ورود به کانال تلگرام ورود به پیج اینستاگرام
حفاظت از پوست هنگام ورزش در آرایشی بیست

چگونه از پوست خود هنگام ورزش مراقبت کنیم

یک برنامه تناسب اندام جدید گاهی ممکن است سبب مشکلات پوستی گردد.در این مقاله چند نکته برای کمک به جلوگیری از اشتباهات رایج که می تواند منجر به مشکلات پوستی شود را برای شما جمع آوری کرده ایم. چگونه از پوست هنگام ورزش مراقبت کنیم ؟

چگونه از پوست هنگام ورزش مراقبت کنیم

بسیاری از افراد از انجام ورزش خودداری می کنند زیرا اعتقاد دارند که ورزش سبب مشکلاتی از قبیلآکنه و جوش می گردد.اگرچه عرق کردن یک اثر جانبی اجتناب ناپذیر از ورزش است که می تواند باعث تحریک و جوش در پوست گردد.چند مرحله وجود دارد که  با استفاده از آن می توانید برای مبارزه با این مشکل و حفاظت از پوست خود اقدام کنید.

چگونه از پوست  هنگام ورزش مراقبت کنیم ؟

بدون آرایش :استفاده از آرایش هنگام ورزش ،منافذ پوست شما را مسدود می کند و به طور کلی برای سلامت پوست شما مفید نیست.قبل از شروع به ورزش تمام آرایش خود را بشویید.اگر شما هنوز هم علاقه دارید با آرایش ورزش کنید ،فقط از ریمل و یا رژلب براق ضد آب استفاده کنید و کرم پودر و رژگونه خود را پاک کنید.

آلاینده ها را حذف کنید:اگر محل زندگی شما نزدیک شهرهای بزرگ و کارخانه ها است پس بدون شک پوست شما دچار آلودگی و چربی می گردد.اگر شما ورزش خود را با صورت کثیف آغاز کنید و شروع به عرق کردن بکنید این آلودگی های روی پوست باعث مسدود شدن منافذ پوست شما می گردد.بنابراین صورت خود را قبل از شروع تمرین ورزشی بشویید.

استفاده از هدبند :بسیاری از مردم با موهای باز شروع به ورزش می کنند.استفاده از هدبند از ریختن موهای شما بر روی صورت جلوگیری می کند .و بدین ترتیب شما برای جمع کردن موهای خود مدام از دستانتان استفاده نمی کنید.زیرا زدن دست به صورت هنگام ورزش باعث انتقال آلودگی به پوست صورت می شود.

استفاده از حوله بر روی زیرانداز ورزشی :گاهی مشکلات پوستی فقط بر روی صورت ایجاد نمی شود.کمر و شانه ها نیز می توانند دچار آکنه و جوش گردند.زیراندازهای ورزشی محل مناسبی برای تجمع باکتری ها هستند.از لباس های ورزشی مناسب برای پوشاندن نواحی کمر و شانه ها استفاده کنید در غیر این صورت همیشه بر روی زیرانداز خود یک حوله بگذارید.

تمیز کردن، مرطوب سازی، آبرسانی:بعد ار اتمام تمرین ورزشی صورت خود را به خوبی بشویید .استفاده از یک مرطوب کننده صورت یا سرم به مرطوب شدن پوست شما کمک می کند.نوشیدن مایعات نیز به مقدار زیادی به رطوبت و آبرسانی پوست شما کمک می کند.

محافظت از نور خورشید : بسیاری از مردم علاقه دارند در فضای باز به انجام تمرینات ورزشی بپردازند.اگر شما نیز جزو این دسته افراد هستید قبل از خارج شدن از منزل حتما از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.

لباسهایی را که مناسب است بپوشید: برای جلوگیری از تحریکات پوستی از لباس های مناسب هنگام ورزش استفاده کنید.پوشیدن لباس های مناسب با الیاف مخصوص از عرق کردن شما جلوگیری می کند و یا آن را کاهش می دهد در نتیجه مشکلات پوستی تا حدود زیادی از میان خواهد رفت.

لباس های ورزشی خود را تغییر دهید :بعد از هر تمرین ورزشی لباس های خود را بشویید .و همیشه از یک لباس در تمرینات ورزشی استفاده نکنید.زیرا عفونت های قارچی در محیط های مرطوب به راحتی رشد می کنند و انتقال می یابند.بعد از تمرین، در اسرع وقت دوش بگیرید و لباس های تازه بپوشید

درباره‌ی مهندس درویش زاده پشتیبان لاین استور

همچنین ببینید

ماسک حبابی آمینواسید ایمیجز ضدجوش

فواید ماسک حبابی آمینواسید ایمیجز

فواید ماسک حبابی آمینواسید ایمیجز با سلام به همراهان عزیز آرایشی بیست  از مهترین فواید ماسک …