ورود به کانال تلگرام ورود به پیج اینستاگرام

چگونه از موهای خود مراقبت کنیم +نکات تقویت مو

چگونه از موهای خود مراقبت کنیم ؟

چگونه از موهای خود مراقبت کنیم +نکات تقویت مو

۱. وسایل مرغوب خریداری کنید

شاید فک کنید که پاسخ چگونه از موهای خود مراقبت کنیم ؟  هزینه کردن است. این در حالی  است لازم نیست پول زیادی صرف خرید وسایل آرایش مو کنید. اما این وسایل باید خصوصیات اصلی را داشته باشند. از وسایلی استفاده کنید که دارای درجات متفاوت حرارتی هستند. وسایل ارزان معمولاً فقط یک درجه دارند. برای مثال بعضی از اتوهای مو دارای درجات حرارتی بین ۸۰ تا ۲۰۰ درجه سانتی‌گراد هستند. ۲۰۰ درجه مطمئناً برای استفاده شخصی توسط فرد غیرحرفه‌ای درجه حرارت خیلی بالایی است و در اثر استفاده مداوم و بی‌رویه باعث خشکی عمقی و آسیب جدی به موها خواهد شد. اگر برایتان مقدور است یک سشوار حرفه‌ای بخرید چراکه سشوارهای حرفه‌ای پرقدرت‌تر هستند و جریان هوای قوی‌تری دارند. در نتیجه ضمن حق انتخاب درجه حرارت آسیب کمتری به موها وارد خواهد شد.

۲. موی خود را بشناسید و بر اساس آن موی خود را آرایش کنید

برای انتخاب درجه حرارت مناسب بر روی سشوار، بابیلیس و یا اتوی مو باید ضخامت موی خود را در نظر بگیرید. هرچه مو نازک‌تر باشد درجه حرارت باید کمتر باشد. برای مثال اگر موی شما مثل موی بچه نرم و نازک است باید از پایین‌ترین درجه استفاده کنید. قبل از خرید بابیلیس و یا اتوی مو نوع و بافت موی طبیعی خود را در نظر بگیرید.

۳. موی خود را در برابر حرارت محافظت کنید

محصولات متعددی وجود دارد که موی شما را در برابر حرارت سشوار، بابیلیس و اتوی مو محافظت می‌کند. این محصولات ضمن رطوبت‌رسانی، از موها در برابر آسیب‌های حرارتی  و خشکی بالا محافظت می‌کند. اسپری فیتوکراتین و کرم موی فیتوکراتین اکستریم ازجمله محافظت کننده‌های مو هستند که بعد از حمام روی موهای تمیز و نم‌دار استفاده کرده و از سشوار یا اتوی مو استفاده کنید. اسپری فیتوکراتین ضمن ترمیم موهای آسیب‌دیده و ضعیف شده از موها تا ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد محافظت می‌کند و کرم موی فیتوکراتین اکستریم نیز که برای بازسازی و ترمیم موهای بسیار آسیب‌دیده توصیه می‌شود محافظ حرارتی تا حداکثر ۲۰۰ درجه سانتی‌گراد است. برای محافظت از موها موقع آرایش موهایتان باید سریع عمل کنید. اگر از بابیلیس و اتوی مو استفاده می‌کنید نباید برای هر قسمت مو بیشتر از ۳ یا ۴ ثانیه بیشتر طول بکشد.

۴. شیوه‌های آرایش مو را بیاموزید

چند توصیه حرفه‌ای ضرر ندارد. از یک آرایشگر مو در این مورد مشورت بگیرید اگرچه سال‌هاست خودتان این کار را انجام می‌دهید. شاید برای زیباتر جلوه دادن موهای شما نیازی به سشوار و حرارت دائم نداشته باشد. اگر موهایتان ناگهانی شکننده شد، گره‌دار و فرفری شد، براقی خود را از دست داد، دارای موخوره شد و یا در قسمت‌هایی به هم پیچیده شد که قبلاً نمی‌شد به احتمال زیاد بافت موهایتان آسیب‌دیده است. کوتاه کردن مو و استفاده از محصولات ترمیم‌کننده و تغذیه‌کننده به بازگشت سلامت و زیباییزیبایی از دست رفته بسیار کمک می‌کند. لاین فیتوکراتین و در موارد بسیار حاد فیتوکراتین اکستریم برای ترمیم موهای آسیب‌دیده و ضعیف شده توصیه می‌شود.

درباره‌ی مهندس درویش زاده پشتیبان لاین استور

همچنین ببینید

ماسک حبابی آمینواسید ایمیجز ضدجوش

فواید ماسک حبابی آمینواسید ایمیجز

فواید ماسک حبابی آمینواسید ایمیجز با سلام به همراهان عزیز آرایشی بیست  از مهترین فواید ماسک …