ورود به کانال تلگرام ورود به پیج اینستاگرام

چند روش خانگی برای سفید شدن و رفع تیرگی زیر بغل

علت تیرگی زیر بغل

بر اساس تحقیقات کلینیک کلیولند تیرگی زیر بغل که بیشتر به رنگ قهوه ای تیره یا خاکستری دیده می شود اغلب در افراد چاق مبتلا به بیماری دیابت، بیماری آدسونس، مشکلات هیپوفیز، کم کاری تیروئید یا کسانی که تحت درمان هورمون رشد هستند دیده می شود.

علاوه بر این بیماری ها زیاد عرق کردن و اصلاح موهای این نواحی با تیغ هم باعث تیرگی زیر بغل می شود.

 

یکی دیگر از علل تیرگی زیر بغل استفاده از محصولات ضد عرق و دئودورانت ها می باشد.

رفع تیرگی زیر بغل با لیمو ترش در آرایشی بیست

درمان سیاهی و تیرگی پوست زیر بغل

امروزه استفاده از دارو های شیمیایی و لیزر برای درمان و رفع سیاهی زیر بغل استفاده می شود اما روش های خانگی بدون عوارض جانبی بوده و تاثیر بهتری دارند.

روش های خانگی برای رفع تیرگی و سفید کردن زیر بغل و گردن

توجه : پیش از مصرف هرگونه ماسک بر روی صورت و نواحی حساس بدن، با مالیدن مقداری کمی از آن بر روی پوست دست خود به مدت حداقل ۲۰ دقیقه، از نداشتن حساسیت نسبت به آن اطمینان حاصل نمایید.

۱٫ سیب زمینی

املاح اسیدی ملایم موجود در سیب زمینی یک عامل سفید کننده طبیعی هستند و بر خلاف مواد سفید کننده قوی باعث تحریک پوست نمی شود.

سیب زمینی را لایه لایه ببرید و بر روی نواحی تیره زیر بغل و گردن ماساژ دهید، بگذارید ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بماند تا خشک شود و سپس آن را با آب گرم بشویید.

برای به دست آوردن نتایج بهتر و سریعتر این کار را دو بار در روز انجام دهید.

۲٫ خیار

خیارها مانند سیب زمینی می تواند به روشن شدن پوست کمک کند.

یک قطعه خیار نازک یا یک خیار را رنده کرده و آن را بر روی نواحی تیره زیر بغل و گردن بمالید.

در روشی دیگر آب خیار را با زردچوبه و آب لیموترش تازه مخلوط کنید و آن را بر روی نواحی مورد نظر بمالید، بگذارید ۳۰ دقیقه بماند و سپس آن را با آب بشویید.

برای به دست آوردن نتایج بهتر این کار ها را هر روز انجام دهید.

رفع تیرگی زیر بغل با لیمو ترش در آرایشی بیست

۳٫ لیمو ترش

لیمو به عنوان یک سفید کننده طبیعی و عامل ضد باکتری و ضد عفونی کننده قوی شناخته می شود، به همین دلیل لیموترش برای درمان سیاهی زیر بغل و گردن مناسب می باشد.

آب لیموترش را بگیرید و بر روی نواحی مورد نظر بمالید، بگذارید ۱۰ دقیقه بماند و سپس کامل بشویید. برای لایه برداری بهتر می توانید کمی شکر را به آب لیموترش اضافه کنید.

در روشی دیگر پودر زردچوبه را با عسل یا ماست و آب لیموترش ترکیب کنید و آن را بر روی نواحی تیره زیر بغل و گردن بمالید، بگذارید ۱۰ دقیقه بماند و سپس آن را بشویید.

این روش ها را سه یا چهار بار در هفته تکرار کنید.

رفع تیرگی زیر بغل با ترفند های آرایشی بیست

۴٫ بکینگ پودر

بکینگ پودر به عنوان یک اسکراب برای از بین بردن سیاهی زیر بغل و گردن شناخته می شود، بکینگ پودر و آب را ترکیب کنید و مقداری از آن را بر روی نواحی تیره زیر بغل و گردن بمالید، بگذارید تا خشک شود و سپس با آب بشویید.

