست.

همه‌ی پودری ها
این دو تا محصول ساختارشون دقیقا شبیه به همه و جالبه که بدونین فاسد شدنی در کار نیست. البته منظورمون این نیست که می تونین این لوازم آرایشی رو ۵ سال استفاده کنین، نه. به طور نرمال پنکک و رژ گونه تا ۲ سال قابل استفاده هستن و از اونجایی که تو ساختارشون روغن و آب وجود نداره خیلی دیرتر خراب می شه. البته این مسئله درباره‌ی سایه ی چشم صدق نمی کنه و از اونجایی که قبلا هم گفتیم خیلی باید حواستون به موادی که برای چشم تون استفاده می کنین باشه. سایه رو هر ۵-۶ ماه یکبار عوض کنین و اگه اهل سایه زدن نیستین، بهتره پول تون رو دور نریزین چون سایه ها بعد از مدتی فقط برای دکوری مناسب هستن تا اینکه بیان رو پلک شما و خودنمایی کنن.

درباره‌ی مهندس درویش زاده پشتیبان لاین استور

همچنین ببینید

ماسک حبابی آمینواسید ایمیجز ضدجوش

فواید ماسک حبابی آمینواسید ایمیجز

فواید ماسک حبابی آمینواسید ایمیجز با سلام به همراهان عزیز آرایشی بیست  از مهترین فواید ماسک …