۱– مرحله اول، تهیه بیگودی‌های فر، بسته به نوع فر، ریز یا درشت یا متوسط است. هم می‌توانید این بیگودی‌ها را از بیرون تهیه یا با هزینه‌ کمتری در منزل تهیه کنید، به این ترتیب که کاغذهایی به ابعاد ۹ در ۹ یکدست و هم اندازه بسته به حجم مو به تعداد ۳۰ تا ۵۰ عدد درست کرده (می‌توانید از کاغذهای یادداشت مربع شکل استفاده کنید) و آن‌ها را لوله‌ای شکل کنید که مثل بیگودی‌های ریز درخواهد آمد و البته سایز بیگودی‌های شما به سلیقه خودتان مربوط می‌شود که دوست دارید فر ریز داشته باشید یا درشت یا متوسط.
۲– بعد از حمام که آب مو‌ها کشیده شده و مو‌ها مرطوب هستند، آن‌ها را به دو طرف سر شانه کرده و از جلو با لایه‌های خیلی کم کار خود را شروع کنید. کمی تافت یا مواد نگهدارنده به مو‌ها بزنید. آن‌ها را به دور بیگودی‌ها بپیچید و دو طرف کاغذهای لوله‌ای را خم کنید تا مو‌ها باز نشوند و حتی در صورت باز شدن می‌توانید از گیره‌های سیاه مو، برای ثابت نگه داشتن آن‌ها استفاده کنید.

۳- اگر موهای خودتان کمی حالت دارند و به راحتی به هر فرمی که می‌خواهید در می‌آیند، استفاده از مواد حالت‌دهنده توصیه نمی‌شود و تنها نم داشتن مو‌ها کافی است.

۴- برای فرهای درشت‌تر، کاغذهای لوله‌ای را باز‌تر بپیچید و قطر لوله‌ها را بیشتر بگیرید.

۵- برای باز کردن مو‌ها، کاغذهای لوله‌ای را از سمت پایین گرفته و به طور عمودی به پایین بکشید تا منگوله‌ای و لولایی باز شود نه اینکه به طور افقی به سر بچسبد، زیرا در این صورت اصلا فر زیبایی در نخواهد آمد.

۶-  بعد از آنکه مو‌ها را به ترتیب از جلو به سمت پشت سر به آرامی باز کردید، می‌توانید با انگشتانتان آن‌ها را از هم جدا کرده و فر را طبیعی‌تر نشان دهید. در این هنگام برای براق شدن مو‌ها از کمی روغن زیتون استفاده کنید.

۷- بعد از فر کردن مو‌ها، از رنگ مو و مش کمتر استفاده کنید، زیرا مش موجب وز شدن مو می‌شود و شما را به دردسر می‌اندازد

این نکات را نیز به خاطر بسپارید

* بعد از شستن موهای خود، حتما از نرم‌کننده استفاده کنید.

*از شانه با دندانه‌های ریز اصلا استفاده نکنید.

* بیشتر از برس فلزی استفاده کنید (برای استفاده روزانه).

* از شانه‌های دندانه درشت استفاده کنید.

* هنگـام سشـوار کشـیدن حتمــا از برس‌های‌گرد‌ چوبی استفاده کنید.

*سعی کنید مو‌ها را با فر بودنشان زیبا جلوه بدهید و دائم آن‌ها را چه با سشوار یا هر وسیله دیگری صاف نکنید.

* مو‌هایتان را هر ماه یک‌بار، نیم سانت کوتاه کنید.

*مو‌هایتان را به شیوه خرد کوتاه نکنید، زیرا مدل دادن به آن‌ها سخت می‌شود. همچنین این مدل‌ها، زیاد با موهای فر همخوانی ندارد.

*از رنگ مو و مش کمتر استفاده کنید، زیرا مش موجب وز شدن مو می‌شود و شما را به دردسر می‌اندازد.