ورود به کانال تلگرام ورود به پیج اینستاگرام

عوامل جوش زدن در صورت چیست ؟

عوامل جوش زدن در صورت

جوش یا آکنه یک ضایعه پوستی است که آبسه یا عفونت محدود پوستی ایجاد می‌کند. و معمولاً اطراف آن قرمز و ملتهب بوده و گاهی با درد همراه است. جوش به انواع ساده، عفونی، کورک، سرسیاه، سرسفید و سر سرخ تقسیم می‌شود و در مورد علت پیدایش آن نیز می‌توان به عوامل داخلی و بیرونی اشاره کرد.

عامل های جوش در ارایشی بیست

از جمله مهم‌ترین عوامل ایجاد جوش ترشح بالای سبوم یا چربی غدد چربی پوست صورت و عدم رعایت بهداشت است. همچنین سیستم ایمنی نیز در ایجاد و یا تشدید جوش‌ها نقش دارد. چراکه عامل میکروبی جوش یعنی پروپیونی باکتر جزء میکروب‌های معمولی ساکن در پوست است و فقط در صورت آماده بودن محیط داخلی و موضعی بدن قادر به رشد، تکثیر و ایجاد آکنه یا جوش خواهد شد. همچنین هر عاملی که سیستم ایمنی و سلولی را کاهش دهد باعث ایجاد جوش خواهد شد، مانند تغذیه نامناسب. علائم و بیماری‌های دیگری مانند یبوست، اختلالات قاعدگی، خشکی پوست که می‌تواند به دلیل کاهش عملکرد سلول‌های بدن بخصوص کبد باشد می‌تواند در ایجاد جوش مؤثر است.

از عدم تنظیم بودن سیستم هورمونی بدن و ترشح بیش‌ازحد چربی می‌توان به‌عنوان دیگر عوامل مؤثر در پیدایش جوش یاد کرد. در سنین جوانی و نوجوانی پوست بیشتر دچار این ضایعه پوستی می‌شود. این مسئله به دلیل وجود ماده‌ای نام سبوم (چربی) در عمق پوست و در ریشه موهاست که با افزایش تغییرات هورمونی، ترشح این ماده نیز بیشتر می‌شود. تغذیه مناسب و استفاده از محصولات شوینده و کنترل‌کننده ترشح چربی در درمان جوش بسیار اهمیت دارد. چراکه عملکرد سلول‌های کبدی و پوستی را اصلاح می‌کند.

چطور از بروز عوامل جوش زدن در صورت  جلوگیری کنیم؟

پیشگیری از بروز جوش بسیار مشکل است. هرچند می‌توان مراحلی را انجام داد که به پیشگیری یا بهبود جوش کمک می‌کند. این مراحل شامل:
– روزی ۲ بار صورتتان را با پاک‌کننده‌ای مناسب پوست چرب بشویید.
– از کرم‌ها و رطوبت‌رسان‌های مخصوص پوست‌های چرب استفاده کنید.
– استفاده هفتگی از اسکراب و لایه‌بردارها جهت پاک‌سازی پوست از سلول‌های مرده و تنظیم ترشح چربی.
– از محصولات آرایشی مناسب پوست‌های چرب استفاده کنید.
– بعد از ورزش حتماً دوش بگیرید.
– حتماً قبل از خواب صورت خود را از آرایش و آلودگی‌ها پاک کنید.

درباره‌ی مهندس درویش زاده پشتیبان لاین استور

همچنین ببینید

ماسک حبابی آمینواسید ایمیجز ضدجوش

فواید ماسک حبابی آمینواسید ایمیجز

فواید ماسک حبابی آمینواسید ایمیجز با سلام به همراهان عزیز آرایشی بیست  از مهترین فواید ماسک …