این کار را چند بار در هفته تکرار کنید.

۵٫ پوست پرتقال

پوسته پرتقال را می توان برای سفید کردن زیر بغل و گردن استفاده کرد، پوست پرتقال را برای چند روز زیر نور خورشید قرار دهید تا کاملا خشک شود، آن را پودر کنید؛

دو قاشق چای خوری پودر پوست پرتقال با آب و شیر ترکیب کنید تا خمیری یکدست شود آن را بر روی تیرگی زیر بغل و گردن بمالید و بگذارید ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بماند و سپس آن را با آب سرد بشویید.

این کار را دو تا سه بار در هفته تکرار کنید.

۶٫ روغن نارگیل

روغن نارگیل یکی دیگر از گزینه های خوب برای سفید شدن و رفع تیرگی زیر بغل و گردن می باشد، روغن نارگیل را بر روی نواحی تیره زیر بغل و گردن بمالید و بگذارید ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بماند و سپس با آب و صابون بشویید.

این کار را دو یا سه بار در روز انجام دهید تا به نتایج دلخواه برسید.

۷٫ شیر

ویتامین ها و اسیدهای چرب موجود در شیر می تواند به تدریج باعث رفع سیاهی زیر بغل و گردن شده و پوست آن نواحی را نرم کند.

دو قاشق غذاخوری شیر را با دو قاشق غذاخوری آرد و یک قاشق چایخوری ماست ترکیب کنید، آن را بر روی نواحی تیره زیر بغل و گردن بمالید و بگذارید ۱۵ دقیقه بماند و سپس با آب سرد بشویید.

زعفران برای تیرگی زیر بغل و گردن : در روشی دیگر مقداری زعفران را در دو قاشق چای خوری شیر بریزید و بگذارید ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بماند سپس مقداری عسل به آن اضافه کنید و آن را بر روی نواحی تیره زیر بغل و گردن بمالید، بگذارید ۲۰ تا ۳۰ دقیقه بماند و سپس با آب بشویید.

این روش ها را روزانه استفاده کنید تا نتایج بهتری بگیرید.

۸٫ سرکه سیب

سرکه سیب یکی دیگر از موادی است که می تواند برای رفع تیرگی زیربغل  و گردن  استفاده شود، آرد برنج را با سرکه مخلوط کنید سپس این خمیر را بر روی سیاهی زیر بغل و گردن بمالید و بگذارید ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بماند و سپس آن را با آب گرم بشویید.

این کار را چند بار در هفته تکرار کنید.

۹٫ چوب صندل

چوب صندل نیز برای خلاص شدن از سیاهی زیر بغل، گردن و رفع بوی بد عرق مناسب می باشد، دو قاشق غذاخوری پودر چوب صندل را با دو تا سه قاشق غذاخوری گلاب ترکیب کنید و آن را بر روی تیرگی زیر بغل و گردن بمالید، بگذارید ۱۵ دقیقه بماند و سپس آب سرد بشویید.

این کار را هر روز انجام دهید تا نتیجه بگیرید.

۱۰٫ آرد نخود

آرد نخود هم می تواند به سفید شدن تیرگی زیر بغل و گردن کمک کند، دو قاشق غذاخوری آرد نخود، یک قاشق چای خوری ماست، آب لیموترش و پودر زردچوبه را ترکیب کنید و آن را بر روی نواحی زیر بغل و گردن بمالید، بگذارید ۳۰ دقیقه بماند و سپس آن را با آب گرم بشویید.

این کار را برای دو هفته هر روز انجام دهید و سپس سه بار در هفته تکرار کنید تا نتایج دلخواه را به دست آورید.

درباره‌ی مهندس درویش زاده پشتیبان لاین استور

همچنین ببینید

ماسک حبابی آمینواسید ایمیجز ضدجوش

فواید ماسک حبابی آمینواسید ایمیجز

فواید ماسک حبابی آمینواسید ایمیجز با سلام به همراهان عزیز آرایشی بیست  از مهترین فواید ماسک …