ورود به کانال تلگرام ورود به پیج اینستاگرام

تفاوت بین رایحه های پرفیوم، ادو پرفیوم، ادو تویلت و ادوکلن

تفاوت بین این عطرها فقط در میزان غلظت اسانس های روغنی آن­ها است. در واقع هر چه غلظت ترکیبات عصاره محصولی پایین­تر باشد، ماندگاری رایحه ­ی آن نیز کمتر خواهد بود.
عطرها ترکیباتی شیمیایی هستند که رایحه یا بوی خاصی دارند. بوی یک ترکیب شیمیایی زمانی به مشام می رسد که به اندازه کافی فرّار باشد تا وارد سیستم بویایی قسمت بالایی بینی شود. گروه های زیادی در بین عطرها وجود دارد که رایج ترین آن­ها پرفیوم بوده، و در کنار آن ادوپرفیوم، ادوتویلت و ادوکلن هستند که به ترتیب هر یک شامل میزان کمتری از اسانس معطر هستند.

عطرهای رایحه های خاص در آرایشی بیست

تفاوت بین پرفیوم، ادو پرفیوم، ادو تویلت و ادوکلن در چیست؟
تفاوت بین این عطرها فقط در میزان غلظت اسانس های روغنی آن­ها است. در واقع هر چه غلظت ترکیبات عصاره محصولی پایین­ تر باشد، ماندگاری رایحه ­ی آن نیز کمتر خواهد بود.

غلیظ ترین عصاره، پرفیوم (Perfume) است که با غلظتی بین ۱۵ تا ۴۰درصد، خالص­ ترین و ماندگارترین بوهاست و البته گران­ترین نوع عطر نیز می­باشد.

در مرحله­ ی بعد، ادوپرفیوم (Eau de Perfume) قرار دارد که غلظت آن در حدود ۷ تا ۱۵ درصد است. این نوع عطر به علت ماندگاری نسبتاً بالا و قیمت مناسب، رایج ترین نوع در بین مصرف کنندگان است.

ادو تویلت (Eau de Toilette) با غلظتی در حدود ۱ تا ۶ درصد، از بوی ملایمی برخوردار است که مانگاری آن چندان بالا نیست و شاید مجبور شوید در طول روز چندین مرتبه از آن استفاده نمائید.

ادوکلن (Eau de Cologne) نیز همچون ادو تویلت بویی ملایم دارد و تقریباً به همان اندازه هم ماندگاری دارد.

افترشیو (Aftershave) های مورد استفاده آقایان به علت اسانس روغنی کمتر، ماندگاری کمتری به نسبت به ادو تویلت و ادوکلن دارند.

چرا عطرها در برخی از افراد ماندگاری بیشتری نسبت به بقیه دارند؟

به طور کلی افرادی که پوست چربی دارند بوی عطر آن­ها نسبت به اشخاصی با پوست خشک ماندگاری بیشتری دارد چرا که پوست چرب به طور طبیعی مرطوب است و رطوبت موجب نگهداری و ماندگاری بیشتر رایحه عطر می­شود.

برای ماندگاری بیشتر بوی عطر چه باید کرد؟
ماندگاری عطر با توجه به خشک یا چرب بودن پوست، در افراد مختلف متفاوت است. سعی کنید استفاده از عطر را در طول روز تجدید کنید. کارشناسان توصیه می­کنند عطر را به پشت گوش­ها و گردن خود بزنید و مقدار کمی نیز بر روی پوست بدن­تان استفاده کنید. این کار باعث می­شود بوی عطر شما پخش شده و دیرتر از بین رود. یک اسپری کوچک بر روی موها می­تواند کمک کند بوی عطرتان برای تمام طول مدت روز باقی بماند.

چگونه از فاسد شدن سریع عطر جلوگیری کنیم؟
شیشه عطر را در محلی خشک و خنک و دور از پنجره و نور خورشید نگه دارید چون که نور خورشید می­تواند ترکیبات عطر را از بین ببرد. به طور کلی برای اینکه بطری عطر عمر بیشتری داشته باشد، پیشنهاد می شود آن را همیشه درون جعبه­ اش نگه داری کنید.

درباره‌ی مهندس درویش زاده پشتیبان لاین استور

همچنین ببینید

ماسک حبابی آمینواسید ایمیجز ضدجوش

فواید ماسک حبابی آمینواسید ایمیجز

فواید ماسک حبابی آمینواسید ایمیجز با سلام به همراهان عزیز آرایشی بیست  از مهترین فواید ماسک …