ورود به کانال تلگرام ورود به پیج اینستاگرام
میکاپ چیه و لوازم مورد نیاز برای میکاپ صورت چیست ؟
میکاپ چیه

میکاپ چیه و لوازم مورد نیاز برای میکاپ صورت چیست ؟

میکاپ چیست؟

میکاپ در لغت به معنای ترکیب و ساختار و در اصطلاح به معنی آرایش صورت است. امروزه در سراسر دنیا این رشته از زیبایی توسط متخصصین برجسته که میکاپ آرتیست نام دارند به انواع سبک ها که زیر مجموعه وسیعی از مدل ها را در بر دارند انجام می شود. 
میکاپ همان آرایش عادی صورت است که به منظور رفع معایب احتمالی صورت و افزایش زیبایی مورد استفاده قرار می گیرد. میکاپ بر خلاف گریم که از تکنیک سایه روشن و تیره برای اصلاح چهره استفاده می کند. این کار را تنها با رنگ ها انجام می دهد. در واقع میکاپ روی فرم ها تاکید نمی کند و تنها به چهره رنگ می افزاید.

 

تعریف سبک یا استایل آرایش در میکاپ

سبک یا استایل میکاپ به معنای شیوه انجام آرایش صورت است که در یک استراکچر تعریف شده به تقسیم وزن و هارمونی رنگ در آرایش صورت می پردازد. در چنین بازه ای می توان به تعریف انواع سبک های آرایشی پرداخت که شامل چگونگی استفاده از عمق و خانواده رنگ ها و توازن میان آرایش قسمت های مختلف اجزای صورت در حالتی نمادین است. در دنیای میکاپ چند استایل یا سبک معروف وجود دارد که در میان آنها می توان به سبک کلاسیک، سبک اروپایی، سبک شرقی، سبک عربی، سبک هالیوودی و… اشاره کرد. تمامی این سبک ها دارای زیرمجموعه های وسیعی از انواع مدل ها و افکت ها در دنیای آرایش و زیبایی می باشند.

تعریف مدل یا افکت آرایش در دنیای میکاپ

مدل یا افکت در میکاپ به معنای ساده یعنی بازی با عناصر تشکیل دهنده آرایش و استفاده از رنگ و حرارت در اجزای صورت. در چنین بازه ای با دنیایی بدون محدودیت رو برو هستیم که خلاقیت در آن حرف اول را زده و میکاپ آرتیست می تواند با حفظ سبک یا استایل آرایش، دست به خلق هرگونه افکت یا مدلی در آرایش صورت بزند. در تعاریف رایج برای معرفی مدل های آرایش صورت می توان به معروف ترین آنها اشاره نمود که شامل مدل عربی، مدل ژاپنی، مدل لبنانی، مدل خلیجی، مدل لایت اروپایی، مدل کلاسیک اروپایی، مدل مصری، مدل فشن، مدل هندی، مدل ایرانی و… هستند.

 

انواع سبک های میکاپ صورت

در هر سبک از میکاپ صورت، رنگ های آرایشی با تناسب خاصی مورد استفاده قرار می گیرند. به عنوان مثال، تفاوت استایل آرایشی عربی با اروپایی در غلظت رنگ های مورد استفاده در آن است. در حالی که در سبک اروپایی تمام تلاش میکاپ آرتیست بر این است که آرایش با استفاده از رنگ های ملیح و طبیعی انجام شود.

سبک کلاسیک در میکاپ

قاعده کلی در سبک کلاسیک به این صورت است که اگر آرایش چشم ها تند و غلیظ باشد. آرایش لب ها باید از رنگ ملایم و لایت برخوردار باشد. برعکس این اصل نیز کاربرد دارد. بدین معنی که اگر در آرایش چشم از رنگ های ملایم و طبیعی استفاده شد. این اجازه را داریم که برای آرایش لب از رنگ های تیره و به اصطلاح جیغ استفاده کنیم. معمولا در سبک کلاسیک از رژلب هایی با رنگ های کلاسیک مانند قرمز و زرشکی استفاده می شود. در ناحیه چشم نیز از خط چشم های مشکی متناسب با سایه های ملایم به کار گرفته می شود. معمولا در این سبک، رژگونه به طور نامحسوس استفاده شده و بیشترین تاکید روی رژلب و آرایش چشم قرار دارد.

لوازم لازم برای میکاپ صورت

 

وسایل مختلف و متنوعی برای آرایش و میکاپ وجود دارند که هرکس با توجه به نیاز خود از آن ها استفاده می کند. اما برخی از این وسایل برای همه نیاز است و بهتر است در مورد آن ها اطلاعات کافی داشته باشیم.

مرطوب کننده و پرایمر

تنها وقتی یک آرایش زیباست که پوست زیبا باشد. به همین دلیل باید از پوست مراقبت کرده و برای این کار به مرطوب کننده و پرایمر نیاز است. مرطوب کننده رطوبت پوست را حفظ کرده و پرایمر ماندگاری آرایش را تضمین می کند.

کرم پودر و کانسیلر

هر فرد مبتدی باید بداند که با استفاده از کرم پودر و کانسیلر می تواند به راحتی هر لکه و یا تغییر رنگ روی پوست را پوشانده و پوست را برای آرایش صاف و صیقلی کند.

مداد طراحی ابرو

ابروها یکی از مشخصات صورت هستند که با وجود کوچک بودن اهمیت زیادی در زیبایی هر فرد دارند. به همین دلیل نیز تنها زمانی یک آرایش زیبا دیده می شود که ابروهای فرد حالت مناسبی داشته باشند. البته از آن جایی که همه خانم ها ابروهای پرپشت و خوش حالت ندارند، می توانند از پماد ابرو برای حالت دادن ابروهای خود استفاده کنند.

خط چشم و ریمل

همیشه نیازی به استفاده از مژه مصنوعی نیست و می توان به جای مژه مصنوعی از ریمل مناسبی کمک گرفت. ریملی که به مژه ها حالت داده و آن ها را بلندتر و پُرتر نشان دهد.

 

در مقاله میکاپ چیه و لوازم مورد نیاز برای میکاپ صورت چیست ؟ به بررسی این موضوع پرداختیم و   لوازم آرایشی  مورد نیاز برای انجام میکاپ  رو خدمت شما توضیح دادیم . امیدواریم از این مقاله استفاده لازم زو برده باشید 
موضوع مقاله بعدی رو شما انتخاب کنید 

 

درباره‌ی مهندس درویش زاده پشتیبان لاین استور

همچنین ببینید

ماسک حبابی آمینواسید ایمیجز ضدجوش

فواید ماسک حبابی آمینواسید ایمیجز

فواید ماسک حبابی آمینواسید ایمیجز با سلام به همراهان عزیز آرایشی بیست  از مهترین فواید ماسک …